عمومی

باید زمینه های رفع مشکل قطعی برق را فراهم کنیم

آقای محمد بیکر کلیباف امروز در بازدید از مرکز اعزام کشور با اشاره به نگرانی و نگرانی مردم در مورد قطعی برق اخیر ، افزود: “این نگرانی ها طبیعی است و ما مقامات باید دلایل حل این مشکلات را ارائه دهیم. ”

وی گفت: مردم با مشکلات فنی کاری ندارند اما ما کسانی هستیم که باید مشکلات را به بهترین شکل ممکن در زمینه وقفه ها حل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع مشکلات ناشی از قطعی برق در کوتاه مدت ، افزود: مشکلات جدی و اساسی وجود دارد و این رفع مشکلات در کوتاه مدت است و این مسئله منجر به آسیب جدی در طولانی مدت. ”

آقای کلیباف با اشاره به عدم تعادل در تولید و مصرف برق گفت: این عدم تعادل ها باید برطرف شود ، زیرا ما با امکانات موجود در کشور مشکلی نداریم اما این مشکلات به دلیل مدیریت ضعیف است.

وی افزود: مردم ما همیشه با ما هستند و ما هستیم که باید با اقدامات جدید و دیدن رویکردهای دنیا تصمیمات جسورانه بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه مسئله قیمت گذاری یکی از معضلات امروز جامعه ماست ، اظهار داشت: ما باید قیمت گذاری را حل کنیم نه به صورت دستوری.

آقای کلیباف گفت: دو برابر شدن نرخ ارز فرصت هایی را برای کسانی که دلال و رانت جویند ایجاد می کند و این باعث از بین رفتن منابع کشور و مشکلات زیادی برای مردم می شود.

وی افزود: تا زمانی که بازارهای پولی ، مالی ، سرمایه ای و کارگری را ساماندهی نکنیم ، کارگران معدن فرصت ورود به این مناطق و انجام کار را خواهند داشت و این یک واقعیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید آنها را با اقتصاد و صنعت اداره کند.

آقای کالیباف افزود: “ما در مجلس یازدهم در تلاش هستیم که رویکرد ارز رمزنگاری را اصلاح کنیم.” مقاومت زیادی در این زمینه وجود دارد ، اما این راه نجات کشور است.

وی گفت: به جای کاهش قیمت ها ، باید درآمد مردم را افزایش دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دولت آینده با این دیدگاه ادامه یابد و مجلس مطمئناً از رویکردها و سیاست های خود پاسخگو باشد.

وزیر نیرو در جریان بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از مرکز اعزام برق اظهار داشت: صنایع بزرگ با تمرکز بر وزارت صمت آمادگی خود را برای تأمین 10536 مگاوات برق و توافق اصولی برای اینها اعلام کرده اند 13 صنعت در روز سه شنبه این هفته صادر شده است. “

آقای اردكانیان افزود: ما 4000 مگاوات نیروگاه گازی داریم كه نیازی به سوخت ندارند و آنها را به حراج می گذاریم.

وزیر نیرو افزود: طی دو تا سه سال آینده بیشتر این صنایع به برق خود متكی هستند و دولت خود را به رفع نیازهای صنایع خانگی ، تجاری ، دولتی و خرد محدود می كند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا