عمومی

مقابله با فرار مالیاتی در پایانه‌های فروشگاهی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،
محمود علیزاده ، معاون سازمان مالیاتی کشور ، در مصاحبه با تیتر امشب درباره تعهد فعالان اقتصادی برای نصب پایانه های فروشگاهی و راه های جلوگیری از فرار مالیاتی اظهار داشت: با تهیه دو سیستم عامل (سیستم مودیان و پایانه های انبار) در سال 1400 ، اقتصادی فعالان پذیرفته شدند.

محمود علیزاده ، معاون سازمان مالیاتی کشور افزود: اجرای قانون از ژوئن 1400 آغاز می شود.

علیزاده گفت: براساس صدور فاکتور پایانه های فروشگاهی ، نرخ مالیات این فعال اقتصادی محاسبه می شود.

وی گفت: با توجه به سیستم ثبت پایانه های فروشگاهی و حافظه مالیاتی قانون مالیات های مستقیم ، مودیان مشمول این قوانین موظفند اطلاعات مربوط به پایانه فروشگاه و حافظه مالیاتی را تا اردیبهشت ماه آینده در این سیستم ثبت کنند. سال “

قائم مقام سازمان مالیاتی کشور افزود: مودیانی که ثبت اطلاعات را تکمیل کرده و شماره شناسایی حافظه مالیاتی منحصر به فرد خود را دریافت می کنند از تسهیلات و مشوق های مالی پیش بینی شده در قانون بهره مند می شوند.

پس از 18 سال فراز و نشیب در اجرای قوانین پایانه های فروشگاهی ، پس از ابلاغ قانون جدید ، اجرای آن وارد مرحله جدیدی شده است.

وی گفت: پایانه فروشگاه شامل رایانه ، کارت خوان بانکی (pos) ، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری است که می تواند به شبکه های پرداخت الکترونیکی کشور و سیستم مودیان متصل شود و قابلیت صدور فاکتورهای الکترونیکی را دارد.

کلیه دارندگان مشاغل پزشکی ، پیراپزشکی ، دارویی و دامپزشکی که مجوز آنها توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می شود ، طبق مقررات موظف هستند قانون مالیاتهای مستقیم. از ترمینال فروشگاه استفاده کنید.

معاون سازمان مالیاتی کشور افزود: صندوق مکانیزه فروش لایحه پیشنهادی دولت است.

وی گفت: هر دستگاه و صندوق فروشگاهی که بتواند به حافظه مالیات متصل شود و بتواند فاکتور الکترونیکی صادر کند ، دستگاه ترمینال نامیده می شود.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان اقتصادی به سه دسته تقسیم می شوند ، افزود: ابزارهای فروشگاه در آن دسته متفاوت است.

محمود علیزاده با بیان اینکه پایانه های فروشگاه مفهومی فراتر از آن دارند ، افزود: همزمان 11 زیر سیستم در هنگام اجرا و راه اندازی پایانه فروشگاه فعال می شوند ، گفت: یکی از زیر سیستم ها ؛ سیستم ثبت مالیات دهندگان در پایانه فروش است.

“محمد صفایی دالوی ، رئیس کمیته مالیات مجلس ، گفت:” سه عامل دموکراتیزه سازی ، تمرکززدایی و اقتصاد نفتی نابرابری و فقر سیستم مالیاتی را کاهش نداده است.

صفایی دولویی افزود: یکی از “عوام گرایی” و “رضایت فوری” دو آسیب است که سیستم مالیات و عدالت قادر به کمک به امور مالیاتی کشور نیستند.

رئیس کمیته مالیات کمیته اقتصادی مجلس اظهار داشت: در سیستم نفتی برخی کشورها درآمد دولت از فروش نفت است نه از مالیات. به عبارت دیگر ، فرار مالیاتی در کشورهای نفتی بیشتر است.

“سید احسان خاندوزی” ، نایب رئیس کمیته اقتصادی مجلس در پیوند ویدیویی گفت: با راه اندازی پایانه های فروشگاهی و سیستم مودیان ، کنترل و جمع آوری مالیات مثر است.

کندوزی افزود: هدف قانونگذار از ایجاد و راه اندازی اتصال پایانه های تجاری به سیستم های مالیاتی فقط کنترل مالیات نبود.
نایب رئیس کمیته اقتصادی مجلس گفت: بدون این سیستم ، بانک مرکزی می تواند قیمت ها و میزان مالیات را کنترل کند.
سید احسان خاندوزی گفت: میزان فرار مالیاتی در کشور از 120 تا 180 تریلیون تن متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا