حوادث و رویدادها

احتمال غرق شدنِ ۶ کلان‌شهر ساحلی در جهان

برخی از کلانشهرهای ساحلی جهان ممکن است تا سال 2050 به دلیل بلایای طبیعی مربوط به گرم شدن کره زمین و بالا آمدن دریا و رودخانه ها دچار آبگرفتگی شوند.

به گزارش مجله زنده خبری ، اگر پیش از این سیل شدید یک قرن یک بار اتفاق می افتاد ، اکنون این فاجعه می تواند سالانه چندین شهر در مناطق مختلف جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

دویچه وله گزارش تصویری برخی از این شهرها را که ممکن است در آینده نزدیک تحت تأثیر این بلایای طبیعی قرار بگیرند منتشر کرده است که به شرح زیر است:

شانگهای، چین)

طبق تحقیقات مرکز آب و هوای مستقل آمریکا ، در حال حاضر 93 میلیون نفر در مناطقی از چین زندگی می کنند که ممکن است تا سال 2050 دچار آبگرفتگی شود. شانگهای ، پرجمعیت ترین شهر چین ، می تواند به دلیل کمبود تجهیزات محافظت از ساحل به شدت تحت تأثیر قرار گیرد.

شانگهای (چین) – عکس: دویچه وله

هانوی، ویتنام)

طبق گفته های این سازمان ، بیش از 31 میلیون نفر در ویتنام ، یعنی حدود یك چهارم جمعیت این كشور ، در مناطقی زندگی می كنند كه حداقل سالی یك بار تا سال 2050 می توانند تحت تأثیر سیل نمك قرار بگیرند. در آن زمان ، انتظار می رود سیلابهای سالانه به ویژه بزرگ بر جمعیت متراکم دلتای مکونگ و سواحل شمالی هانوی ، پایتخت ویتنام تأثیر بگذارد.

هانوی (ویتنام) – عکس: دویچه وله

کلکته (هند)

در هند ، تا سال 2050 ، ممکن است حدود 36 میلیون ساکن ساحلی سالانه در معرض سیل قرار بگیرند. بنگال غربی ، آدیشا و شهر شرقی کلکته از خطرناک ترین مناطق این کشور هستند. عدم اقدامات لازم در این شهرها می تواند روزی منجر به غرق شدن این مناطق شود.

کلکته (هند) – عکس: دویچه وله

بانکوک، تایلند)

بیش از 10٪ از شهروندان تایلند در مناطقی زندگی می کنند که ممکن است تا سال 2050 غرق شوند. بانکوک ، پایتخت تایلند ، که تصویر فوقانی از سیل این شهر در سال 2011 را نشان می دهد ، فقط 1.5 متر از سطح دریا بالاتر است و خطر بزرگی وجود دارد غرق شدن. برآورد سازمان حفاظت از محیط زیست زمین در هنگ کنگ نشان می دهد که 94٪ از جمعیت این شهر می تواند تا سال 2100 مجبور به مهاجرت مجدد شود.

بانکوک (تایلند) – عکس: دویچه وله

بصره (عراق)

طبق گزارش Climate Central ، بصره ، دومین شهر بزرگ عراق ، تحت تأثیر سیلهای ساحلی قرار گرفته است و ممکن است تا سال 2050 دچار آبگرفتگی شود. کارشناسان پیش بینی می کنند که این اثرات می تواند به آن سوی عراق و فراتر از آن گسترش یابد و مهاجرت ناشی از سیل ممکن است درگیری های منطقه را تشدید کند.

بصره (عراق) – عکس: دویچه وله

اسکندریه، مصر)

سیل میراث فرهنگی جهان را تهدید می کند. شهر اسکندریه بیش از 2000 سال پیش تأسیس شد. بیشتر شهر 50 میلیونی کمی بالاتر از سطح دریا است. طبق برآوردهای میراث اورگن ، بدون اقدامات حفاظت از سیل یا برنامه های جابجایی ، بیشتر مناطق شهر می توانند تا سال 2100 دچار آبگرفتگی شوند.

اسکندریه (مصر) – عکس: دویچه وله

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا