استانی

ژئوماتیک؛ صاحب دو سند رسمی و مرکز نوآوری می‌شود

رئیس گروه توسعه فن آوری های ژئوماتیک فن آوری های فضایی ، رئیس گروه توسعه فناوری های حمل و نقل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تهیه سند راهبردی در این زمینه خبر داد و گفت: ”

دکتر یاسر ابراهیمیان قاجار در مصاحبه با مجله زنده خبری، توسعه فناوری های استراتژیک را یکی از مأموریت های اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می داند و افزود: “از آنجا که فناوری های حوزه ژئوماتیک یکی از فناوری های استراتژیک است ، بنابراین ، یک گروه ژئوماتیک زیر نظر این مرکز تحت نظارت مرکز توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته تشکیل شد.

وی ترویج این فناوری در سال جاری (1400) را از اصلی ترین برنامه های این گروه ذکر کرد و گفت: ایجاد زیرساخت های آموزشی و پژوهشی و ارتقا up کشور ، ترویج و پرورش فناوری های ژئوماتیک ، تبادل بین المللی ، توسعه فناوری در موجود توسعه بازار و صنایع و محصولات. دانش بنیان یکی از مأموریت های گروه ژئوماتیک در این گیاه است.

ابراهیمیان فن آوری های مکانی را یکی از زیرساخت های توسعه پایدار توصیف و یادآور شد: بنابراین یکی از اقدامات اصلی ما در زمینه توسعه زیرساخت های این فناوری تدوین اسناد راهبردی است. دلیل این امر این است که این فناوری در حال حاضر در اسناد بالادستی پوشش داده شده است ، در حالی که در برنامه ششم توسعه بخشهای محدودی به فناوریهای ژئوماتیک اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین ما در تلاش هستیم تا نقش بیشتری در تدوین برنامه هفتم برای انتقال مواد قانونی بیشتر به این فناوری داشته باشیم.

تدوین 2 سند برای توسعه فن آوری های هندسی

او از تهیه یک سند استراتژیک برای فن آوری های هندسی وی اعلام و اظهار داشت: تدوین این سند در مرحله نهایی است و به زودی در اختیار فعالان اجرایی و بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا نظر محققان در این زمینه را بدست آورند.

رئیس گروه توسعه فن آوری های زمین شناسی فن آوری های فضایی ، ستاد پیشرفته حمل و نقل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، تدوین سند جامع هندسی کشور وی اقدامات دیگر این گروه را در معاونت علمی برشمرد و ادامه داد: نسخه اولیه این سند تهیه شده و مراحل قانونی آن را برای تصویب در مجلس شورای اسلامی طی می کند.

وی افزود: این سند توسط مجلس برای اظهارنظر به مقامات مسئول ارسال می شود و پس از رسیدگی در كمیته مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد ، بنابراین در صف تصویب در صحن علنی مجلس قرار می گیرد. “

ابراهیمیان ، با اشاره به اقدامات برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه تدوین برنامه هفتم توسعه هنوز آغاز نشده است ، توسط تلاش این کارگروه برای مشارکت در تهیه پیش نویس این سند وی گفت: “از این طریق در تلاش هستیم تا بر روی فناوری های مبتنی بر مکان در این سند تمرکز کنیم.”

شروع یک شتاب دهنده زمینی

وی ترویج و فرهنگ سازی در زمینه توسعه فناوری های ژئوماتیک با برگزاری کنفرانس ها و نشست های علمی را از دیگر مأموریت های کارگروه ژئوماتیک در ستاد توسعه پیشرفته حمل و نقل معاون رئیس دانشگاه عنوان کرد و افزود: دانشمندان در این زمینه برنامه ریزی کرد به همین دلیل است که همه فعالان این حوزه که ایده هایی برای توسعه بازار یا نفوذ این فناوری در صنایع دارند ، آنها را در اختیار ما قرار می دهند. این کارمندان از این ایده ها حمایت خواهند کرد.

وی توسعه کار دانش بنیان در قالب راه اندازی شتاب دهنده ها را از دیگر مأموریت های این کارخانه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر راه اندازی شتاب دهنده در این زمینه ، مجوز ایجاد مرکز نوآوری را نیز دریافت کرده ایم. در این منطقه. “این مرکز نوآوری اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا