حوادث و رویدادها

مصرف گاز به نقطه هشدار رسید

: فتاب‌‌نیوز:

در اولین روز زمستان امسال (24 ساعت گذشته) نسبت به مدت مشابه سال قبل ، 55 میلیون متر مکعب به 740 میلیون متر مکعب افزایش یافت و از زمانی که محمدرضا جولای – مدیر گروه اعزام شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد سهم بخش داخلی ، تجاری و صنعتی عمده این مقدار 565 میلیون متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی ، مصرف صنایع اصلی 120 میلیون متر مکعب و نیروگاه ها 55 میلیون متر مکعب است. تأمین گاز به نیروگاه های کشور به دلیل افزایش مصرف مشترکان خانگی ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است. همچنین در اولین روز زمستان امسال میزان گاز تزریق شده به شبکه سراسری 810 میلیون متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.8 درصد افزایش نشان می دهد.

طبق اعلام دیسپچر شرکت ملی گاز ایران ، عمده مصرف گاز طبیعی هم اکنون در استان های شمالی کشور از جمله گلستان ، مازندران و گیلان ، خراسان شمالی ، آذربایجان غربی و تهران است و این استان ها مصرف گاز طبیعی بی سابقه ای را در کشور دارند.

مصرف گاز طبیعی در اولین روز زمستان سال گذشته 685 میلیون متر مکعب بود ، اگرچه افزایش تعداد مشترکان گاز این روند رو به رشد را تحت تأثیر قرار داده است ، اما به گفته کارشناسان مصرف گاز نباید اینقدر افزایش یابد.

به گفته مقامات دولتی ، منابع گاز محدود است و ما بیش از یک South Par نداریم ، بنابراین با شروع زمستان و کاهش قابل توجه دمای هوا ، به ویژه در شهرهای کوهستانی و روستاها ، برای نجات مردم توجه بیشتری لازم است. این انرژی خالص

در حال حاضر ، اما میزان تأمین گاز مشترکین در کشور پایدار است ، اما لازم است همه مصرف کنندگان نکات ایمنی را رعایت کرده و در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند ، تا زمستان امسال بدون وقفه در هر شهر یا شهری عبور کند. . شرکت ملی گاز ایران همچنین اعلام کرد که اگر مشترکان گاز 10 تا 15 درصد در مصرف صرفه جویی کنند ، این مجموعه به اهداف خود در زمینه تأمین گاز پایدار می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا