توقف تراموای شیراز در شورای حمل و نقل کشور
به گزارش خبرنگار مجله زنده خبری فارس دکتر نواب گائدی در تحلیل خبرنگاران کمیسیون ساخت و حمل و نقل شورای شهر شیراز ، گفت: تراموا اگرچه اتفاق خوبی بود که می توانست در این دوره از شورا رخ دهد ، اما تمام نشده. وی گفت: شورای حمل و نقل استان با این پروژه موافقت کرد و قرارداد فعالیت اجرایی آن نیز منعقد شد اما شورای حمل و نقل کشور هنوز با آن موافقت نکرده و بنابراین این پروژه به حالت تعلیق درآمده است.
وی در خصوص دلیل عدم موافقت شورای عالی حمل و نقل افزود: یکی از دلایل اختلاف نظر شورای عالی حمل و نقل کم بودن جلسات این شورا به دلیل غلبه تاجگذاری است و دلیل دیگر تصویب از طرح جامع مطالعات حمل و نقل در شیراز. ما حتی برای بهره برداری از تراموا قرارداد داشتیم و آماده “ساخت” آن بودیم.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری 240 جلسه و بررسی 100 پروژه در این کمیته و اجرای 80 درصد از 34 پروژه اصلی این کمیته در این مدت ، گفت: یکی از مصوبات مهم ما در روزهای اخیر عابر پیاده بود طرح ایمنی پل. چه زمانی زمان شروع تبلیغات به دلیل تخریب این پل ها است؟ علاوه بر این ، علاوه بر 5 وانت ویژه معلولان که قبلا خریداری شده بود ، اکنون 5 وانت دیگر نیز در حال شماره گذاری هستند و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شوند. حمل و نقل معلولان و جانبازان به ده نفر افزایش می یابد.
رئیس کمیسیون ساخت و حمل و نقل شورای شهر شیراز در خصوص پروژه بزرگراه شهید سلیمانی که قرار بود در این دوره از شورا به اتمام برسد اما به تعویق افتاد نیز گفت: به دلیل طراحی ضعیف این پروژه ، در دو مرحله تجدید نظر شد. ممکن است در 5 تا 6 ماه آینده باز باشد. همچنین با توجه به خیابان مشکین فام که قرار بود یک خیابان مواد غذایی باشد و قد و اندازه آن کم باشد ، متأسفانه به دلایلی از هم پاشید و تأکید شد که مجرمان باید پاسخگو باشند.
قائدی در خصوص پروژه ناتمام خط دوم متروی شیراز گفت: خط دوم مترو به دلیل دیر رسیدن اوراق دچار مشکل شد اما ساخت راه آهن و سه ایستگاه آماده است اما به دلیل کند شدن روند انتخابات امکانات نیز بر نگرش تأثیر می گذارد.
وی در مورد اعتصاب رانندگان اتوبوس در چند روز گذشته اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت مطالبات به رانندگان اتوبوس جاری است و ما هیچ تعهدی نسبت به رانندگان نداریم اما مشکل در مورد بحث جدول هزینه بود. مربوط به این جدول باید توسط کارشناسان رسمی دادگستری تأیید شود ، این جدول با حضور کارشناسان و نمایندگان رانندگان تهیه شده است ، اما در برخی از اتوبوس ها هزینه ها منفی است که باعث اعتراض تعداد کمی از آنها می شود. برای رسیدگی به این مسائل.