عمومی

عبادت در سیره امام سجاد(ع) تبلور نقطه اکمال توحید بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، حجت الاسلام سید عباس تقوی بیان در سومین جلسه از سلسله جلسات تجلیل از امام سجاد (ع) که میزبان مرکز فرهنگی هنری جعفر آل محمد (ع) در روستای نصیرایی بود ، در ابتدا در بحثهای خود ، با استناد به عبادت امام سجاد (ع) گفت: عبادت این امام از ترس نبود ، بلکه او عبادت می کرد تا برده و برده باشد. از این امام گفته می شود که او گفت: من خدا را به این قصد نمی پرستم که به عنوان برده حرص بخورم ، من کسی نیستم که عمل می کنم ، اگر اعمال او مفید باشد ، در غیر این صورت او این کار را انجام می دهد. من می دانم بد نیست که خدا را از ترس بپرستیم و مانند بنده بدی باشم که اگر نترسد خدمت نمی کند. برخی از دوستان امام سجاد (ع) از او پرسیدند ، پس چرا خدا را عبادت می کنی؟ امام (ع) پاسخ داد: زیرا من خدا را شایسته این خدمت و ستایش می دانم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: گفته می شود شبانه روز در هزار رودخانه نماز می خواند تا این که از ناحیه پیشانی و زانو مجروح شد. امام سجاد (ع) مجسمه ای از توحید است و در ملاحظات رفتاری او جز توحید چیز دیگری دیده نمی شود ، جایی که سکوت برای خداست ، جایی که برای خدا گریه می کند ، آنجا که بنده است ، صبور است ، شجاع ، وارسته او زاهد ، عالم ، مجاهد بود ، اما مهمتر از همه بنده صادق خدا بود.

وی با بیان اینکه توحید به معنای واقعی کلمه در اعماق جان سید السجدین (ع) نهادینه شده است ، گفت: به طور کلی هرچه انسان توحیدی بیشتر شود ، عادلتر خواهد بود. عصمت پیامبر معصوم (ع) و عدالت صالحین ریشه در نگاه و رفتار توحیدی او دارد. هر چه خداوند حاضر و هوشیار را بیشتر در نظر بگیرد ، عادلتر است و امام سجاد (ع) آینه کل و نقطه کمال این صفات بود.

وی با اشاره به بیست و چهارمین دعای صحیف سجادی گفت: این دعا درباره رابطه امام (ع) و پدر و مادرش است. امام سجاد (ع) در این دعا می فرماید: خداوند مرا یاری دهد تا به عنوان مادر فرزندم با پدر و مادرم مهربان باشم؛ همچنین ، دعای بیست و پنجم کودکان و آموزش آنها اساساً به این کلمه اشاره می کند ، از جمله “و مخاطبان اجلهم بررا تقیه ‘برسه دریاچه متین ، و دوستداران لاولیک مناشین ، و همچنین تفریح ​​برای دشمنان دایک و مبغزین “(و آنها را عادل می سازد) ، وارسته ، ببینید و ببینید ، گوش دهید و از خود اطاعت كنید و دوست داشته باشید و با دوستان خود مهربان باشید و در برابر دشمنان خود پیگیر و انتقام جو باشید.”

حجت الاسلام تقوی در بخشی دیگر از مباحث خود ، با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) خدمات اجتماعی زیادی داشت و نسبت به هیچکس ، به ویژه همسایگانش بی تفاوت نبود ، افزود: از وی در مورد وضعیت خود ، از جمله کلمات دیگر ، سال شد. این فقط برای همدردی با امام سجاد (ع) بود.

وی ادامه داد: امروز ما باید همسایگان ، دوستان ، آشنایان و مردم خود را به بهترین شکل ممکن دستگیر کنیم ، به ویژه پس از تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر عمل به شفقت و همدلی و کمک وفادار. بسیاری از مردم به کمک نیاز دارند ، بنابراین ما باید آنها را با ایجاد روش و سیره امام سجاد (ع) دستگیر و حمایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا