عمومی

توزیع واکسن مدرنا در آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،

به گزارش یو اس ای تودی ، ژنرال گوستاو پرنا ، مدیر عامل Rapid Speed ​​، اعلام کرد که توزیع واکسن مدرن تازه تأیید شده از روز شنبه (به وقت محلی) آغاز می شود و روز دوشنبه به ایالت ها می رسد.

دولت ایالات متحده در تلاش است تا هفته اول ژانویه 20 میلیون دوز واکسن را به ایالات متحده تحویل دهد.

واکسن فعلی در حالی در ایالات متحده توزیع می شود که سازمان غذا و دارو پنج واکنش آلرژیک مشاهده شده در ایالات متحده را پس از تزریق واکسن های ویروس کرونا Pfizer و Biontec به ایالات متحده بررسی می کند.

پیتر مارکس ، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیکی سازمان غذا و دارو ، گفت: “واکنش های آلرژیک به واکسن در بیش از یک کشور از جمله آلاسکا گزارش شده است.”

وی تأکید کرد که این ماده شیمیایی به نام پلی اتیلن گلیکول ترکیبی در واکسن Pfizer و واکسن مدرن است که می تواند باعث این واکنش ها شود.

مارکس گفت ، واکنش های آلرژیک به این ماده ممکن است بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد ، باشد.

آلرژی گزارش شده در آلاسکا مانند دو مورد گزارش شده در هفته گذشته در انگلیس است.

انگلستان اعلام کرده است که هرکسی که سابقه واکنش شدید آلرژیک به داروها یا غذا را دارد ، نباید واکسن تاج Pfizer-BionTone را دریافت کند.

با این حال ، سازمان غذا و دارو گفت: اکثر آمریکایی های مبتلا به آلرژی باید از نظر واکسن در امان باشند.

این سازمان گفت: فقط افرادی كه قبلاً نسبت به واكسن یا مواد استفاده شده در آن واكسن خاص واکنشهای آلرژیك شدید دارند ، باید از تزریق خودداری كنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که واکسن مدرن نباید به افرادی که سابقه شناخته شده واکنش های آلرژیک شدید نسبت به هیچ یک از اجزای واکسن دارند ، تزریق شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن ویروس کرونا مدرن تولید شده توسط Moderna را تأیید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا