اجتماعی

۹ میان‌بُر برای کاهش وزن

اگر به توصیه پزشک تصمیم به لاغر شدن بگیرید ، روشهای بی ضرری برای این کار وجود دارد.

به گزارش مجله زنده خبری ، متخصصان بهداشت می گویند که کاهش وزن به آرامی و به تدریج ، موثرترین روش برای کنترل وزن در طولانی مدت.

بسیاری از رژیم های غذایی و برنامه های کاهش وزن می توانند احساس گرسنگی و نارضایتی شما را ایجاد کنند و این یکی از اصلی ترین دلایلی است که حفظ رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن در طولانی مدت برای اکثر افراد دشوار است.

با این حال ، همه رژیم های لاغری از این ویژگی برخوردار نیستند. به عنوان مثال ، رژیم های کم کربوهیدرات ، غلات کامل و کم کالری از موثرترین رژیم های لاغری هستند اما در طولانی مدت نگهداری آنها نسبتاً آسان است و باعث نارضایتی بسیار کمتری می شود.

در این مقاله با استناد به سایت تخصصی “Healthline” ، 9 نکته موثر در کاهش وزن در مدت زمان کوتاهتر ذکر شده است:

یک صبحانه با پروتئین بالا بخورید. مصرف کافی پروتئین در وعده صبحانه به شما کمک می کند تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری داشته باشید.

– مصرف آب میوه های شیرین و نوشابه را متوقف کنید. این نوشیدنی ها کالری بیشتری به بدن اضافه می کنند.

قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید. مطالعات نشان می دهد که این اقدام ساده میزان کالری مصرف شده در طول وعده غذایی را کاهش می دهد.

غذاها و میان وعده هایی را انتخاب کنید که با کاهش وزن سازگار باشد. ماهی ، سبزیجات برگ دار ، مرکبات ، مغزها و حبوبات از جمله این مواد غذایی هستند.

از غذاهایی استفاده کنید که حاوی فیبر محلول هستند. فیبر محلول در آب حل می شود و در روده ژله ای می شود. منابع غذایی این الیاف شامل بلغور جو دوسر ، جو ، لوبیا قرمز و برخی میوه ها و سبزیجات است.

– قهوه و چای بنوشید. نوشیدنی های کافئین دار متابولیسم بدن را تقویت می کنند.

در رژیم روزانه خود غلات کامل بخورید زیرا باعث احساس سیری بیشتری می شوند.

آرام غذا بخورید. سریع غذا خوردن می تواند منجر به افزایش وزن با گذشت زمان شود.

– خواب آرام خواب با کیفیت به دلایل زیادی مهم است و اختلالات خواب و بی خوابی از دلایل اصلی اضافه وزن است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا