سلامت و تندرستی

واکنش هلال احمر به ویدیوی “ارسال محموله ۳۰ میلیونی واکسن به ونزوئلا”

به گزارش شفاف ، محمدحسن قوسیان مقدم وی در خصوص انتشار ویدئویی از ارسال 30 میلیون واکسن به ونزوئلا در فضای مجازی ، گفت: باید توجه داشت محموله ای که در این ویدئو مشاهده می شود یک محموله ترانزیت است. به هر حال فرودگاه بین المللی امام خمینی یک فرودگاه بین المللی است. از طرف دیگر ما در خاورمیانه هستیم و وقتی محموله ای بین شرق و غرب جهان حرکت می کند و محموله ای از شرق به غرب حرکت می کند ، ایران را ترک می کند.

وی افزود: این محموله واکسن یک محموله ترانزیت بود و متعلق به ایران نبود. به هر حال ، در ویدیو ، اگر آن را دیدید ، چین-ونزوئلا می گوید. بنابراین محموله از چین آمد و عازم ونزوئلا شد.

کوسیان محدم ادامه داد: در هر صورت باید زنجیره سرد داروها و واکسن ها حفظ شود. بنابراین ، این محموله واکسن اصلاً متعلق به هلال احمر یا ایران نبود ، بلکه محموله ای ترانزیتی از چین به ونزوئلا بود. در همان زمان ، 10 جعبه واکسن شامل یک میلیون واکسن گنجانده شد ، اما سه جعبه در این فیلم نشان داده شد و اعلام شد که 30 میلیون واکسن وجود دارد که حتی مقدار دقیق آن نیز نیست.

وی تاکید کرد: بنابراین این محموله واکسن از چین به ونزوئلا در حال حمل است و متعلق به ایران نیست. درعین حال ، غربی ها معتقدند چون خودشان بار کشورهای دیگر را در دست دارند ، ما در ایران نیز باید بار کشورهای دیگر را بگیریم ، اما دریافت بار یک کشور دیگر ممکن نیست. بنابراین مبدأ این محموله چین و مقصد آن ونزوئلا است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا