عمومی

رسمیت یافتن اسرائیل به عنوان رژیم آپارتاید

در این گزارش آمده است: “پس از سالها هشدار مبنی بر اینكه چنین تسلطی بر زندگی فلسطینیان می تواند به آپارتاید منجر شود ، اکنون مشخص شده است كه اسرائیل از همه مرزهای انسانی عبور كرده و وارد وادی آپارتاید و تبعیض نژادی شده است.”

مدیر دیده بان حقوق بشر در غرب آسیا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین اعتراف کرد که در 30 سال گذشته این سازمان هرگز مقامات اسرائیلی را به ارتکاب جنایات علیه بشریت متهم نکرده است ، اما شواهد غیرقابل انکار آپارتاید علیه هفت میلیون فلسطینی ها تصویب کردند.
گزارشی از سوی دیده بان حقوق بشر ، که اسرائیل را رسماً رژیم آپارتاید توصیف می کند ، تصور مداوم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نژادپرستانه بودن رژیم اشغالگر قدس را تأیید می کند.
اصطلاح “آپارتاید” به معنای برتری نژادی و برتری نژادی بر نژاد دیگر است و رژیم های آپارتاید غالباً با جنگ ، وحشت و خشونت از منافع نژادپرستانه خود دفاع می کنند. نژادپرستان صهیونیسم با تحریف مبانی دین حضرت موسی ، یهودیان را ملتی برگزیده خدا و نژادی برتر می دانند و آنها را به ایستادگی در برابر فلسطینیان مسلمان ترغیب می کنند. طبق این اعتقاد ، رژیم صهیونیستی همزیستی یهودیان و غیر یهودیان در یک سرزمین را ناخوشایند و غیرممکن می داند.

رژیم اسرائیل اخراج اجباری مردم فلسطین از وطن خود را به عنوان یک استراتژی می داند و می خواهد با فشار بر مسلمانان و گسترش شهرک های صهیونیستی ، مسلمانان را از سرزمین مادری اجدادی خود بیرون کند. رهبران اسرائیل رشد روزافزون جمعیت فلسطین را تهدیدی برای موجودیت آنها می دانند و می کوشند فلسطینی ها را از تولید مثل و افزایش جمعیت خود در ابتکارات مختلف ، از جمله معامله بزرگ قرن محدود کنند.
محکومیت نهادهای غربی ، مانند دیده بان حقوق بشر ، برای نهادینه کردن آپارتاید در سرزمین های اشغالی ، نشانه روشنی از سرنوشت مشترک رژیم صهیونیستی با رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی است. آفریقای جنوبی در دوران ایالات متحده ، انگلیس ، کانادا ، استرالیا و مناطقی از اروپا از رژیم آپارتاید جان سالم به در برد و هرگز فروپاشی آن را تصور نمی کرد. ریشه های نژادپرستی به دو قرن قبل از تولد نلسون ماندلا برمی گردد و سقوط آپارتاید و پیروزی سیاه پوستان دور از انتظار نبود.
اما با ادامه مبارزه با آپارتاید و حمایت جامعه جهانی از این مبارزات ، نژادپرستان شکست خوردند و امروز سیاه پوستان و سفیدپوستان با هم زندگی می کنند و شاهد پیشرفت کشور خود هستند.

تردیدی نیست که رژیم آپارتاید در اسرائیل همان مسیری را طی می کند که نژادپرستان در آفریقای جنوبی دارند و مبارزه مردم فلسطین با پشتیبانی از محور مقاومت فروپاشی صهیونیسم را ممکن می سازد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در تاریخ 15 دسامبر 2016 ، در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه ، فروپاشی رژیم صهیونیستی را پیش بینی کردند و خاطرنشان کردند که “به لطف مقاومت و مبارزه مردم و گروههای فلسطین آزاد خواهد شد. وی همچنین در یک جمله اطمینان بخش گفت که “رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده در خارج از کشور وجود نخواهد داشت ، به شرطی که فلسطینی ها و مسلمانان با هم جنگ کنند و با صهیونیست ها متحد شوند”.
در سالهای اخیر ، اقدامات وحشیانه و غیرانسانی نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و
همچنین سیاست های استکباری ایالات متحده در دوران ترامپ مانند بیشتر قرن ، جابجایی سفارت آمریکا در قدس و به رسمیت شناختن حکومت صهیونیست ها در بلندی های جولان ، امیدهای سقوط اسرائیل را تحت تأثیر قرار داده و افزایش داد.

هجوم تعداد زیادی از سرمایه گذاران یهودی در پاتاگونیا ، یک منطقه حاصلخیز در مرز شیلی و آرژانتین و خرید زمین در آن برای شهرک های یهودی ، توسط رهبران اسرائیل پیش بینی سقوط احتمالی رژیم است.
وضعیت کنونی اسرائیل و اوضاع نامطمئن نتانیاهو پس از ناکامی در انتخابات و احضار وی به دلیل فساد مالی گسترده ، همراه با مبارزه مداوم مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت ، رژیم فاسد صهیونیستی را سرنوشت روشنی نشان می دهد . خیر ، و تکرار سقوط آپارتاید قابل پیش بینی است.
سقوط رژیم نژادپرستانه در آفریقای جنوبی پس از مدتها مبارزه با یک همه پرسی مردمی امکان پذیر شد و مردم فلسطین و مردم از سرزمینهای اشغالی باید به زودی برای تعیین همه پرسی برای تعیین نظام حکومتی این کشور آماده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا