حوادث و رویدادها

اتصال بیمارستان‌های پایتخت به مترو به کجا رسید؟

ماجرای استفاده اضطراری از مترو در تهران مدتی است که در اظهارنظرهای کارکنان اورژانس و شهرداری تهران شنیده می شود و بر اساس آن از دو طریق پشتیبانی می شود: استقرار ایستگاه ها و استفاده از ظرفیت راه آهن با اتصال به بیمارستانها در هنگام بحران ها. اما وضعیت این برنامه ها چگونه است؟ این موضوع توسط رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در تهران توضیح داده شد.

رضا کرمی محمدی در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی در مورد حضور اورژانس در ایستگاه های مترو گفت: هم اکنون خدمات اورژانس در حدود 60 پایگاه مدیریت بحران حضور دارند و علاوه بر این سایر مناطق شهرداری تهران فضاهای دیگری را برای این مجموعه فراهم کرده اند. یکی از این فضاها فضاهایی در ایستگاه های مترو بود که در برخی ایستگاه ها در نظر گرفته شده بود و در برخی ایستگاه ها تا آنجا که من می دانم فضاها از نظر فنی مورد تأیید نبودند بنابراین اقداماتی در این زمینه انجام شد.

وی ادامه داد: حضور در برخی ایستگاه ها به دلیل کاهش زمان مراجعه به حوادث و برخورد با حوادث و امداد احتمالی در ایستگاه های مترو است ، البته قطعاً همکاران من از مترو جزئیات کامل تری دارند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران همچنین در مورد استفاده فوری از راه آهن مترو و اتصال بیمارستان ها به مترو تصریح کرد: در صورت بروز بحران از ظرفیت راه آهن برای انتقال سریع مجروحان به بیمارستان استفاده می کند.

کرمی محمدی با بیان اینکه در ابتدا پیشنهاد شد هشت بیمارستان به مترو متصل شوند ، گفت: سپس تعداد بیمارستان ها به شش بیمارستان کاهش یافت و سپس تصمیم بر این شد که ابتدا بیمارستان امام خمینی (ره) با مترو متصل شود. به ویژه بخشی از زیرساخت های این بیمارستان در مراحل ابتدایی است.

وی در مورد اجرای این طرح ها گفت: این بخش متولی بودجه ندارد و وزارت بهداشت بودجه ای را برای این امر در نظر نگرفته است. مطالعات مقدماتی در این زمینه انجام شده است ، اما تعیین بودجه ضروری است. البته طرح اصلی نیز کمی خام است و مواردی وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران افزود: ما از بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کردیم و شرایط و همچنین زیرساخت های آن را بررسی کردیم. به طور کلی ، برای بررسی طرح و ارزیابی اندازه کامل آن ساخته شده است. هم ما و هم سازمان اورژانس با این پیشنهاد موافق هستیم ، اما مطالعات آن باید کاملاً و دقیق پیش بینی شود و همانطور که گفتم ، بودجه آن مشخص شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا