استانی

اعلام ساعات بازدید از سایت موزه حریره

به گزارش مجله زنده خبری از کیش: سایت موزه شهر تاریخی حریره که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در تاریخ 18 مه با حضور مدیر سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از نمایندگان مجلس افتتاح شد ، در ابتدای این مکان تاریخی از شنبه تا پنجشنبه ایجاد شده است. وی از ساعت 9 تا 13 صبح و 17 تا 20 بعد از ظهر از ساکنان ، گردشگران و علاقه مندان به اماکن تاریخی استقبال کرد. موزه روز جمعه تعطیل است.

لازم به ذکر است اشیا on به نمایش درآمده در این موزه که قدمتی بین 800 تا هزار سال دارند در طی سالهای 1372 تا 90 در کاوش های باستان شناسی در شهر حریرا کشف شده است ، از جمله شیشه های سرامیک و شیشه های دارای نقش برجسته های موازی ، کوزه ها. ، انواع سقف ، ملحفه. سنگ قبر و ظروف مختلف مربوط به دوره سلجوقی ، تیموری و ایلخانی است.

شهر تاریخی حراره با مساحت 120 هکتار در قسمت شمالی جزیره کیش واقع شده و یکی از 6 اثر تاریخی ثبت شده این جزیره در فهرست بناهای تاریخی و میراث فرهنگی کشور است.

کاخ مرجان ، بازار فرانسوی ، کاخ الیت ، مساجد امیر و ماشه 5 بنای تاریخی دیگر در جزیره کیش هستند که در فهرست آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشورمان ثبت شده اند.

48

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا