عمومی

بازگشت به پاییز سیاه – مجله زنده خبری

معاون مدیر کل وزارت بهداشت می گوید این رقم تا اعلامیه بعدی همچنان بالا خواهد بود.

به گزارش مجله زنده خبری ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “تاج قویتر از قبل وارد میدان شد.” دیروز ، در پانزدهمین روز سال جدید ، تعداد پاهای بیماری کرونا رکورد جدیدی را در 161 ثبت کرد. آخرین بار سومین بار در ژانویه بود که 153 مورد جدید ثبت شد ، تعداد کشته ها نزدیک به تعداد مرگ و میر است دیروز؛ این 102 روز پیش بود. سپس ، از 6 ژانویه ، روند مرگ و میر روزانه کاهش می یابد. بنابراین در ماه فوریه تعداد مرگ و میرها برای یک روز دو رقمی نبود و در ماه مارس ، به جز یازدهم و بیست و پنجم ، تعداد مرگ در همه روزها دو رقمی بود. در 15 روز گذشته ، تعداد مرگ و میرهای تاج در سه روز متوالی سه برابر شده و به 161 نفر رسیده است. تعداد موارد دیروز 11،680 نفر ثبت شده است که بیشترین میزان در 120 روز گذشته است. اکنون ، با آخرین آمار ، آغاز رسمی چهارمین اوج فوران تاج اساسی است. گرچه فرمانده ستاد تاجگذاری تهران ، کرونا ، گفت که ما در آستانه تاج چهارم هستیم و رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی ، کوید -19 ، تأکید کرد که نمی توان گفت ما به یک قله جدید رسیده ایم ، در تهران آغاز شد. معاون وزیر بهداشت آخرین خبر را اعلام کرد و گفت: تعداد بستری شدن و مرگ و میر در تهران نسبت به دو هفته گذشته 50 تا 70 درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر میزان بستری روزانه در تهران 600 بیمار گزارش شده است و توصیه های سرپایی به حدود 4700 نفر در روز رسیده است. انتظار می رود در هفته های سوم و چهارم آوریل بحران شدیدی در تهران رخ دهد.

به آمارهای گذشته نگاه کنید

سال جدید با مرگ روزانه 73 نفر آغاز شد و در 10 روز تعداد مرگ و میرهای روزانه نزدیک به صد نفر رسید و در روز پانزدهم با یک پرش غافلگیر کننده در یک روز به 161 فوت رسید. در همین 15 روز ، 1،356 نفر جان خود را از دست دادند. با این حال ، به گفته کارشناسان بخش های بیماری های عفونی بیمارستان ها ، این آمار مربوط به روزهای قبل از تعطیلات نوروز است و طی یک تا دو هفته دیگر تعداد مرگ های ناشی از تاج به تعداد بسیار بیشتری خواهد رسید. حتی به گفته دیوید پیام طبرسی ، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ، آنها انتظار دارند بیش از 500 مرگ پس از بازگشت مسافران رخ دهد. نگاهی به روند شیوع تاج در دوره 30 روزه از 6 مارس تا 6 آوریل ، شیب افزایشی تعداد مرگ و میر و رنج روزانه را نشان می دهد. در 6 مارس روزانه 81 پا ثبت شد ، در 11 مارس این تعداد به 61 نفر کاهش یافت ، در 16 مارس تعداد پا 3 برابر شد و به 100 و در روز آخر با روند نزولی به 75 فوت در روز رسید. آوریل ، اما روند کاملا متفاوت بود. اولین بار با 73 فوت شروع شد ، روز پنجم به 97 رسید ، در دهم فروردین 91 فوت و در پانزدهم 151 نفر ثبت شدند. مقایسه توزیع تاج در آوریل سال گذشته ، یعنی. پس از گذشت بیش از 20 ماه از انتشار تاج در کشور ، نشان می دهد که با وجود تعداد بیشتر مرگ روزانه ، از ابتدای تا پایان این ماه از بروز بیماری کاسته می شود. بنابراین در روز اول 149 نفر ، در روز پنجم 122 نفر ، در روز دهم 123 پا ، در روز پانزدهم 134 نفر ، در روز بیستم 121 نفر ، در روز بیست و پنجم 111 نفر و در روز سی ام 73 پا.

در حال حاضر ، آمار سه رقمی است

وضعیت بیمارستان ها خوب نیست. با راه اندازی قله تاج جدید ، بخش های بیماری کرونا بیمارستان ها وارد مرحله دیگری شدند. گزارش شده است که بیمارستان های تهران در حال پر شدن هستند. محمدرضا هاشمیان ، متخصص بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به همشهری گفت که بیماران حالشان بدتر شده و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و همچنین شروین شکوهی ، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان لقمان گفت که شرایط بیمارستان بسیار بالا است. بد بیمارستان در زمانی شلوغ بود که به گفته علیرضا زالی ، فرمانده ستاد ترونا در کرونا ، واکسیناسیون کادر پزشکی حتی به 30 درصد هم نرسیده بود. از زمان واکسیناسیون این گروه 54 روز می گذرد. هال می گوید 750،000 نفر باید در برابر تاج گذاری واکسینه شوند. افزایش ناگهانی تعداد مرگ و میرهای روزانه مقامات نگران کننده است. با این حال ، افزایش بیماری بیماری کرونا قلب و مرگ قبلاً پیش بینی شده و هشدارهای زیادی داده شده است. ایرج حریرچی ، معاون مدیر کل وزارت بهداشت ، می گوید که آنها تا اعلام بعدی در وضعیت قرمز باقی خواهند ماند. به گفته وی ، این اتفاق پس از نزدیک به 17 هفته آرامش رخ داده است. اما اکنون روزانه به طور متوسط ​​3 تخت در هر 100000 نفر ثبت نام می شود. این وقایع به دلیل کاهش پایبندی به پروتکل های بهداشتی است. از آنجا که مطابقت با دستورالعمل ها از 83٪ به 56٪ در ماه مارس افزایش یافت و اکنون به شماره 353 رسیده است. به همه اینها باید نگرانی در مورد ورود ویروس جهش یافته آفریقایی و برزیلی را نیز اضافه کرد. به گفته حریرچی ، ویروس انگلیس به 31 استان کشور شیوع یافته است.

احتمال بازگشت به حالت پاییز

اگرچه از زمان شروع قله تاج چهارم حدس و گمان های زیادی وجود دارد ، اما حمید سوری ، رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی کوید -19 ، می گوید که برای اظهار نظر در مورد شروع یک قله جدید باید منتظر آمار در هفته های آینده باشد. او به همشهری می گوید که آمار مربوط به عفونت را نمی توان نقل کرد. زیرا درجه عفونت باید سه برابر شود تا به عدد واقعی برسد. بنابراین ، تنها با مقایسه موارد نمی توان شیوع واقعی را به دست آورد. به گفته سوری ، بسیاری از بیماران آزاد شده اند و آمار فقط به افرادی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند محدود شده است ، بنابراین نمی توان گفت که آیا جهش داریم یا خیر: “بهترین شاخص افزایش شیوع بررسی آمار است. عکسها “اگرچه ممکن است خطاهایی در این زمینه وجود داشته باشد ، اما مرگ قابل اطمینان ترین داده ای است که می توان برای ارزیابی شدت شیوع آن مقایسه کرد.”

اگرچه تعداد کشته شدگان در سه روز گذشته یک رقم سه رقمی است ، سوری می گوید که این تعداد هنوز نشان دهنده رسیدن قله چهارم نیست. زیرا برای رسیدن به چنین نتیجه ای باید 2 هفته گذشته با 2 هفته قبل مقایسه شود. بنابراین نمی توان گفت که ما وارد قله چهارم شده ایم؛ با این حال ، انتظار می رود پیک چهارم به دلیل تعطیلات و سفرهای نوروز و همچنین سیاست های نادرست برای کنترل شیوع تقویت شود: “ما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد سهم سفر در شیوع تاج نداریم. از طرف دیگر ، انتظار می رود انواع جدید تاج وارد کشور شده و گسترش یابد. “اگرچه منابع اصلی آلودگی به خوبی کنترل شده و میزان انتشار آنچنان که انتظار می رفت نبود.”

به گفته این کارشناس ، در حال حاضر نسبت مرگ و میر و بستری در بیمارستان زیاد نیست. “با این حال ، ممکن است اوضاع بدتر شود و حتی اگر کشور به وضعیت پاییز سال گذشته برگردد ، مقامات نباید دست یکدیگر را بگیرند تا تعداد مرگ و میرها را افزایش دهند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا