عمومی

هشدار درباره موج چهارم کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،
دکتر ایرج حریرقی در تیتر امشب گفت که هشدارها ، پیش بینی ها و محدودیت های اعمال شده نباید شهروندان را بترساند: “این پیام ها صادقانه هستند و مانند پیش بینی های هواشناسی هستند. تفاوت این است که در این نوع پیش بینی هیچ مداخله ای وجود ندارد ، اما در پیش بینی گسترش تاج ، تغییرات رفتاری نتایج را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: روند صعودی نگران کننده بوده است. متأسفانه ، در پروژه هایی که ما انجام داده ایم و نتایج موفقی داشته ایم ، افراد پس از این دوره با پیروی از دستورالعمل ها ساده سازی را تجربه می کنند و در نتیجه ، چرخش ویروس از سر می گیرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ما مشاهده کردیم که شیوع بیماری با موارد تک رقمی آغاز شد و امروز بیش از 6000 نفر تحت تأثیر این بیماری قرار دارند.

وی افزود: موج سرما که فردا و پس فردا روی خواهد داد برای ما نگران کننده است ، زیرا تجمع مردم در فضاهای بسته و اتومبیل میزان عفونت را افزایش می دهد و این روند در کشورهای مختلف مشابه است ؛ به عنوان مثال بازگشایی مدارس در انگلیس چنین وضعیتی را در این کشور ایجاد کرده است.

دکتر حریرچی با تأکید بر اینکه نگرانی برای آینده واقع بینانه است ، گفت: “بخش مهمی از این نگرانی کادر پزشکی است که در برابر عود بیماری مقاوم نیستند و از طرف دیگر تجهیزات مورد نیاز برای درمان این بیماران فرسوده است. “

وی افزود: موضوعی که در این شرایط بسیار مهم است این است که در قله های جدید ، وقتی کنترل بیماری از توان کادر پزشکی خارج است ، تعداد مرگ و میرها سه برابر بیشتر از قبل از اوج است.

معاون وزیر بهداشت سه دسته اقدامات را در این شرایط پیشنهاد كرد: یكی از این پیشنهادها اتخاذ تصمیمات قویتر و سختگیرانه تر در شهرهای سرخ ادامه دارد.

وی اظهار داشت: مورد بعدی تقویت انطباق با عناصر مورد تأیید در پروتکل ها خواهد بود و مورد سوم این است که در صورت شیوع بیماری های ویروسی و میکروبی ، در کاهش شیوع ، اقدامات جدی برای از بین بردن کامل علت باید انجام شود.

سپس دکتر حریرچی نمودارهایی از وضعیت تحقیقات تاج در استانهای گیلان ، مازندران ، یزد ، آذربایجان شرقی و غربی ، اصفهان ، البرز ، تهران ، خراسان رضوی ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، فارس ، کوم و گلستان را ارائه داد.

به دنبال این گفتگو ، دکتر غنی ، رئیس کمیته علمی ستاد ملی تاج ، اعلام کرد: تا پایان ماه ژوئن ، واکسن ایرانی “تاج” به تولید انبوه می رسد.

وی افزود: قبل از تولید واکسن های ایرانی از واکسن های وارداتی استفاده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا