سلامت و تندرستی

دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

به گزارش عصر ایران به نقل از شفاف ، “خبر خوب این است که گزینه های درمانی مختلفی برای افرادی که از تورم چشم ناشی از آلرژی رنج می برند وجود دارد ، اما همه مجبور نیستند علائم خود را در خانه درمان کنند.” باغها

ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

مواد حساسیت زای مختلف می توانند باعث التهاب ملتحمه آلرژیک از جمله شوره سر ، گرد و غبار و کپک شوند. وقتی چشم انسان در معرض مواد حساسیت زا قرار می گیرد ، این شرایط باعث می شود بدن ماده ای به نام هیستامین آزاد شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه – غشایی که جلوی چشم و داخل پلک را می پوشاند – متورم می شوند.

هنگامی که به التهاب ملتحمه آلرژیک مبتلا هستید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم کاملاً متورم است دشوار است و پاسخ همیشه یکسان نیست. در مواقعی که شخص از التهاب ملتحمه آلرژیک رنج می برد ، کره کره چشم متورم می شود. در این حالت باید سریعاً به چشم پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات پلک متورم می شود و نیاز به درمان دارد ، اما این بدان معنا نیست که شما باید فوراً به چشم پزشک مراجعه کنید.

ملتحمه آلرژیک با سایر بیماری های مربوط به آلرژی از جمله اگزما (بثورات پوستی ناشی از آلرژی) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی های فصلی) در ارتباط است. ورم ملتحمه آلرژیک می تواند شرایط را برای فرد مبتلا به سندرم خشکی چشم بدتر کند.

علائم ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

علاوه بر تورم ، سایر علائم التهاب ملتحمه آلرژیک عبارتند از:

– قرمز

– سوزش

– خارش

– چشمان اشک آلود

احساس اجسام خارجی یا گرد و غبار در چشم

علاوه بر علائم ورم ملتحمه آلرژیک ، ممکن است عطسه ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی و سردردهای سینوسی نیز داشته باشید که همگی علائم دیگر واکنش آلرژیک هستند.

ورم ملتحمه آلرژیک چگونه درمان می شود؟

غالباً بهترین راه برای مقابله با علائم آلرژی پرهیز از هر چیزی است که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. به عنوان مثال ، اگر به گربه حساسیت دارید و می دانید دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود با او در فضای باز ملاقات کنید تا خطر واکنش آلرژیک به حیوان خانگی او را کاهش دهد. در مورد ورم ملتحمه نیز همین طور است. بهترین روش پیشگیری است.

اگر ورم ملتحمه آلرژیک به طور مکرر دارید – پلک های شما متورم است و چشم هایتان آب دار است – و هیچ تصوری از آلرژن ایجاد کننده این بیماری ندارید ، توصیه می شود به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید. پزشک می تواند آنچه شما به آن حساسیت دارید را تشخیص دهد و بنابراین می تواند زمان بروز علائم را پیش بینی کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی کمک کند که خطر ورم ملتحمه آلرژیک و سایر مشکلات مربوط به آلرژی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر متخصص آلرژی تشخیص دهد که احتمالاً گرده گیاهان دلیل بروز علائم شما است ، ممکن است توصیه کند که در ساعات مشخصی از روز که بالاترین گرده گیاهان است ، در خانه بمانید. با تغییر در برنامه روزمره ، علائم شما بدون استفاده از دارو کاهش می یابد.

در صورت نیاز به اقدام جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک ممکن است ابتدا مصرف آنتی هیستامین را توصیه کند ، اگرچه این ممکن است در ورم ملتحمه آلرژیک کمک چندانی نکند. علائم چشم بسیار دشوارتر درمان می شوند. بنابراین ، پزشک ممکن است استفاده از قطره های چشمی را با گزینه های موجود و داروهای بدون نسخه توصیه کند.

اگر علائم شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه های تزریق را توصیه کند که به تدریج تحمل بدن در برابر مواد حساسیت زا را افزایش می دهد. اما این احتمالاً ضرورتی نخواهد داشت. علائم آلرژی چشم می تواند با از بین رفتن ماده آلرژی زا کاملاً بهبود یابد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگرچه به احتمال زیاد با از بین بردن علت علائم خود را بهبود می بخشید ، اما در صورت بروز علائم اضطرابی نباید از کمک پزشکی دریغ کنید. اگر کره چشم شما به جای پلک متورم است ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر چشم درد یا درد شدیدی در اطراف چشم دارید ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند اختلالات شدید بینایی یا سردرد باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا