حوادث و رویدادها

سهمیه امریه سربازی برای نخبگان افزایش یافت

با اقدامات بعدی انجمن سازمان های دانش بنیان ، سهمیه استخدام تکنسین های ارشد به عنوان سربازان فناوری در شرکت های دانش بنیان افزایش یافته است.

به گزارش مجله زنده خبریبا توجه به فعالیت بیش از 5000 شرکت دانش بنیان و روند رو به رشد آنها و سهمیه اندک اختصاص داده شده به نخبگان برای خدمت سربازی ، که منجر به سختگیری های بسیاری از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و استفاده موثر از ظرفیت فارغ التحصیلان محترم و دانشگاهی شد نخبه؛ مجمع سازمانهای دانش بنیان در نامه ای به فرمانده کل نیروهای مسلح خواستار افزایش سهمیه نخبگان فناوری به عنوان افسران فرماندهی برای استخدام در شرکتهای دانش بنیان شد.

به درخواست معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد افزایش سهمیه فارغ التحصیلان متخصص فن آوری (پروژه خدمات جایگزین) و سرباز فنی (افسر) برای استخدام در شرکت های دانش بنیان ، پس از بررسی ، با هم با پیشنهاداتی به فرمانده کل قوا تصویب شد.

طبق این فرمان سالانه ، حداکثر 200 فارغ التحصیل فناوری ، مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان ، برای انجام یک پروژه تحقیقاتی فناوری (پروژه خدمات جایگزین) در چارچوب سیاست های کلی سیستم و برنامه جامع علمی داجا و براساس معیارهای زیر نظارت معاونت علمی و فناوری به شرکتهای دانش بنیان ارائه می شود.

معیارهای شرکت دانش بنیان و اولویت های اشتغال شامل مجوز و پروانه دفاع ، دارای سطح بالایی از فن آوری ، توانایی تولید گلوگاه های دانش بنیان و تحریم ها ، توانایی برطرف کردن مشکلات فناوری و اجرای اولویت های اقتصادی ملی است.

طبق ابلاغیه روابط عمومی مجمع سازمانهای دانش بنیان ، همچنین مصوب شد که حداکثر 750 کارمند با حداقل مدرک لیسانس ، که از اعضای اصلی و بنیانگذاران شرکت های دانش بنیان هستند ، با تصویب معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با توجه به معیارهای روشن و منصفانه انتخاب می شوند. به عنوان یک سرباز فنی و به عنوان یک افسر (فرماندهی) و تحت نظارت دفتر نظارت سیاسی و استراتژیک حفاظت از اطلاعات نیروهای مسلح (خدمات در زمینه فعالیت های فن آوری) در شرکت های دانش با اولویت شرکت های همکار دانش در بخش دفاع ، معاون وزیر علوم و فناوری به عنوان رئیس جمهور منصوب می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا