سلامت و تندرستی

واکسن‌ کرونا در بدن‌هایی با سیستم ایمنی ضعیف هم موثر است؟

به گفته پزشکان آمریکایی ، واکسن های بیماری کرونا ممکن است در سیستم ایمنی سالم مانند اندام های سالم کار نکند ، اما تزریق این واکسن ها تا حدی از بدن در برابر بیماری کووید محافظت می کند.

به گزارش مجله زنده خبری ، به همین دلیل است که هنوز واکسیناسیون بیماری کرونا برای افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها به دلیل بیماری یا استفاده از داروهای خاص ضعیف شده است ، توصیه می شود.

همچنین مهم است که خانواده ، دوستان و مراقبان واکسینه شوند تا خطر انتقال ویروس به آنها کاهش یابد.

آمارها نشان می دهد که در ایالات متحده ، حدود 3٪ از بزرگسالان دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، از جمله افراد مبتلا به HIV (AIDS) ، گیرندگان پیوند ، برخی از بیماران سرطانی و افرادی که دارای اختلالات ایمنی مانند آرتریت روماتوئید هستند. بیماری های التهابی روده و لوپوس نیز دیده می شود.

اگرچه نتایج تزریق واکسن کرونال در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به طور گسترده در مقیاس وسیع بررسی نشده است ، اما داده ها و تجربه محدود در مورد واکسن آنفلوانزا و ذات الریه نشان می دهد که این واکسن ها به اندازه بدن انسان در بدن موثر هستند. موثر نیستند

این بدان معنی است که افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، باید اقدامات احتیاطی مانند ماسک پوشیدن و پرهیز از ازدحام جمعیت را انجام دهند و ادامه دهند.

دکتر آجیت لیما ، متخصص پیوند در دانشکده پزشکی سیاتل در واشنگتن گفت: “منطقی است که با تمام اقدامات احتیاطی که قبل از واکسیناسیون انجام داده اید ادامه دهید.”

توصیه پزشکی در ایالات متحده این است که بیماران با سرطان های زیادی باید در اسرع وقت واکسینه شوند ، اما افرادی که تحت پیوند سلول های بنیادی یا سلول درمانی قرار می گیرند باید حداقل سه ماه پس از شروع درمان صبر کنند و سپس واکسینه شوند. این تاخیر باعث می شود که واکسن ها به بهترین شکل عمل کنند.

به گزارش یورونیوز ، پزشکان در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دریافت دوز اضافی باعث موثرتر شدن واکسن ها برای کسانی که پیوند عضو می کنند ، می شود یا خیر.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا