عمومی

مصوبه جدید شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیئت امنا ، طحان نظیف در هفتاد و هشتمین گزارش خود از جلسات هیئت امنا به مردم نوشت:
جلسه هیئت امنای روز چهارشنبه ، هشتم از اردیبهشت برگزار شد. در این جلسه با توجه به نزدیک بودن روزهای ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ، بحث هایی در مورد بی نظمی و بی نظمی وضعیت ثبت نام نامزدها انجام شد و همه اعضا توافق کردند که وضعیت ثبت نام نامزدها را ساماندهی کنند.

در هر دوره تعداد زیادی از افراد به همراه شخصیت های سیاسی و مدیران کشور در ستاد انتخابات حضور دارند و نامزدی و ثبت نام خود را اعلام می کنند و به سادگی یک نسخه از شناسنامه و چند عکس را در دست دارند! گزارش ارائه شده در این جلسه نشان داد که از مجموع 1636 نفری که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 ثبت نام کرده اند ، حدود 1200 نفر از آنها دارای مدرک لیسانس یا پایین تر بوده و حدود 300 نفر از ثبت نام کنندگان نیز محکوم شده اند. !!

البته این وضعیت ناخوشایند از چشم رسانه های داخلی و خارجی دور نیست و فیلم های طنزآمیز وی نیز مدت هاست که در فضای مجازی دست به دست می شود و باعث نارضایتی مردم و نخبگان کشور می شود و پیام های غم انگیز آنها ارسال می شود به اعضای هیئت امنا. هیچ یک از این افراد ملاقات نشده اند.

اما برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شرایط مختلفی از جمله سن و تحصیلات لازم است و افراد زیر 30 سال یا فاقد مدرک کارشناسی ارشد واجد شرایط ثبت نام در انتخابات نیستند. در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز همین مورد وجود دارد و نامزدهای عضویت در شوراهای شهر با بیش از 20 هزار نفر جمعیت باید حداقل دارای مدرک لیسانس باشند.

سیاست های کلی انتخابات همچنین بر سازماندهی این وضعیت و تعریف دقیق معیارها ، شاخص ها و شرایط عمومی و خاص نامزدها و همچنین شناسایی اولیه توانایی و شایستگی نامزدها در روند ثبت نام و تعریف و افشای آن تأکید دارد. از معیارها و شرایط سیاستمدار. هیئت امنا مذهبی ، مدیریتی و تدبیر نامزدهای ریاست جمهوری را تعیین کرد.

در این جلسه ، پس از بحث و گفتگو بین اعضا ، تصمیم بر این شد که مصوبه شورای نگهبان سال 2017 در مورد شفافیت “برای تعیین و اعلام معیارها و شرایط لازم برای شناسایی نامزدهای سیاسی ، مذهبی و مدیریتی و معقول برای ریاست جمهوری” و برای روشن شدن معیارهای ذکر شده ، نامزدهای ریاست جمهوری باید حداقل تحصیلات ، حداقل سنوات و سوابق مدیریتی و حداقل و حداکثر سن برای ثبت نام داشته باشند و وضعیت ثبت نام نامزدها باید تا حدودی سازماندهی شود. این اصلاحیه برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا