عمومی

دانش‌آموزان همه جا می‌روند جز مدرسه!

اگرچه ترس از مریض شدن در همه مکانها و اجتماعات وجود دارد ، اما تنها جایی که کودکان اجازه رفتن به آنها را ندارند مدارس هستند. با این حال ، ویروس تاج فقط در مدارس گسترش می یابد و در پارک ها و مهمانی ها جایی ندارد!

به گزارش مجله زنده خبری این روزنامه ایران “بیش از 18 ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد. اپیدمی که در آن افراد از حضور در جلسات از اولین ماههای ظهور منع شدند و دانشگاهها و مدارس در عمل شروع به کار کردند. با این حال ، در این دوره ، بسیاری از گردشها ، نشریات ، جشنها و جشنهای خانوادگی ادامه یافت و در این بین خانوادهها همیشه فرزندان خردسال خود را با خود به همه مکانها و اجتماعات برده بودند. اگرچه ترس از مریض شدن در همه مکانها و اجتماعات وجود دارد ، اما تنها جایی که کودکان اجازه رفتن به آنها را ندارند مدارس هستند. با این حال ، ویروس تاج فقط در مدارس گسترش می یابد و در پارک ها و مهمانی ها جایی ندارد! توجه به این نکته ضروری است که علاوه بر مطالعه علم ، مباحثی مانند آموزش مهارت ها و توسعه ارتباطات اجتماعی در مدارس شکل می گیرد.

حل مشکلات روحی و روانی

مهدی اسفندانی ، سرپرست مشاوره منطقه 5 تهران ، به ایران گفت که مدرسه یکی از اولین محیط های اجتماعی است که کودکان و نوجوانان در دوره مهم رشد و شکل گیری شخصیت در آن حضور دارند: برای زندگی هر انسانی در بزرگسالی ضروری است و از نکات آموزشی مبتنی بر فرهنگ عالی اسلامی و ایرانی بهره مند می شود. نقش مدرسه در سلامت روانی دانش آموزان و رشد و شکوفایی استعدادهای آنها بر هیچکس پوشیده نیست ، بنابراین اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس ، به ویژه دانش آموزان ابتدایی ، نقش مهمی در در نظر بگیرید.. این روزها آموزش مجازی علاوه بر یادگیری حضوری در سیستم های آموزشی جهانی نیز کاربرد دارد. بر این اساس ، حضور معلم و دانش آموز و تأثیر آن بر بهبود کیفیت فرایند آموزشی و برقراری ارتباط کلامی و معلم مهربان و دلسوز می تواند علاوه بر انتقال دانش به کودکان و نوجوانان ، زمینه رشد عاطفی و حل بسیاری مشکلات جسمی و روانی و تأمین خانواده دانش آموزان.

وی گفت: “با توجه به شیوع بیماری کووید -19 ، ایجاد دستورالعمل هایی که دستورالعمل های واضح و کاربردی را برای ایمن نگه داشتن مدارس از طریق پیشگیری ، تشخیص زودهنگام و کنترل بیماری در مدارس و سایر موسسات آموزشی ارائه دهد ، ضروری است.” اصول اساسی شامل تشویق کودکان به شستن مرتب دستها با آب و صابون و استفاده از الکل و ژل ضدعفونی کننده ، پایبندی به اصول فاصله گذاری اجتماعی ، محدود کردن اجتماعات و تجمعات مدرسه ، ایجاد ایستگاههای شستشوی دست مدرسه و حداقل ورودی و خروجی و غذا است. و خدمات بهداشتی ، به روز رسانی شماره های اورژانس مدرسه ، متقاعد کردن دانش آموزان و والدین در صورت بیماری اعضای خانواده فرزندان خود ، و استفاده از انجمن والدین و معلمان برای ترویج و به اشتراک گذاری اطلاعات ، از جمله مواردی که باید در نظر داشته باشید. همچنین سایر عناصر ، مانند ارسال پوسترهای متناسب با سن در قالب های مختلف بر روی بیلبوردها و نقاط سفر ، که به شما توصیه می کند در روزهای تاج گذاری شاد باشید و از خلاقیت و اصول روانشناسی در مدرسه استفاده کنید ، با استفاده از روش دو شیفت مدرسه و کاهش ساعات مدرسه و استفاده از فضای باز مدرسه ، مانند حیاط ، برای اداره کلاس های درس ، آنها همچنین می توانند در روند افتتاح مدارس ضروری باشند.

اسفندانی با بیان اینکه تاج یکی از مهمترین مسائل در جهان از نظر تحصیلات و آثار آن است ، ادامه می دهد: یکی از م effectiveثرترین روشهای سازگاری با شرایط تاج ، که می تواند تحصیل و سلامت دانش آموزان را تضمین کند. و معلمان به جزئیات پروتکل های بهداشتی اعلام شده توسط ستاد کنترل بیماری کرون پایبند هستند. با این حال ، آموزش الکترونیکی اشکالاتی نیز دارد. از جمله موارد دیگر ، این امر مستلزم تهیه ابزارها و نرم افزارهای مختلف فنی است و فرایند یادگیری به دلیل تغییر روش ها و تکنیک های آموزشی از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود. استرس و فشار روانی بر دانش آموزان و معلمان در آموزش مجازی در حال افزایش است و تعامل بین معلم و دانش آموز نیز مختل می شود. در نهایت ، می توان گفت که در روش حضوری ، جزئیات رفتار آموزشی دانش آموزان توسط معلمان مورد بررسی قرار می گیرد. اگر در آموزش مجازی این اتفاق نیفتد.

ابعاد منفی روانی مدرسه ابتدایی مجازی

مهدی محراد ، روانشناس نیز اشاره می کند که پیشرفت های فناوری در سال های اخیر در زمینه های مختلف ، به ویژه در زمینه ارتباطات ، اقتصاد ، دانشگاهی و دیگر زمینه ها گسترش یافته است. ارتباطات روز به روز مجازی تر می شوند و خدمات ارتباطی موجود نیز روز به روز مجازی تر می شوند. این امر زوایای خوبی دارد ، به ویژه در زمینه دانشگاه. ارتباطات در زمان های مختلف قطع نمی شود و مطالب به روش های مختلف صوتی و تصویری منتقل می شود ، اما بحث ، به ویژه در دبستان این است که شکل گیری شخصیت کودک در شش تا 10 سالگی اتفاق می افتد. علم در این سن ، اما با شکل گیری شخصیت کودکان نیز روبرو هستیم. آگاهی از احساسات ، ارتباطات و سایر پارامترهای مرتبط با مجازی سازی مختل شد.

به گفته وی ، دانش اجتماعی و ارتباطی در این زمینه بسیار مهم است ، اما با مجازی سازی متحمل آسیب های زیادی شده است. مجازی سازی مدارس باعث آسیب جدی به ارتباطات اجتماعی شده است ، طرز تفکر طرف مقابل را بشناسید و درباره رفتارهای دوران کودکی بازخورد کسب کنید. در ارتباطات اجتماعی ، برای تشخیص احساسات طرف مقابل ، نیاز به ارتباط رودررو است. همچنین ، عملکردهای شناختی مغز ، مانند حل مسئله ، توجه و برنامه ریزی حافظه ، نیاز زیادی به حضور دانش آموزان در مدارس دارد و می توان با اطمینان گفت که هیچ چیز نمی تواند جایگزین حضور دانش آموزان به ویژه در دبستان شود. رابطه دانش آموز با معلم و محیط کلاس درس در قلب تقلید و ارتباطات اجتماعی است که فقط به صورت شخصی قابل مشاهده است. »

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا