اجتماعی

تولید ماسک‌های ۵ و ۶ لایه برای جلوگیری از ورود آلاینده‌های هوا و عوامل بیماری‌زا به بدن

پنج شرکت دانش بنیان نانو ماسک هایی را برای کودکان ، بزرگسالان و استفاده های عمومی و صنعتی معرفی کرده اند و ماسک های 5 و 6 لایه آنها نقشی حیاتی در فیلتر ماسک ها دارند.

به گزارش مجله زنده خبری در حال حاضر ، پنج شرکت دانش بنیان در زمینه تولید ماسک های نانو فعال هستند و محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند.

آنچه باعث عملکرد بهتر ماسک های نانو می شود وجود مواد ساختار یافته نانو مانند الیاف نانو در این ماسک ها است که باعث افزایش قدرت جذب این ماسک ها می شود ، به طوری که ذرات بسیار کوچک حتی کمتر از 2.5 میکرون از این ماسک ها . ماسک خیس کنید.

کلاس ماسک N95 این شرکت ها توانایی حذف باکتری ها و ذرات ویروسی را دارند. بنابراین ، می توان از آنها برای جلوگیری از شیوع بیماری هایی مانند آنفلوانزا یا تاج استفاده کرد.

یکی از این شرکت های دانش بنیان ماسک های نانو برای کودکان و بزرگسالان و همچنین ماسک های خاص نانو را در بخش پزشکی تولید و به بازار عرضه می کند. این نانو ماسک قادر است آلودگی ها را حتی در مقیاس نانومتر نیز جذب کند.

همچنین یک شرکت دیگر ضمن بومی سازی فناوری تولید ماسک های نانو ، موفق به تولید ماسک های مدرن با استفاده از الیاف نانو برای کودکان ، ماسک های نانو صنعتی و ماسک های نانو برای بزرگسالان شد که در شهرهای بزرگ تحت آلودگی هوا و در شهرهای جنوبی گرد و غبار قرار دارند. . سایر استان های کشور به بهبود سلامت مردم کمک می کنند.

ماسک های تنفسی شرکت دیگری در دو نوع کاربرد عمومی و صنعتی تولید می شوند. این ماسک در کلاس N99 است و 99٪ قابلیت فیلتر دارد.

ماسک های نانو الیاف N99 ، 5 لایه علاوه بر لایه های محافظ مورد استفاده در بسیاری از ماسک ها ، این شرکت دارای یک لایه نانو الیاف است. این لایه نقش اساسی در فیلتر کردن ماسک دارد.

یکی دیگر از تولیدکنندگان فیلترها و ماسک های نانو ماسک های حاوی نانو الیاف PAN پلیمری را برای افزایش بازده جذب گرد و غبار و عوامل بیماری زا معرفی کرده است.

محققان یکی از این شرکت ها با ظرفیت تولید روزانه 10 هزار ماسک ، محصولاتی را روانه بازار می کنند که به لطف فیبرهای نانو می توانند آلاینده ها را با بازده بالا جذب کنند. این ماسک ها 6 لایه دارند و روی آنها نانوالیاف با قطر 25 تا 50 نانومتر قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا