استانی

کرونا آمار گردشگری رسمی مازندران را حدود 60 درصد کم کرد

به گفته Born؛ روز سه شنبه ، مهران حسنی تعداد اقامت گردشگران در اقامتگاه های رسمی استان در سال گذشته را حدود 4 میلیون و 650 هزار نفر اعلام کرد و افزود: برای مدت مشابه قبل ، تعداد گردشگران ورودی و اقامت حدود 12 میلیون نفر بوده است.

وی اعلام کرد که بیشترین کاهش تعداد گردشگران رسمی در تاج مربوط به تعطیلات نوروز 99 است.

حسنی توضیح داد: متوسط ​​نرخ اشتغال تفرجگاه های رسمی گردشگری مازندران برای بازه زمانی یک ساله منتهی به بهمن ماه سال گذشته حدود 88 درصد بود که در سال منتهی به فوریه سال جاری 33 درصد کاهش داشت.

در همان زمان معاون گردشگری مازندران گفت با توجه به غیررسمی بودن بیشتر گردشگری در مازندران و دهها هزار شغل در استان مربوط به این بخش است ، میزان کاهش و تأثیر گردشگران ورودی مازندران بسیار بزرگتر بوده است.

گردشگری غیررسمی در مازندران به عنوان یک سفر شخصی تعریف می شود. در این فرم ، مسافران از اقامتگاه های رسمی مانند هتل ها ، متل ها ، مسافرخانه ها ، خانه های بوم گردی و سایر اقامتگاه ها تحت نظارت رسمی استفاده نمی کنند و اقامت آنها به اجاره خانه های شخصی ، ویلا ، خیابان های خواب یا ماشین های خواب بستگی دارد.

بیشتر ورودهای غیررسمی مسافران مربوط به تعطیلات نوروز و تابستان است که به دلیل گسترش تاج و محدودیت های اعمال شده ، در سال 1999 به شدت کاهش یافت.

حسنی وضعیت در اقامتگاه های گردشگری مازندران را فعال اما بدون مشتری توصیف کرد و گفت: صنعت گردشگری در استان تحمل بیش از شرایط فعلی را ندارد و اکنون از قدرت خارج شده است.

وی تصمیم گیری در مورد نحوه سفر در ایام نوروز را برای مازندران بسیار حیاتی توصیف کرد و افزود: “البته نتیجه مثبت یا منفی تصمیم سفر با نوروز تأثیر بیشتری در استان مازندران خواهد داشت که مقام اول است. در کشور ، به ویژه در تعطیلات. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.

شیوع تاج در مازندران برای اولین بار در تاریخ 20 فوریه 2009 با شناسایی دو بیمار شریان ویروس کرونا از دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد و تاکنون سه موج را تجربه کرده است. در حال حاضر ، این استان از اوج موج سوم به آرامی روند نزولی را طی می کند و در حال حاضر حدود 600 بیمار مبتلا به کوید 19 در استان بستری هستند.

استان مازندران بیش از چهار هزار مجتمع گردشگری برای تفریح ​​، اقامت و گردشگری پذیرایی با حدود 80 هزار تخت خواب دارد که به طور متوسط ​​در سال های اخیر ، به ویژه تعطیلات رسمی مانند نوروز ، پذیرای چندین میلیون گردشگر شبانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا