سلامت و تندرستی

بالا بودن شاخص‌های پوسیدگی دندان و بی دندانی در ایرانیان

مرکز دندانپزشکی “دکتر تابش” ، متصل به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد کل پایتخت ، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ، دکتر امیر دکتر حبیبولا سیاری ، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد و گروهی از پرسنل نظامی.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر زالی ، فرمانده ستاد عملیات مدیریت تاج در کلانشهر تهران دکتر علیرضا زالی ، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری های تاج در تهران ، دهه کرامت را تبریک گفت که امسال نام اهل بیت سلام را به ارمغان می آورد ، تقارن این مراسم را با این دهه مبارک به عنوان فرخنده پذیرفت.

دیدگاه سلامت محور نیروهای مسلح ستودنی است

وی با اشاره به دیدگاه سلامت محور که در جریان انقلاب و دفاع مقدس در نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش به ویژه در نیروی هوایی شکل گرفت ، اظهار داشت: یکی از دلایل در کشورهای پیشرفته نیروهای نظامی در سطح بالا است رتبه ها و استانداردهای جدید. سطح بالا “آنها در زمینه بهداشت و درمان حضور دارند ، که نشان دهنده سطح و ارزش بالای بخش است ، که در زمینه ارتش و نیروهای مسلح کاملاً مورد احترام است.

دکتر زالی افزود: این باعث افتخار است که امروز نیروهای مسلح ما ، همراه با همه برنامه های نظامی و رزمی و آموزش دفاعی در زمینه بهداشت ، همچنین خوش درخشیده اند و تاریخ پر افتخار نیروهای مسلح ما ، به ویژه ارتش و نیروی هوایی ، پر از حضور مراقبت های بهداشتی شما است.

به گفته وی ، این افتخار در زمینه های دفاع مقدس به اوج خود رسیده و کمال آن را در حضور ارزشمند ، همگام سازی و تعامل سازنده و پشتیبانی لجستیکی ، علمی و خدماتی نیروهای مسلح در حوزه تاج شاهد بوده ایم.

دکتر زالی گفت: “من افتخار می کنم که امروز مقامات عالی رتبه نظامی کشور چشم انداز عمیق بهداشتی دارند.” سالهاست که در سیستم مراقبت های بهداشتی بدنبال این هستیم که این الگو نهادینه شود و همه مسئولان ارشد کشور دیدگاه عمیق و متفاوتی از بهداشت به عنوان مهمترین و مهمترین رده های اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: امروز به عنوان یکی از متخصصان حوزه بهداشت و درمان ، به حسن توجه نیروهای مسلح به حوزه بهداشت و درمان و این اعتقاد عمیق که این امر در رفتار و رفتار اجتماعی شما منعکس می شود ، افتخار می کنم.

نیاز به توسعه خدمات دندانپزشکی در کشور / مراجعه به سرانه دندانپزشک بسیار کم است

دکتر زالی با اشاره به هزینه های بیش از حد خدمات دندانپزشکی گفت: امروز در بحث توسعه خدمات دندانپزشکی در کشور یکی از استراتژیک ترین و بحرانی ترین نمونه ها حضور اقوام است. خدمات دندانپزشکی در کشور گران هستند ، بخشی از آن به دلیل گرانی تجهیزات و مواد مصرفی است.

به گفته وی ، در زمینه مراقبت های بهداشتی هیچ سرویس دیگری نمی تواند به اندازه خدمات دندانپزشکی به مواد ، مواد مصرفی و تجهیزات وابسته باشد و متأسفانه در پایان سال 1999 قیمت کالاهای مصرفی لازم در خدمات دندانپزشکی متداول چندین برابر شد.

دکتر زالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کشور ما از نظر آماری شاخص پرداخت خدمات از جیب خدمات دندانپزشکی معمولاً دارای رتبه بالایی است و سهم مهمی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین ، توسعه هرگونه خدمات دندانپزشکی ، به ویژه در حد استاندارد ، ستودنی است.

وی گفت: در سالهای اخیر به دلیل عدم پوشش کافی بیمه خدمات دندانپزشکی ، متأسفانه مردم در دریافت این خدمات تأخیر دارند و تعداد افراد سرانه مرتبط با دندانپزشکی بسیار کم و از استاندارد بین المللی دور است. .

نگه داشتن دندان در دهان ؛ مهمترین استراتژی دندانپزشکان در جهان

وی تأکید کرد: امروز استراتژی حفظ دندان های دهان مهمترین استراتژی دندانپزشکان در جهان است و همه دندانپزشکان متعهد به انجام این استراتژی در همه جوامع هستند اما در کشور ما به دلیل تاخیر در مراجعه و هزینه های بیش از حد این خدمات متأسفانه آمار کشیدن دندان محل خدمات ترمیم بسیار بالاتر از استاندارد جهانی است.

سطح بالایی از پوسیدگی دندان و بی دندان بودن در ایرانیان

وی با اشاره به میزان بالای پوسیدگی و بی دندانی در ایرانیان گفت: متاسفانه هر نوجوان ایرانی از سن 12 سالگی دارای 2-5 دندان پوسیده است و در 45 تا 35 سالگی این آمار منجر به 12-13 دندان پوسیده می شود دندانها “و بیش از 50٪ افراد مسن ایرانی بدون دندان هستند.

دکتر زالی افزود: از شاخص پوسیدگی دندان در ایران فراتر رفته و شاخص های بیماری لثه مربوط به کیفیت بهداشت دهان و دندان در ایران مطلوب نیست و همه اینها نشان می دهد که ما نیاز به توسعه و گسترش خدمات عمومی دندانپزشکی داریم.

وی با اشاره به هویت هر یک از مناطق تهران گفت: منطقه 13 تهران با شعار پیشگامان انقلاب اسلامی مزین شده و از ساختار متفاوت و جمعیت قابل توجهی برخوردار است. همچنین در تهران با حضور یک میلیون جمعیت شناور روبرو هستیم که با توجه به ساختار تجاری ، تجاری و نظامی منطقه 13 ، شاهد حضور حدود 20 هزار جمعیت شناور در این منطقه هستیم. بنابراین ایجاد این مرکز تخصصی در این زمینه کار بسیار خوبی است.

دکتر زالی در ادامه سخنان خود ، تلاش های ارزشمند و همکاری ارتش ، نیروی هوایی و نیروهای مسلح در دوره تاجگذاری را ارزیابی کرد و گفت: “به طور متوسط ​​در تهران ، حدود 60٪ از خدمات ارائه شده به بیماران تاجی در بیمارستان های دانشگاه و 40٪ دیگر توسط سازمانهای دیگر و شرکتهای وابسته غیر دانشگاهی تأمین می شود که عمده نیروهای مسلح از این تعداد هستند.

وی افزود: شاید نگین ارائه خدمات به بیماران کرونا در شرق تهران همین بیمارستان بعثت بود که از همان روزهای اول جسورانه در مبارزه با تاج گذاری به جمع مدافعان سلامت پیوست و در این زمینه به افتخار دست یافت و همچنان ارائه می کند خدمات. “

تأکید بر آموزش عمومی در زمینه بهداشت دهان و دندان

دکتر زالی در ادامه سخنان خود خواستار اختصاص بخشی از این کلینیک تخصصی دندانپزشکی در زمینه آموزش همگانی در زمینه بهداشت دهان و دندان شد که می تواند الگویی ممتاز و بدیع در این زمینه باشد.

وی همچنین با اشاره به اجرای گروه اجتماعی قند و لیپیدها که در منطقه 13 به عنوان یک پروژه کوهورت بزرگ در کشور در حال انجام است ، اعلام کرد که ارتباط بین این پروژه و مرکز دندانپزشکی می تواند برای اطمینان بیشتر از و خدمات مطلوب تر در زمینه بهداشت دهان و دندان نیز باید در قالب این طرح ساخته شود.

فرمانده ستاد مقابله با پایتخت در پایان سخنان خود از کلیه شرکت کنندگان در افتتاح این مرکز تخصصی که خدمات دندانپزشکی ارزنده و با کیفیتی را به ساکنان این منطقه ارائه می دهد تقدیر و تشکر کرد.

دکتر تابش یکی از پزشکان فداکار سخت کوش و شجاع نیروی هوایی است

در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دکتر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک دهه کرامت ، روند شکل گیری ، ساخت و راه اندازی این مرکز را تشریح کرد.

به گفته وی ، این مرکز تخصصی دندانپزشکی 7600 متر مربع مساحت و 4700 متر مربع زیربنا در 4 طبقه دارد که در 16 ماه با وام 160 میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است.

سرتیپ امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه بیمارستان مرکز بعثت کرونا در شرق تهران واقع شده است ، گزارشی آماری از تعداد بیماران ، بیماران و بستری شدن در بیمارستان و واکسیناسیون در این بیمارستان ارائه داد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت اداره کل بهداشت و درمان نیروهای مسلح و ارتش ، از فضایل و خصوصیات قابل توجه دکتر ناصر تابش ، مزین به این مرکز تخصصی و دکتر یاد کرد. تابش یکی از مشهورترین بهداشت در جهان است که در طول تاریخ باعث افتخار بوده است.

امیر نصیری زاده ضمن بیان شرح حال مختصر دکتر تابش ، با اشاره به برخی از دستاوردها و افتخارات وی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: انجام همزمان دو عملیات همزمان روی دو تخت ، انجام عملیات در زمان بمب گذاری و انجام بیش از 18000 عملیات. در بیمارستان اهواز در حرم مطهر ، آنها طولانی ترین عمل را طی 11 ساعت در آن بیمارستان انجام دادند.

وی هنر جراح را اوج یک بمب خوشه ای که به ران بسیجی نفوذ کرده و هر لحظه احتمال داشت منفجر شود ، توصیف کرد و دکتر تابش با وجود جرأت خطر منفجر شدن بمب ، جسورانه عمل پرستار و متخصص اتاق عمل را انجام داد. به گفته امیر نصیری ، این عملیات در جهان بی نظیر است و تاکنون فقط یک مورد در جهان انجام شده است که شکست خورده و بمبی در اتاق عمل منفجر شده است.

وی دکتر تابش را یکی از پزشکان فداکار سخت کوش ، شجاع و مشهور نیروی هوایی توصیف کرد که از فرزندان شجاع این سرزمین است و فردا الگوی ضروری برای نسل بعدی و پزشکان این مرز و بوم است. .

سرتیپ امیر نصیرزاده گفت: این مرکز دندانپزشکی دکوراسیون به نام این پزشک نامگذاری شده است و به یک قهرمان تبدیل شده است ، بنابراین نام وی مانند سایر قهرمانان ماندگار خواهد بود و انشاالله پزشکان و متخصصان جوان ما مسیر این شخصیت ها را ادامه می دهند . “البته ، در بایرون کرونا شاهد شهامت و فداکاری بسیاری از کادر پزشکی و طرفداران بهداشت بوده ایم و امیدواریم که این عزیزان در همه زمینه ها موفق شوند.

ارتش به طور کامل در بخش بهداشت کشور در حال انجام وظیفه است

سرتیپ دکتر حبیبولا سیاری ، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش و فرمانده قرارگاه حفاظت زیستی امام رضا (ع) نیز با تمجید از دکتر زالی و همه طرفداران بهداشت گفت: “ارتش کاملا در خدمت سلامت است. و درمان “این یک کشور است و در هر گوشه ای که لازم باشد ، ما همه آنچه را که می توانیم ، مطابق با اخلاص قرار داده و به مردم خدمت می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت های نیروی هوایی در طول انقلاب و دوران دفاع مقدس و افتخارات و دستاوردهای آنها ، خاطرنشان کرد: تلاش های نجیب زادگان نیروی هوایی در دوران تحریم مشکلی ایجاد نکرده و عملیات های موفق و پیچیده از این قرار بود خاطراتی از آن زمان ذکر شده است.

امیر سیاری با بیان اینکه نیروی هوایی با افتخار از دوران دفاع مقدس ظهور کرد و ثابت کرد چه توانمندی هایی دارد ، افزود: پس از دفاع مقدس ، نیروی هوایی با اتکا به توانمندی های داخلی ، علم و دانش و تعامل با مراکز علمی کشور برای پیشرفت و تجهیزات تکمیل شده در یک مکان مرتفع.

وی با افتخار اعلام كرد: امروز توان رزمی نیروی هوایی كشور یكی از م effectiveثرترین ابزارها برای جلوگیری از تهدیدهای دشمن است. در طول تاریخ کشور پس از انقلاب و دفاع مقدس ، نیروی هوایی همیشه سعی در خدمت به مردم داشته و با تمام توان ، نیروی و تجهیزات خود در همه بحران ها و حتی بلایای طبیعی به کمک مردم آمده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی هوایی یک نیروی الهی است ، اظهار داشت: این امر به دلیل خدمت به راه خدا ، خدمت به نظام و محافظت از نهاد اسلامی و محافظت از تمامیت ارضی و خدمت به مردم است.

به گفته امیر سیاری ، در بحث مبارزه با تاج و تخت در تهران و سایر شهرها ، اقدامات نیروهای مسلح ، ارتش ، نیروی زمینی ، پدافند ، نیروی هوایی ، نیروی دریایی ، اردوگاه ها برقرار است و از همه امکانات برای سازماندهی و باید به صورت به روز بهینه به روز شود. باید انجام شود.

امیر سیاری ضمن اعلام آمادگی برای خدمت به مردم در اقصی نقاط کشور به ویژه در زمینه واکسیناسیون ، ایجاد این کلینیک تخصصی را اقدام و افتخاری بسیار ارزشمند برای ارتش در جهت خدمت به مردم و نظام سلامت می داند.

سرتیپ امیر سیاری در پایان سخنان خود با اشاره به رشادت ها ، افتخارات و دستاوردهای دکتر تابش در دوران دفاع مقدس و حوزه درمان ، یاد و خاطره همه شهدای مدافع بهداشت و کادر پزشکی را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در پایان این مراسم با حضور دکتر هال و سایر کارکنان از شرکت کنندگان در راه اندازی این مرکز تقدیر و این کلینیک تخصصی دندانپزشکی به صورت رسمی قرار گرفت به بهره برداری می رسد. سپس دکتر هال و سایر کارکنان از بخشهای مختلف این مرکز تخصصی بازدید کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا