ورزش و نشاط

پگاه نوری؛ یک مادرِ عشق فوتبال!

مریم روحی: پگا نوری ، کاپیتان 34 ساله تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی ، بیش از 16 سال در این تیم محبوب بازی کرده است. او روزهای شیرین و سختی را با ملوان داشت. او از کم توجهی به فوتبال زنان شکایت دارد و امیدوار است وضعیت دختران که به سختی فوتبال بازی می کنند تغییر کند.

پگاه ، خواهر پژمان نوری ، بازیکن تیم های ملوان ، پرسپولیس و استقلال (مدیرعامل فعلی ملوان بندرانزلی) در مصاحبه با مجله زنده خبری ، در مورد عشق و علاقه بی پایان خود به فوتبال صحبت کرد و به شرکت در فوتبال ادامه می دهد. این زمینه با بچه حیاط

پگا نوری ؛  مادر عشق فوتبال!

گفتگوی مجله زنده خبری با پگاه نوری را می توانید در زیر بخوانید.

مجله زنده خبری: سال گذشته تیم فوتبال بانوان بندر انزلی چگونه بود؟

پگا نوری: تیم ما کمی دیر تعطیل شد ، اگرچه به دلیل آمدن آقای نوری ، دو سال بعد ، ملوان تیم را دوباره در تیم خوبی بست و ما توانستیم در لیگ شرکت کنیم. باید بگویم که ما قبلا بهبود یافته ایم ، اما مصدومیت داشتیم و نتوانستیم به هدف خود برسیم. کل سال خوب بود و از نظر امکانات و انگیزه در شرایط خوبی بودیم.

مجله زنده خبری: علی رغم اینکه این باشگاه حتی در بین مردان نیز طرفداران زیادی دارد اما همیشه مشکلات و موانع زیادی در سر راه آن وجود دارد و همین امر باعث آزار دختران شده است.

پگا نوری: از زمانی که من کار دریانوردی را شروع کردم ، از نظر مالی مشکل داشتیم ، اما اینجا دختران آنقدر فوتبال را دوست دارند و نسبت به ملوان تعصب دارند که همه چیز را تحمل می کنند. او در هیچ کجای دنیا مانند بندرانزلی نیست و اگر اهل تخت جمشید باشید در این شهر نمی توانید بگویید ، زیرا همه باید ملوان باشند. همین عشق و علاقه بود که باعث ایستادن تیم شد ، زیرا محدودیت هایی برای زنان وجود دارد و برخی آسیب ها نیز دارد. اسپانسرها به ندرت به ما مراجعه می کنند و ما برنامه تلویزیونی نداریم. البته باید بگویم که نسبت به قبل بهتر شده است و بعضی از باشگاه ها اگر در قسمت آقایان تیم داشته باشند در قسمت بانوان هم تیم دارند.

پگا نوری ؛  مادر عشق فوتبال!

مجله زنده خبری: علی رغم محبوبیت فوتبال زنان در بین مردم ، مدیران هنوز برنامه خاصی برای این بخش ندارند و حتی به ایجاد تیم بانوان اعتقادی ندارند.

پگا نوری: تیم ما در فضای مجازی نیز با استقبال خوبی روبرو شد ، اما اگر مسابقات ما برای چند دقیقه در تلویزیون نمایش داده شود ، اسپانسرها مایل به پرداخت هزینه زنان هستند. متأسفانه ، برخی از مدیران گفتند ، “اگر تیم زنان وجود نداشته باشد ، چه می شود؟” این اتفاق نمی افتد ، اما بسیاری از دختران امیدوارند و می خواهند در تیم بازی کنند و حتی بسیاری بدون پرداخت حقوق کار کرده اند. اگر آنها فقط 10 دقیقه از بازی ملوان و بم را در یک برنامه ورزشی بگذرانند ، اسپانسرها واقعاً تشویق می شوند. هزینه های تیم واقعاً زیاد شده و از طرف دیگر مردم انزلی عاشق ورزش هستند و اگر راهی وجود داشت تیمی را در رده نوجوانان می دادند اما حمایت از بانوان برای کارکنان انزلی سخت شد.

در دنیا جایی مانند بندرانزلی وجود ندارد و اگر اهل تخت جمشید باشید در این شهر نمی توانید بگویید زیرا همه باید ملوان باشند

مجله زنده خبری: حقوق در فوتبال زنان آنقدر زیاد نیست که کارمندان در پرداخت آنها مشکل داشته باشند و بیشتر دختران بندرانزلی فقط به دنبال تیم هستند حتی اگر پول زیادی نگیرند.

پگا نوری: من یکی از قدیمی ترین ملوان هستم و فقط می خواستم تیم داشته باشم و چیزی نمی خواستم. دختران بندرانزلی واقعاً عاشق فوتبال هستند و واقعاً برای تیم سخت کار می کنند. من یک مادر هستم و وقتی از آموزش به خانه می آیم ، باید کارهای خانه را انجام دهم و از فرزندم مراقبت کنم و همه مشکلات زیاد است ، اما به دلیل عشق من می توانم در برابر همه مشکلات مقاومت کنم ، اما بعضی ها می گویند زنان اضافی هستند .

پگا نوری ؛  مادر عشق فوتبال!

مجله زنده خبری: چه چیزی باعث شد که تصمیم بگیرید به فوتبال بیایید و بعد از چند سال به علاقه خود در این زمینه پی ببرید؟

پگا نوری: من یک خانواده فوتبالی داشتم و در حال بازی فوتبال بودیم که چشمهایم را باز کردم. به نوعی تمام زندگی ما فوتبال بود و من با توپ بزرگ شدم. در ابتدا زنان فوتسال را شروع کردند اما فوتبالیست شدن بزرگترین آرزوی من بود. وقتی بچه بودم ، بیرون از خانه فوتبال بازی می کردم ، اما وقتی بزرگ شدم ، دیگر امکان پذیر نبود. وقتی فوتبال زنان در انزلی شروع شد ، من به یکی از بزرگترین آرزوهایم رسیدم و باورم نمی شد که بستری برای بازی فوتبال وجود داشته باشد.

مجله زنده خبری: وقتی آن تصمیم را گرفتید ، خانواده مخالفت نکردند؟ واکنش پژمان نوری به این موضوع چه بود؟

پگا نوری: تمام خانواده ام برای فوتبالیست شدن پشت سر من بودند و با پیشرفت پیمان در فوتبال انگیزه من چند برابر شد. من می خواستم به جای او برسم و همیشه به برادرم افتخار می کردم. پیمان وقتی انگیزه من را دید ، من را تشویق کرد و حمایت زیادی کرد. او اصلاً مخالفتی نکرد و حتی همه شرایط کار من را فراهم کرد.

پگا نوری ؛  مادر عشق فوتبال!

مجله زنده خبری: بدترین اتفاق و خاطره ای که در این سالهای فوتبال برای پگاه نوری رخ داده چیست؟

پگا نوری: همه فوتبال یک خاطره است. شما از باخت ناراحت هستید و از پیروزی خوشحال می شوید. اما سالی که محروم شدیم یکی از بدترین خاطرات زندگی من بود. فوتبال عشق من است و من تمام دشواری هایی را که پشت سر می گذارم را پشت سر می گذارم و کار خود را ادامه می دهم. گذشته چیست ، حال چیست و آینده چیست.

مجله زنده خبری: در بیشتر بازی ها و تمرینات دخترتان ، او در کنار شماست.

پگا نوری: خوشبختانه دخترم به اندازه من فوتبال را دوست دارد و عملاً هر روز می آید زیرا من مربی آکادمی هستم. او در ورزشگاه در مسابقات شرکت می کند و علاقه زیادی نشان می دهد. من همچنین با او تمرین می کنم و بسیار خوشحالم که او اینقدر به فوتبال علاقه دارد.

پگا نوری ؛  مادر عشق فوتبال!

مجله زنده خبری: در سال های اخیر همیشه شاهد این بوده ایم که زنان ورزشکاری با محدودیت های همسر خود روبرو هستند و این باعث رنج زیادی آنها شده است. شوهرتان بعد از ازدواج از وضعیت و ورزش حرفه ای شما چه احساسی داشت؟

پگا نوری: بسیار ناراحت کننده است ، اما خوشبختانه من هیچ مشکلی نداشتم و همسرم مانند کوهی پشت سر من بود و می خواست فوتبالم را ادامه دهم زیرا او من را در فوتبال می شناخت. در ابتدای ازدواج با خودم گفتم که می خواهم فوتبال را ادامه دهم و او این کار را پسندید و خیلی به من کمک کرد. او و خانواده اش همیشه در کنار من بودند. خدا رحمتم کند ، مادرشوهرم دخترم را تا 6 سالگی نگه داشت تا بتوانم فوتبال بازی کنم و این باعث شد بدون نگرانی کار کنم. در تمام این سالها ، پشتم برای حمایت آنها گرم بود.

پگا نوری ؛  مادر عشق فوتبال!

مجله زنده خبری: با توجه به شرایط تیم ملی فوتبال بانوان ایران ، برخی از کارمندان از سرمایه گذاری در این بخش خودداری می کنند و معتقدند سطح فوتبال دختران بسیار کمتر از آنچه برای این برنامه یا هزینه ها انجام داده اند ، است.

پگا نوری: آیا همه از ابتدا رانندگی بلدند؟ ممکن است تصادف کنند اما در نهایت یاد می گیرند. فوتبال همین است ، ممکن است سقوط کنیم ، اما برای ادامه کار برخاستیم و نباید از همه تلاش های دختران غافل شد. در حالی که همه آنها بسیار سخت کار می کنند. بسیار دشوار است که فوتبال بازی کنید ، به خصوص اگر زن هستید ، بنابراین آنها باید ارزش بیشتری قائل شوند و در مورد آن صحبت نکنند.

مجله زنده خبری: فدراسیون فوتبال با هدایت جدید به فعالیت های خود ادامه می دهد. شما از رئیس و معاون جدید چه انتظاری دارید؟

پگا نوری: فدراسیون تغییر کرده است و باید تلاش دختران را ببیند. دخترانی که زندگی خود را می دهند و تمرینات زیادی انجام می دهند. اگر دختران ما بروند و بازنده شوند ، آنها هنوز هم مستحق داشتن هزینه های خوب و برنامه های خوب برای آینده خود هستند. زنان سخت کار می کنند و حق دارند وقتی از آنها چشم پوشی شود دلسرد شوند. حیف است که ما از این همه استعداد استفاده نمی کنیم. وقتی فوتسال بانوان ایران می تواند یکی از بهترین های جهان باشد ، چرا فوتبال نمی تواند؟!

مجله زنده خبری: آخرین صحبت.

پگا نوری: از برادرم برای حمایت از تیم بانوان و ایستادن دوباره تیم تشکر می کنم. با چشمان خودم دیدم که چقدر سخت است و چقدر سعی در حمایت از دختران داشت. با تشکر از خانمهای ایراندوست ، غلامی و جهانچی که در این سالها برای من زحمت کشیده اند. امیدوارم در سال جدید تیم قدرتمندی داشته باشیم و همه مردم سالم باشند و ولیعهد از مردم سراسر جهان دست بردارد. آرزوی من سلامتی همه است.

پگا نوری ؛  مادر عشق فوتبال!

تماشاگران خدمات ورزشی

* ساعت عجیب بازی های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

* طارمی و پورتو راهی چلسی شدند

* کنایه از استقلال برای مهدی رحمتی شدید! / تصویر

253 251

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا