استانی

توقف تراموای شیراز در شورای حمل و نقل کشور

به گزارش خبرنگار مجله زنده خبری فارس دکتر نواب گائدی در تحلیل خبرنگاران کمیسیون ساخت و حمل و نقل شورای شهر شیراز ، گفت: تراموا اگرچه اتفاق خوبی بود که می توانست در این دوره از شورا رخ دهد ، اما تمام نشده. وی گفت: شورای حمل و نقل استان با این پروژه موافقت کرد و قرارداد فعالیت اجرایی آن نیز منعقد شد اما شورای حمل و نقل کشور هنوز با آن موافقت نکرده و بنابراین این پروژه به حالت تعلیق درآمده است.

وی در خصوص دلیل عدم موافقت شورای عالی حمل و نقل افزود: یکی از دلایل اختلاف نظر شورای عالی حمل و نقل کم بودن جلسات این شورا به دلیل غلبه تاجگذاری است و دلیل دیگر تصویب از طرح جامع مطالعات حمل و نقل در شیراز. ما حتی برای بهره برداری از تراموا قرارداد داشتیم و آماده “ساخت” آن بودیم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری 240 جلسه و بررسی 100 پروژه در این کمیته و اجرای 80 درصد از 34 پروژه اصلی این کمیته در این مدت ، گفت: یکی از مصوبات مهم ما در روزهای اخیر عابر پیاده بود طرح ایمنی پل. چه زمانی زمان شروع تبلیغات به دلیل تخریب این پل ها است؟ علاوه بر این ، علاوه بر 5 وانت ویژه معلولان که قبلا خریداری شده بود ، اکنون 5 وانت دیگر نیز در حال شماره گذاری هستند و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شوند. حمل و نقل معلولان و جانبازان به ده نفر افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون ساخت و حمل و نقل شورای شهر شیراز در خصوص پروژه بزرگراه شهید سلیمانی که قرار بود در این دوره از شورا به اتمام برسد اما به تعویق افتاد نیز گفت: به دلیل طراحی ضعیف این پروژه ، در دو مرحله تجدید نظر شد. ممکن است در 5 تا 6 ماه آینده باز باشد. همچنین با توجه به خیابان مشکین فام که قرار بود یک خیابان مواد غذایی باشد و قد و اندازه آن کم باشد ، متأسفانه به دلایلی از هم پاشید و تأکید شد که مجرمان باید پاسخگو باشند.

قائدی در خصوص پروژه ناتمام خط دوم متروی شیراز گفت: خط دوم مترو به دلیل دیر رسیدن اوراق دچار مشکل شد اما ساخت راه آهن و سه ایستگاه آماده است اما به دلیل کند شدن روند انتخابات امکانات نیز بر نگرش تأثیر می گذارد.

وی در مورد اعتصاب رانندگان اتوبوس در چند روز گذشته اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت مطالبات به رانندگان اتوبوس جاری است و ما هیچ تعهدی نسبت به رانندگان نداریم اما مشکل در مورد بحث جدول هزینه بود. مربوط به این جدول باید توسط کارشناسان رسمی دادگستری تأیید شود ، این جدول با حضور کارشناسان و نمایندگان رانندگان تهیه شده است ، اما در برخی از اتوبوس ها هزینه ها منفی است که باعث اعتراض تعداد کمی از آنها می شود. برای رسیدگی به این مسائل.

در پایان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در تعریف پروژه ها نگاه ویژه ای به پروژه هایی داشتیم که باعث بهبود تعامل و کیفیت زندگی شهروندان می شود. متأسفانه امروز شرایطی وجود دارد که مردم نمی توانند در خانه و خانه در کنار هم باشند و پیاده روهای سلامتی به منظور تقویت نشاط و سرزندگی افراد نقش ارزنده ای در این زمینه دارند.نواب کائدی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا