استانی

سفره دلمان باز شود، متوجه دلیل پسرفت شنای خوزستان می‌شوید

مجله زنده خبری / خوزستان یک پیشکسوت شنا گفت: اگر میز باز شود ، دلیل افت شنای خوزستان را می فهمید. وی گفت: همدلی بین افراد واقعی و اجزای مجموعه شنای خوزستان از بین نرفته و همچنان وجود دارد اما مشکلات مالی وجود دارد و افرادی که فقط منافع خود را در نظر گرفته اند. این یکی از دلایل فاصله اعضای تیم شنای خوزستان بود و جوانان ما فریب این مشکلات را خوردند.

هادی بیگ در گفت وگو با مجله زنده خبری ، در مورد وضعیت شنا و واترپلو در خوزستان اظهار داشت: مدال های خوزستان در سال های اخیر با جشنواره المپیک مرتبط بوده و به ندرت در مسابقات قهرمانی کشور مدال یا مقام کسب کرده ایم. در حالی که در سالهای اخیر خوزستان در شنا و واترپلو حرفی برای گفتن داشت و آنها سریعترین و بهترین شناگران ایرانی از خوزستان بودند و رقابت بسیار نزدیک با قهرمانان ایران وجود داشت.

وی در مورد راه حل مشکلات ایجاد شده برای شنای خوزستان گفت: برای حل مشکلات فعلی شنای خوزستان باید ببینیم ابتدا کجا بودیم و اکنون کجا هستیم و کجا باید آنها را اصلاح کنیم. خوزستان همیشه با افتخار شنا ، با رهبری واقعی اداره کل ورزش و جوانان استان مفتخر بوده است ، اما اکنون آنها دست بریده اند و منافع مالی برای مردان در درجه اول قرار دارد و به دنبال افرادی هستند که برای آنها پول تزریق کنند.

این پیشکسوت شنا گفت: اگر می خواهیم قلب خود را باز کنیم ، دلیل افت شنا در خوزستان را می فهمید ؛ این استخرها متعلق به افراد خاصی است و اگر از آقایان س askال کنید ، آنها همچنین می گویند که ما استخر بابک معتمد را به کارکنان تحویل داده ایم ، اما در واقع هیچ پوشش مالی وجود ندارد. متأسفانه در حال حاضر اداره کل ورزش و جوانان به جای اینکه کار را به متخصصان بسپارد ، آن را به افراد دیگر می دهد و به فکر حل مشکلات و سپردن ورزش به ساکنان خود نیست ، بلکه به دنبال این است که چه کسی برای آنها مناسب است. آنها مزایای مالی دارند.

وی ادامه داد: در زمان آقای سودانی (رئیس سابق شورای شنای خوزستان) که وی نیز فردی شریف بود ، تصمیم گرفته شد تا به شنای خوزستان کمک کنیم ، اما متاسفانه افرادی که بیشترین آسیب را وارد کردند ، وارد این ورزش شدند. ورزش آنها فقط می خواستند به اداره ورزش استان پول تزریق کنند و به اهداف خود برسند. وزارت ورزش و فدراسیون شنا نیز کاملاً از این موضوعات آگاه هستند.

بیگ گفت: در حال حاضر افرادی كه عضوی از بدن شنا نیستند و فقط استخر دارند وارد این رشته شده اند. من به طور خاص قصد آزار و اذیت هیچ کس را ندارم ، اما در حال حاضر چندین شناگر وجود دارند که می خواهند وارد این عرصه شوند زیرا نبض کار آنها در دست آنها است و آنها در قلب این ورزش قرار دارند ، اما اداره کل ورزش می خواهد روند قدیمی را ادامه دهد. چه چیزی را بهبود ببخشید وی همچنین فکر نمی کند که اختلاف رکورد با ملی پوشان کاهش یابد و مسافت ها به حداقل برسد.

وی افزود: فردی که می خواهد در این رشته سکاندار شود باید شناگر باشد زیرا در خوزستان فرصت های زیادی وجود دارد و در این راستا اداره کل ورزش و جوانان باید کاری را که فدراسیون دنبال می کند با فدراسیون هماهنگ کند. کسی برای خدمت کردن و تا زمانی که این مسائل وجود دارد ، مشکلات ادامه دارد. فدراسیون قصد دارد یک شناگر را هدایت کند و لازم به ذکر است کسانی که دارای مدرک یا استخر مدرسه بین المللی هستند عضوی در این ورزش نیستند و رئیس هیئت مدیره برای خدمت باید از اعضای این ورزش باشد.

وی درباره تاج و بسته شدن استخرها گفت: متأسفانه برخی استخرهای خصوصی به طور غیرقانونی کار می کنند ، اما با توجه به شرایط تاج و پروتکل ها ، این صحیح نیست. متأسفانه ظرفیت و استعدادهای استان خوزستان به دلیل شرایط فعلی شنا در وضعیت خوبی نیست. به عنوان مثال ، یکی از شناگران رکوردشکنی خوزستان که پس از اینکه خانواده اش به این نتیجه رسیدند که مشکلات شنای خوزستان قابل حل نیست ، به استان اصفهان نقل مکان کرد ، در آنجا تمرین کرد. این شناگر در جشنواره ها مدال های زیادی را نیز به دست آورد و به دلیل شرایط خوب و منسجم شنا در اصفهان از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به عدم همدلی بین خانواده شنا خاطرنشان کرد: همدلی بین افراد واقعی و اجزای مجموعه شنای خوزستان از بین نرفته و هنوز هم وجود دارد اما مشکلات مالی و افرادی که فقط منافع خود را در نظر گرفته اند یکی از دلایل اعضای مجموعه شنا خوزستان. جوانان ما فریب این مشکلات را خورده اند. به طور کلی معتقدم اداره کل ورزش و جوانان علت پراکندگی در شنا است و البته اداره کل ورزش و جوانان با اصلاح اشتباهات خود می تواند انسجام و همدلی ایجاد کند و فقط مشکلات مالی باعث این حوادث می شود. ما علاقه زیادی به این ورزش داریم و زمان زیادی را برای جذب افراد سالم و با استعداد در این زمینه صرف کرده ایم و با تلاش همکاران خود ملی گرایان زیادی را در این زمینه آورده ایم.

بیگ در مورد عدم حضور رئیس هیئت شنا و واترپلو در خوزستان و رهبری وی اظهار داشت: رئیس فعلی هیئت با وجود تلاش برای دور نگه داشتن وی از منطقه شنا ، در حال انجام کارهای خوب است و برای شنا در خوزستان سخت کار می کند. و برای کار خودش. ” و این کار بی نظیر است.

وی در پایان در مورد اقدامات مثبتی که در شنا در خوزستان انجام شد گفت: در زمان آقای ایزازاده ، رئیس سابق هیئت ، کارهای خوبی انجام شد. شناگران امیدیه نیز خوب کار کردند و امکانات شرکت نفت کاملاً در اختیار آنها بود. در اهواز نیز جرقه های پیشرفت وجود دارد ، اما ما نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و متأسفانه این روند متوقف شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا