فرهنگ و هنر

«جشنواره ملی شعر دانشجویی» برگزار می‌شود

دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی فعالیتهای آموزشی از طریق کلاسها و کلاسهای آنلاین را در نظر خواهد گرفت.

به گزارش مجله زنده خبری ، دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی علی رغم شرایط اپیدمی ناشی از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن کلاس های دانشگاه برگزار می شود.

طبق دبیرخانه جشنواره ، با توجه به شرایط عمومی ناشی از همه گیری کووید -19 و همچنین متناسب با تمرکز فعالیت های دانشجویی و دانشگاهی بر ارتباطات آنلاین ، دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی بیشتر به فعالیت های آموزشی متمرکز خواهد بود. و کلاسها و کلاسهای آنلاین برگزار خواهد شد.

اولین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی در تاریخ 18 سپتامبر 2009 به طور رسمی فعال شد. کلیه مراحل ثبت نام ، مشارکت و ارزیابی این جشنواره ملی که سالانه توسط معاون وزیر جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه ها و دانشگاه ها برگزار می شود مدارس کشور به صورت الکترونیکی از طریق وب سایت روتاب انجام می شود.

جلسات شعر نخستین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی در روز ملی شعر و ادبیات سال گذشته در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آغاز و در دانشگاه های شهید بهشتی ، دانشگاه زنجان ، دانشگاه علامه تاباتاگا و دانشگاه علامه تاباتاگا ادامه یافت. مراسم ، علاوه بر برگزاری جلسات تخصصی و شعرخوانی دانشجویان و اساتید دانشگاه ، مراسم تکریم و اهدای نشان “رودکی” به محمدرضا شفیعی قکدانی ، ساعد باقری ، محمدعلی باخمانی ، عبدالجبار کاکایی و ناصر فی زیر شاخه ای از شعر.

در اولین دوره جشنواره ، پس از شیوع ویروس کرونا ، که منجر به لغو برخی از گردهمایی های جشنواره در دانشگاه های مختلف کشور شد ، مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی شعر دانشجویی همزمان با صائب تبریزی در تاریخ 10 ژوئیه سال جاری به صورت آنلاین برگزار شد. از برگزیدگان تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا