حوادث و رویدادها

آخرین وضعیت امدادرسانی در ۱۵ استان درگیر سیل/ مرگ ۸ تن با کشف ۲پیکر جدید

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین گزارشات مربوط به ماموریت این سازمان در حمایت از سیل در 15 استان کشور را تشریح کرد.

مهدی ولی پور در مصاحبه با مجله زنده خبری وی گفت: مأموریت امداد و نجات سازمان از 14 ژوئیه برای تأمین امداد از حوادث ناشی از باران های موسمی که منجر به سیل و سیل در برخی از استان های کشور شد ، آغاز شد. در 15 استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، آلبورگ ، اصفهان ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد ، کرمان ، فارس ، سیستان و بلوچستان ، سمنان ، مازندران ، هرموگان سیل و سیل رخ داده است.

وی ادامه داد: در مجموع 2578 قربانی سیل نجات یافتند و 611 نفر اسکان اضطراری دریافت کردند. همچنین 58 نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کشته شدن هشت نفر در سیل و طغیان طی شش روز گذشته خبر داد و گفت: هفت نفر در اثر طغیان جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز در اثر صاعقه جان خود را از دست داد. در میان کشته شدگان دو نفر در کرمان مفقود شده اند. اجساد این افراد دقایقی قبل و پس از جستجوی 5 روزه در حوالی سد بافت پیدا شد.

به گفته ولی پور ، در حوادث اخیر آب و هوایی ، 165 تیم عملیاتی از جمله 658 نجات دهنده هلال احمر در عملیات امدادرسانی در 57 شهر آسیب دیده از آب و هوا و آب و هوا شرکت داشته اند و در مجموع 118 چادر امدادی ، هزار و 298 تخته پتو ، 441 تابلو فرش ، 1516 کیلوگرم. سفره نایلونی ، 362 بسته غذایی ، 3170 قوطی ، 607 کیلوگرم برنج ، 155 کیلوگرم کره ، 921 کیلوگرم شکر ، 630 بطری آب معدنی و 49 کیلوگرم غلات و سایر محصولات ارگانیک تحت تأثیر سیل در 15 استان کشور قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا