فرهنگ و هنر

توهین به کشورم را نمی پذیرم

تهیه کننده و کارگردان «کارواش» با اشاره به انصراف این فیلم از جشنواره فیلم کردی لندن گفت: متاسفانه در اقدامی مشکوک در این جشنواره مستند «کارواش» که در مریوان استان کردستان تولید می شود ایران ، به کشوری فرستاده شد که تخیلاً به نام کردستان شرقی نسبت داده شده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از پایگاه سیما؛ محسن سها افزود: “من این اقدام در جشنواره فیلم کردی لندن را بی احترامی به کشورم ، مردم طرف خودم می دانم و باعث ایجاد احساس جدایی و تجزیه طلبی در کشور من ، ایران ، نژادها و اقوام مختلف می شود. با هم در صلح و آرامش در کشور. “متحد ایران زندگی می کند. من هیچ توهینی را قبول ندارم و در همین رابطه در نامه ای به دبیر جشنواره از او خواستم توضیح دهد و همچنین فیلم من را از تمام بخشهای جشنواره حذف کرد.

سها در نامه ای به دبیر جشنواره فیلم کردی لندن گفت:

«سینما دریچه ای است به زیبایی های جهان. سینما پورتالی برای شناخت و معرفی آداب و رسوم همه تمدن هاست. سینما پلی است که به گردهم آمدن مردم از سراسر جهان کمک می کند.

تیم تولید مستند “کارواش” در چارچوب همین معانی مراحل ساخت و تولید این مستند را در شهر مریوان ایران انجام دادند.
متأسفانه منابع رسمی جشنواره با نادیده گرفتن این مفهوم و عملکرد سینما ، به اشتباه کشور مبدا این مستند را به عنوان کردستان شرقی ذکر می کنند (کشوری به نام کردستان شرقی وجود ندارد).
در حالی که این مستند در استان کردستان توسط ایران تولید شده است. تیم تولید مستند “کارواش” معتقدند که این حرکت خلاف معنای واقعی سینما است و اقدامی غیرحرفه ای و توهین به تهیه کنندگان و مردم در ایران است.
با توجه به موارد فوق ، به عنوان تهیه کننده اثر ، لطفاً با احترام مستند Carwash را از تمام بخشهای جشنواره فیلم کردی لندن حذف کنید.
“همچنین انتظار می رود شما به اشتباه این جشنواره در این زمینه اعتراف کرده و آن را رسمی کنید.”

«کارواش» در شبکه مستند سیما تولید می شود و با حضور نگین فتاحی و شادمان کامران به برخی از جنبه های زندگی این جفت حامی حیوانات در شهر مریوان می پردازد.

امروز همچنین اعلام شد که مستند “بچه های شب” و انیمیشن “خورشید در آسمان ، خورشید در کاشی ها” ، تولید شده توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ، از جشنواره فیلم کردی لندن خارج شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا