عمومی

۵۰ درصد آموزش های فنی و حرفه ای در کردستان به بانوان ارائه می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، سید جمیل احمدی روز چهارشنبه در نشست ویژه ترویج فرهنگ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: نقش مادر در خانواده مانند یک ستون است و از شکنندگی خانواده و انحراف آن جلوگیری می کند. “

وی به مهارت آموزی و نقش زنان در توانمند سازی اشاره کرد و افزود: امروزه در جامعه بشری فردی با مهارت دارای منزلت اجتماعی است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان کردستان گفت: هنگام بحث در مورد آموزش مهارت ، طبق آخرین اطلاعات کشورهای پیشرفته از جمله سوئیس ، 70٪ توسعه اقتصادی بر اساس مهارت ها ، آموزش های فنی و حرفه ای است. در حقیقت ، وقتی آموزش را به درستی اعمال کنیم ، افراد توانمند می شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت فقط در قسمت آموزش سخت افزار نباید مورد توجه قرار گیرد بلکه باید از مجموعه آموزش های نرم افزاری استفاده شود که شامل مهارت های زندگی ، دوره های اشتغال و کارآفرینی است.

فرصتهای کارآفرینی را یکی از ویژگیهایی می داند که مهارتها و آموزشهای فنی و حرفه ای را برای افراد فراهم می کند.

احمدی گفت: فرصت های کارآفرینی این توانایی را در فرد ایجاد می کند که از این فرصت ها برای ورود به بازار استفاده کند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان کردستان گفت: مزیت آموزش مهارت این است که به طور همزمان بر ذهن و بدن افراد تأثیر می گذارد و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

احمدی گفت: در حال حاضر در زمینه آموزش فنی و حرفه ای 50 درصد تحصیلات مربوط به زنان و 24 درصد زنانی است كه آموزش می بینند سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: افرادی که مهارت مهارتی دارند از عزت نفس بالایی برخوردار هستند و نمونه عینی آن عدم بازگشت به زندان زندانیانی است که این آموزش را گذرانده و پس از آزادی برای خود شغلی راه انداخته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا