حوادث و رویدادها

آخرین وضعیت بارش‌ها در کشور

: فتاب‌‌نیوز:

از ابتدای سال برداشت آبی ، 60 میلی متر بارندگی در کشور داریم که 15 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل و حدود 32 درصد بیشتر از متوسط ​​بلند مدت برای کشور است.

به ترتیب سه استان گیلان ، کهگیلویه ، بویراحمد و مازندران به ترتیب بیشترین میزان بارندگی در سه ماه گذشته را داشته اند. اگرچه میزان بارش در استان گیلان 292 میلی متر گزارش شده است ، اما این مقدار کمی کمتر از متوسط ​​بارندگی سالانه در این استان است. بارش در استان کهگیلویه و بویراحمد 287 میلی متر بود که در مقایسه با متوسط ​​بلندمدت آن در حدود 156 میلی متر افزایش قابل توجهی دارد.

طبق گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ، بارش باران در سومین استان بارانی کشور ، مازندران ، از ابتدای سال برداشت 202 میلی متر گزارش شده است که شش درصد بیشتر از متوسط ​​بلند مدت و 28 درصد است کمتر از سال گذشته ای

لازم به ذکر است که از آنلاین تا اواسط دسامبر میزان بارندگی در هفت استان کشور یعنی آذربایجان شرقی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، سیستان و بلوچستان ، گلستان ، گیلان و هرمزگان کمتر از متوسط ​​بلند مدت بوده است ، بنابراین در سیستان و بلوچستان حدود 60٪ در استان هرمزگان 56٪ و در استان گلستان 36٪ پایین تر از متوسط ​​بلند مدت است.

طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی ، بارش در کشور تا آخرین روزهای دسامبر ادامه دارد و هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد شمال کشور می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا