عمومی

چشم انداز سینما پس از کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،
محمد حسینی ، کارشناس فیلم در گفت وگو با فرنگ گفت: فصل باردهی و برنامه ریزی سینما یک سال است. برخی ممکن است در دوره پس از تاجگذاری سینما را فراموش کنند و دیگر به سینما نروند.

وی با بیان اینکه “سینما یک دین است” گفت: “سینما زودتر از آنچه فکر کنیم بهبود می یابد.”

حسینی در مورد کاستی های سینمای ایران به دوره تاریخی سینمای ایتالیا در دهه 1950 اشاره کرد و گفت: اولین کاری که نباید انجام دهیم این است که وضعیت مردم بعد از تاج تاکنون چگونه است. بعد از این دوره ، سازندگان فیلم باید مردم را ببینند تا مردم به روزهای خوب برگردند. سینمای بعد از تاج را نباید به تلخی تاج نسبت داد.

وی افزود: سینمای ما ضعیف و کسل کننده است.

“امیررضا نوری پرتو ، کارشناس فیلم پس از تاج گفت: از نظر شرایط اقتصادی ، جهان پس از تاج بهم ریخته است و مردم به داشتن سینما در خانه عادت کرده اند.”

وی از زاویه دیگری درباره دوران همه گیری پس از تاج گفت: بعد از مدتی در خانه ماندن و رفتن به سینما ، ممکن است علاقه مند به تماشای فیلم در فضای باز باشند.

نوری پرتو تاج را اتفاقی بزرگ ، شوم و غم انگیز خواند و گفت: معتقدم سینمای ایران سالهاست که مرده است و در دهه 1990 نفس می کشد مصنوعی. در سال 1956 حدود 30 فیلم تولید شد که گفته می شود عمر آنها کمتر از 40 سال است. شاید شر این تاج برای سینمای ما خوب باشد.

امیررضا نوری پرتو ، کارشناس فیلم ، افزود: مخاطبان امروز سینما منتظر تزریق امید توسط این رسانه نیستند ، اما الزامات دیگری نیز وجود دارد. اکنون بهترین زمان برای تغییر نظر علاقه مندان به فیلم های گران قیمت است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا