عمومی

افزایش بیماران بدحال کرونایی با تست منفی

تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان هایی که در چند روز گذشته معاینه کرونری منفی داشته اند و اکنون در وضعیت بحرانی به سر می برند ، افزایش یافته است. دبیر انجمن متخصصان آزمایشگاه می گوید محل ویروس دلتا در مجاری تنفسی تغییر کرده است و نمونه برداری به درستی انجام نمی شود.

به گزارش مجله زنده خبری ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب هنوز زیاد است.” بر اساس آمارهای وزارت بهداشت ، تنها در 24 ساعت گذشته 34913 نفر به تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا اضافه شده است. به گفته کارشناسان و مقامات بهداشتی ، این عدد باید دو یا سه برابر شود تا به عدد واقعی برسد. شمار کشته شدگان نیز دیروز به 458 نفر رسید که رکورد جدیدی برای پنجمین قله محسوب می شود. هفته گذشته ، بیشترین میزان مرگ و میر و مرگ و میر در قله پنجم ثبت شد. در این شرایط ، مراکز درمانی دیگر به این حجم مراجعه و بستری شدن پاسخ نمی دهند. اگرچه گزارش ها و عکس های متعددی از وضعیت بد بیماران بستری در خارج از بیمارستان ها در چند روز گذشته منتشر شده است ، اما در اوایل هفته سوم مرداد ، کارکنان بیمارستان می گویند که تعداد مراجعه به مراکز درمانی در دو مورد اخیر کاهش یافته است. روند کاهش یافته است. با این حال ، تخت ها هنوز پر هستند و انتقال بیماران اورژانسی به واحدهای درمانی و مراقبت های ویژه کند است. آنچه اتفاق افتاده این است که علیرغم تعداد کمی از بیماران ، بیماران هنوز پشت درها و بخشهای اورژانس گیر کرده اند. گزارشات میدانی نشان می دهد که کمبود تخت و نیروی کار ، روند کند مراقبت از بیمار و ظرفیت پایین تجهیزات و تجهیزات پزشکی در مقایسه با بیماران بستری در مراکز درمانی مهمترین مشکلاتی است که در پنجمین قله با عروق ویروس کرونا مواجه است ، اما این مشکل نیست. علاوه بر این ، شکست آزمایشات PCR ، اگرچه مسری است ، اما مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده است. افرادی که آزمایشات آنها با وجود علائم منفی است ، اما در کمتر از یک هفته ، با افزایش علائم و تنگی نفس و آزمایشات اسکن ریه ، متوجه وخامت وضعیت جسمانی خود می شوند و بعداً به مراکز درمانی مراجعه می کنند. اینها حامل های آرام هستند.

روند کمی کند است ، اما همچنان بحرانی است

در بیمارستان شریعت ، بخش اورژانس چندان شلوغ نیست ، اما تخت های بستری موقت پر است و همین تعداد کمی از بیماران باید ساعت ها منتظر بمانند. برای انتقال بیمار از بخش اورژانس به بخش باید حداقل 24 ساعت منتظر بمانید. تا چند روز پیش تعداد آمبولانس هایی که منتظر تحویل به این بیمارستان و سایر مراکز دولتی بودند قابل توجه بود ، اما دیروز نیز ویزیت های کمتری داشتند. یک راننده اورژانس به همشهری می گوید: “نه اینکه تماس ها کاهش یافته است ، اما در برخی موارد تشخیص اعزام وجود ندارد و تعداد کمتری بیمار را به بیمارستان ها می فرستیم.”

وی در پاسخ به این س ifال که آیا اعزام بیمار از خدمات اورژانس باعث تسریع زایمان یا افزایش شانس بستری شدن می شود ، گفت: “ما فقط بیمار را تحویل می دهیم و می رویم.” این امر با فرستادن آمبولانس ، بستری شدن را کاهش نمی دهد. هم برای بازدیدهای شخصی و هم برای ارسال باید سفارش وجود داشته باشد. “اگر بیمار در وضعیت بحرانی باشد ، تریاژ بیمارستان خود اقدامات لازم را برای تسریع روند پذیرش انجام می دهد.”

در بیمارستان امام خمینی نیز وضعیت به همین شکل است. شرایط شلوغ در بخش اورژانس بهتر از گذشته است. زیرا یک ساختمان جداگانه برای بیماران سرپایی طراحی شده است و سهم قابل توجهی از بیماران به آنجا منتقل می شوند. در همین حال ، طبقه همکف ساختمان نیمه کاره آماده پذیرش بیماران در محل است. اما در این بیمارستان تختی وجود ندارد و بیماران همچنان منتظر تخلیه تخت ها هستند.

پیمان صابریان ، رئیس اورژانس کشور ، از افزایش 2 تا 3.5 برابری شماره های اورژانس خبر داد و گفت: آسان باشید. البته ، فرستادن بیماران به بیمارستان ها توسط اورژانس دقیق تر است. زیرا همکاران ما روی تخت بیمار می آیند و او را معاینه می کنند. آنها با متخصص بیماری های عفونی تماس می گیرند تا وضعیت بیمار را ارزیابی کرده و در صورت لزوم او را به مرکز درمانی ببرند که این امر باعث می شود انتقال دقیق تری به بیمار مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا انجام شود. “

صابریان ادامه می دهد: در حال حاضر روزانه 900 تا 1000 بیمار به مراکز اورژانس تهران منتقل می شوند.

مدت زیادی منتظر بمانید تا تخته ها خالی شوند

بخشهای جدیدی در اکثر مراکز درمانی افتتاح شده است و حتی تختهایی با وسایل اکسیژن کوچک در خارج از منزل نصب شده است. بیماران مبتلا به بیماریهای حاد تنفسی تا زمان نوبت ویزیت بر روی این تخته ها قرار می گیرند و اکسیژن به آنها متصل می شود تا نوبت ویزیت یا بستری شدن در اورژانس برسد.

در حیاط بیمارستان امام خمینی (ره) زن جوانی روی تخت دراز کشیده و حتی حرف نمی زند.

انتظار 4 ساعت در فضای باز در بیمارستان او را نگران می کند و او اصرار دارد که همسرش به خانه بازگردد ، اما ضعف جسمانی او را مختل می کند و باید منتظر بماند. قلمرو بیمارستان مانند قبل شلوغ نیست ، اما این نشان دهنده وجود تخت ها نیست. یکی از نگهبانان جلو در اورژانس می گوید: “جمعیت دو یا سه روز کاهش یافته است ، اما بیماران مرخص نشده اند و این بار اقامت آنها در بیمارستان طولانی تر است.” بخش ها برای جابجایی بیماران خالی نیست ، بنابراین حتی همین تعداد بیمار که کمتر از روزهای قبل است باید به تعویق بیفتد. »

بیمارستان مسیح دانشوری دارای 10 تخت در مقابل اورژانس است و همه افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند روی این تخت ها به اکسیژن متصل می شوند. در این بیمارستان کمبود تخت و امکانات درمانی وجود ندارد ، اما یکی از کارکنان بیمارستان تأکید می کند که کادر درمانی ناکافی است و امکان درمان همه بیماران وجود ندارد. خدمات پزشکی در بخش اورژانس ارائه می شود. پرستاران و مراقبان از بیماران در خارج از بیمارستان می خواهند منتظر بمانند.

چالش کمبود نیروهای درمانی در قله پنجم

وضعیت بیمارستان های تهران در روزهای اخیر مورد انتقاد بسیاری از بیماران قرار گرفته است. نادر توکلی ، معاون ستاد فرماندهی بیماریهای کرونا در تهران توضیح داد: تخت باید دارای پرسنل کافی برای ارائه خدمات به بیمار باشد.

به گفته این مقام ، روند ارجاع در دو روز گذشته ثابت شده است ، اما این روند قابل توجه نیست. زیرا این روند هفته آینده و 10 روز دیگر ادامه خواهد داشت تا درباره آن به عنوان یک وضعیت کاملاً پایدار اظهار نظر کند.

توکلی در پاسخ به این س whetherال که آیا در صورت افزایش مجدد تعداد مراجعات ، مراکز درمانی تهران ظرفیت پذیرش را دارند ، آیا 167 مورد در یک ماه گذشته ثبت نشده است؟ البته ما این ظرفیت را داریم که خدمات بهداشتی را 10 درصد نسبت به وضعیت فعلی افزایش دهیم ».

افزایش تست های منفی و افزایش حجم بیمار

نگرانی ها درباره وضعیت همه گیر تاج در ایران ابعاد جدیدی پیدا کرده است. اگرچه قبلاً آزمایشات منفی کاذب نگران کننده گزارش شده بود ، اما در بسیاری از بیماران مبتلا به درگیری بالای ریه ، ورقه تاج منفی در قله پنجم وجود داشت. بسیاری از بیماران سرپایی در حال حاضر با آزمایش منفی وارد می شوند. گزارش های میدانی از تعدادی از بیمارستانها نشان می دهد که بیماران علائم شدید چند روز پس از منفی بودن تست ویروس کرونا دارند. رویدادی که منجر به درمان سخت و افزایش خطر مرگ شد. علاوه بر همه اینها ، حامل بودن منجر به درگیری های بیشتری برای افراد اطراف آنها می شود. برخی از این بیماران را می توان در بیمارستان مسیح دانشوری مشاهده کرد. کسانی که چند روز پیش آزمایش منفی دادند ، اما اکنون بیش از 40 درصد درگیری ریه دارند.

یکی از این بیماران یک زن باردار است. او می گوید در ابتدا فکر می کرد سرماخوردگی است ، اما با اضافه شدن سرفه مداوم و ضعف جسمانی ، تحت آزمایش تاج قرار گرفت ، اما آزمایش منفی بود. چند روز بعد ، وی با تنگی نفس به بیمارستان رفت و اسکن ریه انجام داد. اکنون مشخص شده است که ریه های وی 50 درصد آسیب دیده اند و باید در بخش اورژانس بستری شود ، اما تخت خالی نیست و باید منتظر بماند. حالا او نگران جنین خود است.

دیوید پیام طبرسی ، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ، به این مشکل اشاره می کند و می گوید در شیوع دلتا نباید تنها به آزمایش اکتفا کنیم. علیرغم قدرت ویروس ، بسیاری از مردم در حال حاضر نیازی به آزمایش ندارند و هر کسی که علائم تنفسی دارد باید قرنطینه شود یا برای درمان در بیمارستان بستری شود. “

با این حال ، اکنون سوالات زیادی در مورد صحت این آزمایش ها و نحوه نمونه گیری وجود دارد که محمد جواد گروی ، دبیر انجمن متخصصان آزمایشگاه به آنها پاسخ می دهد. به گفته وی ، افزایش آزمایشات منفی برای تاج جعلی به دو دلیل رخ داده است. یکی اینکه ویروس دلتا در انتهای مجاری تنفسی قرار دارد نه در ابتدا ، بنابراین از آنجا که حلق و بینی گرفته می شود ، ویروس تشخیص داده نمی شود. دلیل دوم فقدان تکنیک های نمونه گیری است.

به گفته گراوی ، مراکز نمونه برداری ، به ویژه مراکز دولتی ، نمونه برداری بسیار عمیق انجام نمی دهند تا مبادله صحیح و اصولی تا انتهای سینوس های بویایی یا انتهای گلو انجام شود. به همین دلیل ، چون نمونه برداری به درستی انجام نمی شود ، معمولاً 50٪ از آزمایش ها با وجود کیفیت خوب کیت ها و وسایل آزمایشگاهی منفی است.

گراوی تأثیر کیفیت کیت های آزمایش PCR و تأثیر آن بر منفی آزمایش را توضیح می دهد: “ما در حال حاضر از همان کیت هایی استفاده می کنیم که در ابتدای همه گیری کرونا داشتیم. “دستگاه ها تغییر نکرده اند ، اما مکان ویروس تغییر کرده است و مراکز نمونه گیری به دلیل آموزش کم کارکنان باعث چنین وضعیتی شده است.”

وی همچنین در مورد اینکه آیا با وجود افزایش آزمایشات میزان خطا افزایش می یابد یا خیر و آیا می توان از این به بعد به آزمایشات PCR اعتماد کرد یا خیر ، گفت: “ممکن است ، اما خیلی مهم نیست. این شرایط به طور کامل این آزمایش ها را رد نمی کند. از آنجا که نتیجه مثبت این آزمایشات 100 reliable قابل اعتماد است ، اما نتایج منفی اغلب اشتباه است. البته هنگام انجام این آزمایشها نکاتی را باید در نظر داشت. شامل روش نمونه گیری و مکانی که قرار است آزمایش انجام شود. مواردی از آزمایش در برخی آزمایشگاه ها وجود دارد که پاسخ منفی است ، اما با تکرار آزمایش در آزمایشگاه های ایمن تر ، آزمایش مثبت اعلام می شود. این شرایط برای این نوع دلتا رخ داده است و ما در گذشته در مناطق دیگر وضعیت مشابهی مشاهده نکرده بودیم. “

دبیر انجمن دانشمندان آزمایشگاهی اصول اولیه تشخیص و تأیید بیماری عروق ویروس کرونا قلب را نیز توضیح می دهد: «غربالگری اولیه خون ، آزمایش مناسب PCR و به طور کلی اسکن ریه به همراه علائم ، می تواند مشخص کند که یک بیمار چه نوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب دارد. “با این حال ، در حال حاضر ، به گفته کارشناسان ، همه علائم باید کرونری قلمداد شود و زمان طلایی درمان را نباید از دست داد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا