استانی

ذوب آهن اصفهان ۱۰ درصد تولید فولاد کشور را دارد

به گزارش مجله زنده خبری از اصفهان ، منصور یزدی زاده با اشاره به نتایج سال 1999 و برنامه های آینده این شرکت اظهار داشت: سال 99 از نظر شیوع ویروس کرونا و محدودیت های صادرات و واردات مواد اولیه به همه کشورها ویژه بود. در سال 1998 و 1999 ما رشد 4 و 5 درصدی داشتیم و در مجموع برای دو سال 9 درصد رشد تولید داشتیم.

یزدی زاده با اشاره به دستاوردهای مهم شرکت ذوب آهن اصفهان ، تأکید کرد: اخذ گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل های ملی ، رکورد 58 هزار تن تولید راه آهن با 282 درصد افزایش نسبت به سال 1398 ، طراحی و تولید 60 سنجاق ریلی E1A1 ، طراحی و تولید معدن R18 در 650 کارخانه غلتکی ، پذیرش ریل های ملی در بورس کالا ، انعقاد اولین قرارداد صادرات ریل و استفاده از ریل در 6 محور ریلی کشور از جمله دستاوردهای ذوب آهن در سال 1999 بود. .

تولید ریل آغاز تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در فولاد است

یزدی زاده با بیان اینکه ذوب آهن 10 درصد تولید فولاد کشور را در اختیار دارد که این میزان مشابه 75 درصد سایر تولیدکنندگان فولاد در جهان است ، افزود: روش سایر تولیدکنندگان فولاد در کشور مشابه 5 درصد تولیدکنندگان فولاد جهان با گاز است برای اینکه ذوب آهن بتواند همچنان رقابتی باقی بماند ، استراتژی متنوع سازی محصولات خود را که آغاز تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بود ، به دنبال آن محصولات دیگری مانند کویل های صنعتی ، تکمیل سبد سازه های فلزی ، طراحی و تولید توسط پرتوهای نیمه سبک و .. در سفارش تولید قرار گرفت.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با تأکید بر اینکه کمبود مواد اولیه و نیاز به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از چالش های فولاد است ، اظهار داشت: امروزه توسعه تیرهای زاویه باز در فولاد ضروری است ، اما باید توجه داشت که بیشترین حاشیه سود برای این شرکت به ترتیب در تولید ریل ، سپس سیم پیچ ، قوس ، تیر و تیرهای تقویت کننده ساده است.

وی با اشاره به بازسازی کوره بلند شماره یک پس از تعطیلی پنج ساله با تکیه بر ظرفیت داخلی و موقعیت مکانی شرکت گفت: این حادثه ظرفیت تولید شرکت را 800000 تن در سال افزایش داد و خطر تولید فولاد را کاهش داد. “

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص بهبود وضعیت نقدینگی این شرکت نسبت به 10 سال گذشته گفت: در سال گذشته سود شرکت به 15 هزار و 819 میلیارد ریال رسید که دلیل افزایش درآمد و سود ناشی از شرکت است. تمرکز بر تولید و فروش. محصولات صنعتی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر ، این شرکت به دلیل ارزش افزوده بالاتر ، افزایش تورم و افزایش سطح کلی قیمت ، صادرات را متمرکز کرده است.

245٪ افزایش سودآوری شرکتهای تابعه فولاد در سال 1999

وی یادآور شد: ذوب آهن نسبت به سال 1998 شاهد افزایش 245 درصدی سودآوری شرکت های تابعه بوده است.

یزدی زاده با بیان اینکه با تلاش کارگران ذوب آهن این شرکت برای اولین بار در یک دهه گذشته به نقطه غلبه بر زیان انباشته رسیده است ، گفت: ذوب آهن در سال 1999 برای اولین بار پس از یک دهه به این نقطه رسید تا بتواند به دست آوردن سود. سهامداران برای توزیع و سال گذشته 500 میلیارد تن سود پیش بینی کرده بودیم اما به 974 میلیارد حجم سود قابل توزیع دست یافتیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به برخی از دستاوردهای مهم این شرکت گفت: خرید معادن ذغال سنگ سوادکو ، اتمام فاز اول پروژه انتقال فاضلاب فولادشهر ، طراحی ، ساخت و نصب درب های انعطاف پذیر با 3 باتری در صنعت سبز ، کسب دانش فنی در مورد سپاه های نسوز برای اولین بار در کشور ، افزایش سقف اعتباری شرکت در بانک ها 40 هزار میلیارد ریال ، دریافت دیپلم از بانک مرکزی و غیره از جمله این دستاوردها بودند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل تأثیرگذار در تولید فولاد ، عدم تأمین یک میلیون و 750 هزار تن سنگ آهن است که این یکی از عوامل اصلی تغییرات پی در پی در وزارت صمت در سال گذشته است.

یزدی زاده در ادامه به برخی از چالش های فولاد اشاره کرد و افزود: خشکسالی ، کمبود آب ، تأمین ناپایدار سنگ آهن ، قرار دادن فولاد در لیست تحریم ها ، سرمایه در گردش پایین ، پخش تاج ، ظرفیت تولید پایین زغال سنگ ، تغییرات قیمت ثابت مواد اولیه ، عدم بازیافت گاز در نیروگاه های این شرکت یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی این شرکت است.

وی گفت: البته اگر ذوب آهن امسال محدودیت آبی نداشت حداقل 50 هزار تن بیشتر تولید می کرد.

48

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا