استانی

آیا بهبودیافتگان کووید۱۹ به کرونا دلتا مبتلا می‌شوند؟

مجله زنده خبری / لرستان یک متخصص آنتی بیوتیک گفت که آنتی بادی های بدن عروق بیماری کرونا در برابر ویروس ضعیف تر از تاج های چینی و انگلیسی است ، اما آنتی بادی های عروق بیماری کرونا در مواجهه با دلتا بیماری کرونا نیز می تواند مثر باشد.

علی امیری در گفت وگو با مجله زنده خبری ، اظهار کرد: دلتا تاج در کودکان و نوجوانان بیشتر از تاج های چینی و انگلیسی رایج است.

وی ادامه داد: قبل از جهش ، این ویروس در این گروه جمعیتی بدون علامت بود و امروزه با این جهش و ظهور دلتا بیماری کرونا ، کودکان و نوجوانان نیز در صورت بیماری علائم بالینی را تجربه می کنند.

امیری افزود: در واقع کودکان و نوجوانان قبل از ظهور کرونا دلتا به کووید 19 مبتلا شده بودند ، اما در بیشتر موارد بدون علامت بوده و در واقع ناقل این بیماری بودند.

وی گفت: ویروس دلتا کرونا ابتدا در هند شناسایی شد و اکنون جهش یافته و دلتا پلاس در این کشور ظهور کرده است ، اما تاکنون هیچ شیوع جهانی گزارش نشده است.

وی گفت: میزان انتقال و بیماری زایی این ویروس به دلیل افزایش چسبندگی به دیواره سلولی افزایش یافته و همچنین مسیرهای داخلی وسیع تر سلول ها را مسدود کرده و بنابراین با آلودگی های کمتر فرد بیمار می شود.

امیری گفت: علائم کرونا دلتا نیز تعدادی از علائم طبیعی کووید 19 است و خود را به شکل تنفسی ، گوارشی و غیره نشان می دهد.

این متخصص بیماری های عفونی می گوید: “آنتی بادی ها در بدن عروق بیماری کرونا در برابر ویروس ضعیف تر از تاج های چینی و انگلیسی هستند ، اما آنتی بادی های عروق بیماری کرونا هنوز ضعیف هستند.” دلتا همچنین می تواند در برخورد با تاج مثر باشد.

وی افزود: برای جلوگیری از این نوع تاج باید اقدامات بهداشتی قبلی مانند فاصله فیزیکی ، استفاده از ماسک و عدم حضور در مجالس را در نظر گرفت.

امیری افزود: علائم دلتای کرونری شبیه سرماخوردگی است و عمدتا با آبریزش بینی ، تب ، گلودرد و سردرد بروز می کند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: میزان انتقال این ویروس 12 برابر تاج چین است و به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود ، برخلاف تاج چینی ، کودکان و نوجوانان را بیشتر از بزرگسالان تحت تاثیر قرار می دهد و علائم آن عبارتند از: عمدتا در این گروه. “جمعیت شدیدتر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا