عمومی

برگزاری بیش از ۳۵۰۰ جلسه دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین ، حجت الاسلام نورالله قدرتی از برگزاری جلسات با ویدئو کنفرانس با زندانیان خبر داد و گفت: تا پایان سال 1399 ، 3 هزار و 544 جلسه دادگاه به صورت الکترونیکی در استان برگزار شده و قضات نیز 914 جلسه برگزار کرده اند. جلسات با بازداشت شدگان به صورت الکترونیکی.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه از خرداد سال 1378 دادگستری الکترونیکی در استان برای اجرای سیاست های اعلام شده از سوی قوه قضاییه معرفی شده است ، گفت: هدف از راه اندازی دادگستری الکترونیکی کاهش بازدید زندانیان از دادگستری است سیستم برای جلوگیری از شیوع بیماری عروق کرونا قلب و کاهش هزینه ها و جلوگیری از مشکلات مختلف در اعزام و همراهی زندانیان و همچنین امکان دسترسی الکترونیکی زندانیان به همراه خانواده آنها.

وی با بیان اینکه 53 جلسه زندانیان با خانواده هایشان نیز به صورت الکترونیکی برگزار شده است ، افزود: تا پایان سال گذشته در مجموع 4531 جلسه با زندانیان الکترونیکی برگزار شده است.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: دستیابی به دستگاه قضایی هوشمند از اولویت های این دستگاه قضایی است و امروز دستگاه قضایی از تهدید عروق کرونا به عنوان یک فرصت استفاده می کند و سیستم های الکترونیکی مختلفی برای ارائه خدمات قضایی به صورت غیرحضوری راه اندازی شده است.

رئیس دادگستری شهرستان کازوین گفت: “اعمال دادرسی الکترونیکی علاوه بر اطمینان از سلامت مراجعین در دادگستری ، موجب کاهش زمان دادرسی شده و گامی موثر در بهبود کیفیت پرونده ها و کاهش هزینه ها است. امروز به دلیل شرایط اجتماعی و نیاز به جلوگیری از شیوع ویروس های کرونا ، استفاده حداکثر و به موقع از دستگاه های الکترونیکی اهمیت دو چندانی پیدا کرده است.

وی گفت: “استفاده از دادخواست های الکترونیکی نه تنها در هنگام شیوع بیماری کرونا قلب ، بلکه در طول دوره نیز”. بعد از کرونا همچنین می تواند جایگزین خوبی برای آزمایشات حضوری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا