عمومی

رابطه ساعت خواب و آلزایمر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،

این مطالعه 2800 نفر از افراد 65 سال به بالا را برای یافتن ارتباط بین ویژگی های خواب در سال 2013 و 2014 با زوال عقل یا مرگ در 5 سال آینده مورد بررسی قرار داد. محققان دریافته اند کسانی که کمتر از پنج ساعت در شب می خوابند ، دو برابر بیشتر از کسانی که شش تا هشت ساعت در شب می خوابند ، دچار زوال عقل و مرگ می شوند.
در تحقیقی دیگر ، محققان در اروپا از جمله فرانسه ، انگلیس ، هلند و فنلاند اطلاعات 8000 نفر را جمع آوری کردند و دریافتند خوابیدن برای افراد 50 ، 60 یا 70 ساله کمتر از شش ساعت در شب 30 درصد افزایش می یابد. خطر ابتلا به زوال عقل در مقایسه با کسانی که هفت ساعت در شب می خوابند.
متوسط ​​سن زوال عقل 77 سال است.
تخمین زده می شود که حدود 5/4 میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری آلزایمر مبتلا باشند که هیچ درمانی برای آن وجود ندارد ، اما برخی از داروها می توانند وضعیت شناختی بیماران را کنترل کنند.
با افزایش سن ، ترشح ماده شیمیایی سروتونین کاهش می یابد ، بنابراین ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات مختل می شود.
این مشکل در قسمت Memory and Memories بیشتر مشهود است.
خاطرات ترکیبی از به خاطر سپردن آنچه دیده می شود و شنیده می شود و احساساتی که مغز برای ایجاد یک اتصال سلولی پیچیده بین تمام قسمت ها برای به خاطر آوردن آنها نیاز دارد.
در نتیجه ، با افزایش سن ، خاطرات کمرنگ یا فراموش می شوند و ترشح سروتونین در مغز کاهش می یابد.
در بیماری آلزایمر ، ترشح سروتونین به طور قابل توجهی کاهش می یابد ، اما این همیشه به دلیل پیری سلول نیست.
سکته مغزی که باعث از بین رفتن بخشی از سلول های مغز یا شوک عاطفی پس از از دست دادن یکی از عزیزان شود ، می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.
آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت ، فراموش کردن آدرس و نام آغاز می شود و تا جایی پیش می رود که حتی راه خانه را فراموش می کند.
متأسفانه ، هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد ، اما می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا