حوادث و رویدادها

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا

سرویس پلیس اتحادیه اروپا (یوروپول) می گوید تهدید به جرم سازمان یافته در بلوک 27 کشور به سطح بی سابقه ای رسیده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، طبق گزارش چهار ساله این سازمان ، حدود 40٪ از شبکه های جنایی در اروپا به هم متصل هستند و تجارت و خلوص کوکائین به روشی بی سابقه افزایش یافته است. پلیس آلمان و هلند در ماه فوریه 23 تن کوکائین در آمستردام و هامبورگ کشف و ضبط کردند.

کاترین دو بول ، مدیر یوروپول ، گفت: “سال گذشته ، باندهای تبهکار به سرعت خود را با شیوع ویروس کرونا تطبیق دادند ، داروهایی تولید کردند که از حد بی سابقه ای برخوردار بودند و اقدام جدید و حتی گفتمانی را در پیش گرفتند.”

علاوه بر مواد مخدر ، شیوع ویروس کرونا بازارهای جدیدی را برای مجرمان باز کرده است ، از جمله فروش شبکه های جرایم سازمان یافته ، واکسن ها و بسته های جعلی آزمایش کرونا.

یوروپل تقابل اتحادیه اروپا با سازمان های جنایی فراملی را یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی نیروهای انتظامی و امنیتی اروپا توصیف می کند. طبق اطلاعات یوروپل ، 70 درصد شبکه های جنایی حداقل در سه کشور فعال هستند.

علاوه بر این ، قتل ها و قتل های اسلحه ای ، و همچنین شکنجه رقبا و افراد متجاوز در شبکه های جرایم سازمان یافته ، به شدت افزایش یافته است و ترس از افزایش در سال های آینده ، با توجه به وضعیت غیرمعمول کنونی ، کاملا جدی به نظر می رسد.

آژانس پلیس اروپا به شهروندان 27 کشور اتحادیه اروپا هشدار داده است که نسبت به کلاهبرداری و سرقت آنلاین و آفلاین هوشیار باشند. طبق آمار ، سالانه به طور متوسط ​​یک میلیون سرقت در اتحادیه اروپا رخ می دهد.

یکی از نگرانی های پلیس اتحادیه اروپا گسترش فساد و توانایی مجرمان در استفاده از ساختارهای ملی و بین المللی پولشویی و عدم توانایی دولت ها در مقابله با این جنایت است.

به گزارش یورونیوز ، کمیساریای اروپا با اشاره به گزارش یوروپول ، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست ضمن افزایش نظارت ، نظارت قضایی و تبادل اطلاعات را افزایش دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا