حوادث و رویدادها

فاز سوم طرح سرباز ماهر آغاز شد/ورود هدفمند جهاد دانشگاهی به بحث مهارت‌آموزی سربازان

جلسه مشترک ستاد کل نیروهای مسلح و معاون آموزشی جهاد دانشگاهی امروز 27 اردیبهشت ماه سال 1400 با حضور سردار محمد حسین سپر فرمانده ستاد مرکزی ، دکتر محمد صادق بیژندی ، معاون رئیس ستاد مرکزی ارتش آموزش جهاد دانشگاهی و گروهی از افسران برای بررسی زمینه های مشترک همکاری و استفاده از قابلیت های متقابل انجام شد و همزمان این جلسه مرحله سوم پروژه “سرباز واجد شرایط” را رسماً آغاز کرد.

به گزارش مجله زنده خبری ، پروژه سرباز واجد شرایط برای آموزش مهارت های عمومی اشتغال و کارآفرینی سربازان در حین آموزش در پادگان ها ، شامل سه سطح قبل از خدمت ، در خدمت و بعد از خدمت طراحی شده است. این طرح پیش بینی می کند که با کمک همه دستگاه های اجرایی کشور ، با انجام مشاوره های شغلی و ارائه دوره های مهارتی متناسب با منطقه جغرافیایی ، توانایی جوانان پسر در کشور قبل از خدمت سربازی افزایش یابد. در دوران خدمت سربازی باید توانایی های جوانان توسعه یافته و آمادگی لازم برای ورود به بازار کار آنها ایجاد شود و پس از خدمت تسهیل و آمادگی لازم برای کارآفرینی و اشتغال فراهم شود.

به منظور دستیابی به اهداف و برنامه های مرکز آموزش مرکزی کارکنان نیروهای مسلح ، تفاهم نامه جداگانه ای بین ستاد کل نیروهای مسلح ، وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی به منظور استفاده از ظرفیت های موجود منعقد شد . به دنبال مذاکرات و توافق با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح ، جهاد دانشگاهی دوره مهارت های مشترک را در دو بخش ویژه برنامه ریزی ، طراحی و تدوین کرده است تا پرسنل نیروهای مسلح بتوانند عملکرد بسیار خوب و بالایی داشته باشند. کیفیت از واحدهای اجرایی ادامه کار در سالهای آینده را نیز ممکن کنید.

تاکنون دو مرحله از این برنامه با موفقیت اجرا شده است و همزمان با جلسه مشترک مرکز آموزش ستاد مرکزی نیروهای مسلح و معاون آموزشی و جهاد کارآفرینی مرحله سوم این پروژه امروز بطور رسمی آغاز شد. دانشگاه

در این جلسه سردار محمدحسین سپر فرمانده ستاد مرکزی ، دکتر حسین اثباتی معاون هماهنگ کننده ستاد مرکزی ستاد کل ، رضا علیهانی نماینده ستاد مرکزی نیروهای مسلح ، حسن ابراهیمی رئیس ستاد مرکزی حضور داشتند. فناوری اطلاعات ستاد مرکزی نیروهای مسلح ، دکتر محمد سده بیژندی ، معاون آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی ، احمد عبدی پور ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش ، احمد حسین سلگی ، مدیر کل سازمان دفتر سنجش نیاز و طراحی پروژه های آموزشی جهاد دانشگاهی ، سیروس دشتی ، معاون توانمند سازی و اشتغال و جهاد دانشگاهی در ساختمان اصلی انجام شد.

حضور مستمر جهاد دانشگاهی در کارگروههای اردوی آموزشی مرکزی

دکتر محمد صادق بیژندی، معاون وزیر آموزش و پرورش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان عضوی ثابت در کارگروه های استانی مرکز آموزش مرکزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شده و حضور مستمر در این گروه های کاری

وی تأکید کرد که با همکاری گروهی از متخصصان و متخصصان ، دو کتاب “مهارت های عمومی اشتغال و کارآفرینی” و “مقدمه ای بر مهارت های زندگی” (پس از تأیید وزارت ورزش و جوانان و اردوی آمادگی نظامی) توسط انتشارات جهاد دانشگاهی و 20 هزار نسخه از این كتاب ها در پادگان های كشور توزیع شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: هر کجا شاهد همکاری خوبی با پادگان ها باشیم ، این طرح به خوبی اجرا می شود. ما قصد داریم این دو کتاب را از اواسط اردیبهشت ماه امسال بررسی کنیم و توزیع کتاب در پادگان کشور از ماه ژوئن آغاز می شود.

دکتر بیژندی افزود: ما دوره هایی با موضوعات خاص را برای واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور تعیین می کنیم. در قالب یک طرح ، ما قصد داریم افرادی را که دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی را گذرانده و دوره سربازی خود را در مراکز شخصیت (مرکز نوآوری و شکوفایی) جهاد دانشگاهی گذرانده اند ، ارائه دهیم تا در صورت داشتن ایده خاص و پشتیبانی ، از آنها پشتیبانی کنند. طرح.

ورود هدفمند جهاد دانشگاهی به بحث آموزش مهارتهای سربازان

دکتر حسین اثباتیمعاون هماهنگ کننده مرکز آموزش مرکزی ستاد وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این جلسه گفت: جهاد دانشگاهی به طور هدفمند وارد این قسمت شده است. جهاد دانشگاهی یکی از گروه های انقلابی کشور است که وارد عرصه های مختلفی شده و از توانایی های بالایی در زمینه های مختلف برخوردار است.

دکتر اسباتی افزود: یکی از زمینه های همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی بحث آموزش ضمن خدمت است که طی آن چندین جلسه تخصصی مباحث مشخص شد. در دو بخش مهارتهای زندگی و مهارتهای تجاری مباحث مشخص شده و دوره های آموزشی در پادگان برگزار می شود. دو کتاب تهیه شده توسط جهاد دانشگاهی (“مهارت های عمومی اشتغال و کارآفرینی” و “مقدمه ای بر مهارت های زندگی”) به عنوان آموزش ضمن خدمت در پادگان ها تدریس می شود.

معاون هماهنگ کننده مرکز آموزش ستاد مرکزی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: همچنین می توانیم از توانایی جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره های آکادمیک و مدولار استفاده کنیم که در نهایت منجر به استخدام می شود.

وی تأکید کرد: مسئله دیگری که هنوز در جای خود قرار ندارد و مستلزم تدوین دستورالعمل های خاص است ، موضوع راهنمایی و مشاوره شغلی است که باید به روندی تبدیل شود. جهاد دانشگاهی یک سیستم راهنمایی و مشاوره شغلی ایجاد کرده است که اگر به اردوگاه متصل شود ، می تواند برای هدایت سربازان در شغل آنها استفاده شود. بر این اساس ، سربازان می توانند CV خود را در این دوره از خدمت در این سیستم تکمیل کنند و به محض پایان خدمت خود وارد بازار کار شوند.

ما تلاش می کنیم با ایجاد مراکز نوآوری نیازهای ملی را برآورده کنیم

سردار سپر تاکید کرد: ظرفیت نیروهای مسلح کم نیست. ما علاوه بر تأمین نیازهای نیروهای مسلح ، در رفع نیازهای ملی نیز تلاش می کنیم و با راه اندازی مراکز نوآوری در صدد تحقق این امر هستیم. گروهی از سربازان شرایط و منابع علمی لازم برای کار در این مراکز نوآوری را دارند که برخی از آنها را می توان با کمک جهاد دانشگاهی به دست آورد.

به گزارش مجله زنده خبری ، سردار محمد حسین سپر افزود: از جمله عمده ترین مشکلات و چالش هایی که در جامعه وجود دارد ، مسئله اشتغال جوانان ، ازدواج و (نیاز) برای ایجاد امید در کشور است. اگر بخواهیم بسترهای امید و نشاط ، توانمند سازی و اشتغال را برای تماشاگران جوانی که به خدمت سربازی می آیند فراهم کنیم ، کار بزرگی انجام داده ایم و مطمئناً قلب حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری است. خوشحال و دعای خیر مردم ، چراغ راهنما و رمز موفقیت ما در این جهان و فراتر از آن خواهد بود.

فرمانده مرکز آموزش ستاد مرکزی خاطرنشان کرد: “من پیشنهاد می کنم اتاق فکر و گروه هایی از هر دو نهاد (مرکز آموزش مرکزی و جهاد دانشگاهی) داشته باشیم تا فعالیت های جدیدی را که می توان در این زمینه انجام داد بررسی کنیم.”

فرمانده مرکز آموزش ستاد مرکزی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست مشترک با معاون آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از ارکان محکمی است که اهداف آن را در نظر می گیریم. اردوی برنامه “جهادگران دانشگاهی با روحیه جهادی کار می کنند و انشاالله این تعاملات و اضافات بیشتر خواهد شد.

جهاد دانشگاهی با 170 مرکز در سراسر کشور دوره های آموزشی در زمینه های مختلف را ارائه می دهد. متقاضیان می توانند دوره آموزشی مورد نظر خود را در واحد جهاد دانشگاهی و مراکز شهر و استان خود از طریق سیستم واجد شرایط مرکز آموزش مرکزی کارمندان وظیفه (smaher.ir) انتخاب کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا