اقتصادی

صدای بخش خصوصی؛ رکن نهم برنامه‌های ارائه‌شده

در بیانیه ای ، صنف رایانه ها در تهران ضمن اعلام موضع خود در مورد سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات ، نظرات خود را به عنوان رکن نهم برنامه های ارائه شده تحت عنوان “صدای بخش خصوصی” منتشر کرد. به

به گزارش مجله زنده خبری ، در بیانیه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران آمده است: گاهی بدون توجه جدی و کامل تاریخچه و برنامه های وزیر پیشنهادی پیش از این اعلامیه پشتیبانی خود را صادر می کند. در همین حال ، سازمان صنفی رایانه ای تهران با دیدگاه متخصص ، برنامه محور و فنی ، سوابق و برنامه های دکتر زارع پور ، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی و تحلیل می کند.

در ادامه می گوید: معرفی دکتر زارع پور به عنوان وزیر پیشنهادی و تجزیه و تحلیل برنامه ارائه شده به مجلس ، ضمن استقبال از جوانان و تحصیلات وی در دانشگاه های معتبر ایران و جهان و همچنین حداکثر توافق در موضوعاتی مانند تعیین هدف 10 ٪ سهم اقتصاد دیجیتالی در تولید ناخالص ملی در افق 1404 ، 100٪ الکترونیکی شدن خدمات دولتی و خدمات یکپارچه پرکاربرد ، مطابق با مدلهای موفق در کشورهای جهان در تنظیم ارتباطات و ایجاد حداقل یک اپراتور ماهواره ای مخابراتی ؛ باید گفت که از آنجا که حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همیشه در لبه برش فناوری های جدید قرار دارد ، به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه پیشنهادی ، باید از آن در برابر مخالفان شفافیت و “پرهزینه فناوری” حمایت کنیم.

صاحبان شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات انتظار دارند که تصمیم گیرندگان در مورد فیلترینگ ، به اصطلاح ، موضع روشنی داشته باشند. طرح حفاظت از فضای مجازی ، قوانین فناوری نوظهور ، حداکثر استفاده از فضای مجازی ، صدور مجوز ، خودتنظیمی ، ترغیب (عدم اجرای) استفاده از شبکه ملی اطلاعات به دور از جلسات منفی و محدود کننده با مشاغل ، بر اساس واقعیتهای اقتصادی مبتنی بر منافع ملی ، پذیرش نظارت مشاوران فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند مهندسین مشاور صنعت ساختمان E -Health ، بسیاری از مراجع صدور مجوز ، توجه ویژه به توسعه پهنای باند ثابت نحوه استفاده بهینه از ظرفیت خدمات پستی – که در برنامه پیشنهادی -، تعامل بزرگسالان با فناوری های نوظهور مالی ، پذیرش واقعیت تحریم های بین المللی در مقیاس بزرگ و اجتناب از “تحریم های اعمال شده ما به تنهایی “

رهبری بخش وسیعی از فناوری اطلاعات و ارتباطات ، به ویژه در زمینه فناوری های نوظهور ، تنها با رهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست و لازم است تیمی واحد در سراسر دولت و مدیریت آماده شود. بنابراین ، برای دستیابی به حداکثر هم افزایی ، لازم است علاوه بر هماهنگی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، معاون علم و فناوری رئیس جمهور و مرکز ملی فضای مجازی ، مدیران ارشد فناوری (CIOs) همه سازمانهای دولتی متمرکز در مورد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هماهنگ با کلاس).

پس از اخذ رأی اعتماد ، لازم است برنامه عمل با برنامه اجرایی بر اساس حقایق و پتانسیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شود تا در صورت عدم دستیابی به اهداف در مهلت های مورد نظر ، این امکان وجود داشته باشد. تجدید نظر و استفاده از برنامه های جایگزین برای دستیابی به اهداف. دولت سیزدهم در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به دست می آید. نکته مهم بررسی مداوم پیشرفت برنامه ها و رفتار وزیر در صورت عدم دستیابی به نتایج بیان شده در برنامه های پیشنهادی است که معمولاً در برنامه های پیشنهادی وزیران از آن غفلت می شود.

این سازمان از تمام ظرفیت خود برای حمایت از راه حل های فنی و حرفه ای و همچنین اعلام انتقادات و کاستی ها ، نظارت دقیق و مستمر فعالیتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در 4 سال آینده استفاده خواهد کرد و عمیقا معتقد است که اجرای مشاوره پیشنهادی و پذیرش و اجرای نظرات بخش خصوصی ، نه در قالب شعار و فقط بخشنامه ، بلکه با پذیرش و اعتقاد به اینکه تصمیمات تجاری باید توسط فعالانی اتخاذ شود که هزینه اولیه تصمیمات و عواقب آن را بپذیرند بپذیرید. بنابراین ، اگرچه دولت کارآفرینی را کاهش می دهد ، اما بهتر است در سیاستگذاری و نظارت هدفمند مشارکت داشته باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: صنف رایانه ای تهران ، ضمن آرزوی موفقیت در کسب “حداکثر رأی اعتماد” آقای زارع پور در پایان “هشت ستون برنامه ارائه شده به مجلس” ، اظهار نظرهایی با عنوان ستون نهم – صدای بخش خصوصی ، با توجه به به شرح کلی برنامه های پیشنهادی خود ، به استثنای دو پاراگراف آخر ، صنعت فضایی و خدمات پستی (که در حال حاضر تحت پوشش کمیته های تخصصی سازمان نیستند) را در برنامه توضیح می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا