عمومی

محرومیت شایسته قطب انرژی کشور نیست؛ لزوم توسعه فضاهای آموزشی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان: صنایع بزرگ نفت ، گاز و پتروشیمی در قسمت جنوبی استان بوشهر وجود دارد و این صنایع همچنان در حال توسعه و گسترش هستند و شامل چهار شهر جنوبی در استان هستند.

ایجاد این صنایع علاوه بر اشغال بیشتر سواحل جنوبی استان ، مشاغل زیادی از جمله ماهیگیری و کشاورزی را نیز در این مناطق محدود کرده است.

آب ، خاک ، هوا ، دریا و آلودگی از دیگر تأثیرات استقرار صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی در قسمت جنوبی استان بوشهر است که تأثیر مستقیمی بر سلامت مردم این مناطق داشته است.

انتظار می رود علاوه بر آسیب هایی که صنعت نفت و گاز به مردم این مناطق وارد کرده است ، مسئولیت اجتماعی این صنایع نیز اعمال شود و آنها مقداری از مشکلات مردم را بر دوش خود گرفته و برای حل آنها تلاش می کنند.

کمبود فضای آموزشی یکی از مهمترین مشکلات در شهرهای جنوبی استان بوشهر است که تحقق مسئولیت های اجتماعی صنایع مستقر در این شهرها می تواند بیشتر مشکلات را برطرف کند.

کمبود فضای آموزشی

فرماندار شهرستان کنگان کمبود فضای آموزشی را از مشکلات مهم این شهرستان دانست و گفت: وقت آن رسیده که صنعت به آموزش سلامت محور در این شهرستان کمک کند.

سید علی پاک نژاد افزود: با توجه به حضور شرکت های صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، انتظارات زیادی وجود دارد که این صنایع به آموزش کمک کرده و به مشکلات و کمبودهای امکانات آموزشی و بهداشتی پاسخ دهند.

کریم علی حسنی ، شهردار گوزن نیز کمبود کلاس در این شهر را یک چالش بزرگ می داند و خاطرنشان می کند: کمبود فضای آموزشی باید با تلاش و مشارکت بیشتر رفع شود.

کمبود فضای آموزشی در شهرهای جم و عسلویه نیز مشکلاتی دارد و کارمندان این دو شهر نیز خواهان حمایت از صنعت برای توسعه زیرساخت های آموزشی هستند.

لزوم تسریع در ساخت مدارس

نماینده مردم شهرستان های کنگان ، جم ، Asalue و Deer در مجلس شورای اسلامی در دیدار با نمایندگان نوسازی مدارس ، با اشاره به برخی از کمبودها و نیازهای آموزشی در شهرهای جنوبی استان بوشهر ، خواستار تلاش ویژه برای رفع این مسائل شد.

حجالاسلام موسی احمدی گفت: توسعه و تقویت زیرساخت های آموزشی نقش مهمی در ارتقا آموزش و پرورش خواهد داشت و این فرصت باید در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

نماینده مردم ناحیه جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه و تقویت زیرساخت های آموزشی با رویکرد آموزش و تربیت پرسنل کارآمد سرمایه ارزنده ای است که همه باید برای تحقق آن تمام تلاش خود را انجام دهند. .

وی با قدردانی از نقطه نظر مثبت و حمایت سازمان برای نوسازی و تجهیز مدارس کشور ، خیرین مدرسه ساز و بخش ساخت و ساز مناطق نفت خیز در استان بوشهر ، به ویژه در شهرهای جنوبی استان ، اظهار داشت: سطوح مختلف آموزش برای علایق مندی دانش آموزان خط قسمت جنوبی استان بوشهر را ایمن کنید.

حل مشکلات آموزشی در قسمت جنوبی استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس همچنین از نماینده مناطق جنوبی استان به دلیل نگاه ویژه به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و تلاش وی برای پیگیری امور مشتریان خود تشکر کرد و گفت: نتیجه این جلسه و توافقات انجام شده در آن می تواند یک بخش عمده باشد حل مشکلات موجود در قسمت جنوبی استان با حمایت وزارت نفت.

مهرالا رهشانی مر افزود: در این جلسه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و اداره برنامه و پروژه های توسعه مناطق نفت خیز کشور برای ساخت چندین مدرسه در شهرهای جنوبی استان بوشهر تصویب شد.

انتظار می رود صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی مسئولیت های اجتماعی خود را انجام داده و توجه بیشتری به توسعه و تقویت زیرساخت های آموزشی در قسمت جنوبی استان بوشهر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا