عمومی

تلاش وزارت صمت برای آرامش بازار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،

امشب شبکه کبار در تیتر یک گفت: “محمد سده مفتک” ، طبق روال سالهای گذشته ، میوه در عصر عید ذخیره می شود و از روز گذشته در بازارهای میوه و تره بار توزیع می شود.

معاون وزیر صمت تجارت ، با بیان اینکه سیب و پرتقال در میوه و سبزیجات و مغازه ها به وفور یافت می شود ، افزود: بازار بسیار آرامی داریم و قیمت ها در حال سقوط است.

وی گفت: با اقدامات مورد نظر قیمت موز به یک سوم کاهش یافته و منطقی شده است.

مفتی گفت: علی رغم اینکه امروزه شکر هم مصرف داخلی دارد و هم مصرف صنعتی و هم تولیدی ، خوشبختانه امسال مشکلی در این زمینه نداریم.

معاون وزیر تجارت به سکوت افزود: روغن سرخ کردنی مایع در فروشگاه ها به وفور یافت می شود و مشکلی نداریم ، اما روغن جامد مقدار کمی در بازار است که برای افزایش تولید برنامه ریزی کرده ایم.

صمد عزیزنژاد ، کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: گوشت مرغ کالای جایگزین محسوب می شود و وقتی قیمت گوشت افزایش یابد ، تقاضا برای کالای جایگزین (مرغ) افزایش می یابد و افزایش تقاضا به دلیل افزایش قیمت گوشت است. قیمت نسبی “یک مرغ هم بخور.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه میانجی گری ذاتاً بد نیست ، اما نباید برای نظام اقتصادی مضر باشد ، گفت: تولید کننده باید مطمئن باشد که زحماتش به هدر نمی رود.

عزیزنژاد گفت: دلیل اینکه می بینیم یک کشاورز محصول هندوانه خود را با عصبانیت خرد می کند این است که از او آموزش کافی نگرفته و حمایت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا