اجتماعی

گلایه‌های پلیس از عدم همکاری در مساله معتادان متجاهر/ عدم پذیرش حدود ۴۰۰۰ معتاد

رئیس پلیس تهران از اوایل سال جاری از تجمع بیش از 8000 معتاد به مواد مخدر خبر داده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، سردار حسین رحیمی در جریان اجرای طرح ظفر که پیش از ظهر امروز در منطقه هرندی اجرا شد ، در مورد افزایش حضور معتادان در برخی معابر گفت: جمع آوری معتادان وظیفه پلیس است. ” ما این فرصت را داریم که طی یک هفته همه این افراد را جمع کنیم ، اما من مجبورم دستگاه هایی مانند بهزیستی و غیره را درخواست کنم برای همکاری در روند نگهداری و توان بخشی این افراد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ، ما معتادان متجاهر را جمع می کنیم ، آنها مدتی در مراکز می مانند و وقتی منتظر دستگاه ها هستیم ، اتفاقی نمی افتد و این افراد نیم ساعت بعد در مناطق شوش مولوی ، هرندی به اصل خود برمی گردند. و دیگران. آنها در حال بازگشت هستند.

روند توانبخشی معتادان باید بهبود یابد

رحیمی با تأکید بر اینکه روند بازپروری معتادان باید اصلاح شود ، گفت: “وقتی فرد معتاد از مرکز خارج می شود ، باید بتواند به جامعه و خانواده برگردد.” ما با جمع شدن مشکلی نداریم اما دستگاهی که باید این افراد را به جامعه برگرداند باید با هم کار کنند.

رئیس پلیس پایتخت با تأکید بر اینکه وظیفه پلیس مراقبت از معتادان نیست ، گفت: پلیس جمع آوری این افراد را بر عهده دارد و در این راستا از ابتدای سال 8082 معتاد متجاهر از تهران جمع آوری شده اند “1800 مرد و 70 زن وابسته جمع آوری شدند.

مراکز مراقبت از اعتیاد باید در محلی که مردم زندگی می کنند برگزار شود

رحیمی ادامه داد: در زمینه جمع آوری و برخورد با معتادان متجاهر ناجا مسئولیتی ندارد و دستگاه های دیگر باید تلاش کنند. طی سه سال و نیم ، ما فریاد می زدیم که 12 مرکز کاهش آسیب و درمان متادون و یک گلخانه در محله های شوش ، مولوی و هرندی داریم. این مراکز در کنار خانه های مردم ساخته شده و روزانه بیش از 4000 نفر از این مراکز بازدید می کنند. این مراکز باید از محل زندگی مردم جمع آوری شود اما هیچ کس توجهی نمی کند و حیف است که تاکنون در این زمینه کاری انجام نشده است. این مراکز باید در خارج از شهر و محل زندگی مردم جابجا شوند.

وی ادامه داد: چهار سال است که فریاد می زنیم که 2 هزار معتاد مبتلا به بیماری های عفونی داریم اما به پلیس محلی برای بازداشت این بیماران داده نشده است. در طرح های جمع آوری اعتیاد ، 50٪ معتادان پذیرفته نمی شوند و به جامعه باز می گردند زیرا پیر یا جوان هستند ، یا زخم های باز یا بیماری هایی مانند هپاتیت و ایدز دارند.

رحیمی گفت: 3 هزار و 817 نفر از 8000 نفری که در این مدت جمع شده اند به دلیل کهولت سن ، بیماری ، ناتوانی جسمی و موارد دیگر پذیرش نخواهند شد. وی گفت: برخی از این افراد حتی کارت درمانی با متادون دارند.

رئیس پلیس تهران بزرگ از عدم همکاری با پلیس شکایت کرد و گفت: “وقتی هیچ نهادی برای مراقبت از معتادان با ما همکاری نمی کند ، چه کاری باید انجام دهیم؟” مردم فکر می کنند ناجا کم کاری کرده است ، اما بگذارید بگویم ناجا در مبارزه با مواد مخدر کاملاً تنها است. حدود 20 هزار معتاد در یک شهر تهران وجود دارد اما ظرفیت بازداشت معتادان در پایتخت 10 هزار نفر است ، به این معنی که ما همیشه 10 هزار معتاد معتاد در جامعه داریم.

رحیمی در پاسخ به سوالی در مورد آب بندی خانه ها و زمین ها در محل مصرف گفت: ما از پایان سال 1997 تاکنون 143 درب خانه را پلمپ کرده ایم. این خانه ها 855 اتاق بود و به محلی برای مصرف مواد مخدر تبدیل شد. متأسفانه ، اوایل سال جاری متوجه شدیم که این خانه ها پلمپ شده اند.

وی با اشاره به تأثیرات اعتیاد بر جرم گفت: معتادان به مواد مخدر 60 درصد سرقت های کوچک را انجام می دهند. برخی از آنها به خواب می روند علاوه بر این ، اعتیاد یکی از دلایل اصلی طلاق است و این موارد آسیب های زیادی به بار می آورد.

روز گذشته رئیس پلیس صوفیه در پاسخ به س aboutالی درباره انتشار فیلم معتادان متجاهر در منطقه هرندی گفت: “به محض انتشار این فیلم ، همکاران من در همان محل حضور داشتند و تحقیقات لازم را انجام دادند ، که مشخص شد. “این یک فیلم قدیمی است و در حال حاضر چنین وضعیتی در این مکان وجود ندارد. البته موضوع معتادان به مواد مخدر یکی از اولویت های پلیس و چالش های موجود در این زمینه است و ما همیشه پروژه هایی را در این مناطق اجرا می کنیم ، در 48 ساعت گذشته حدود 500 معتاد متجاهر جمع شدند و متأسفانه محله هایی مانند هرندی ، شوشا و مولوی به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده اند و علیرغم تمام اقدامات انجام شده توسط سازمانها “باید در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا