فرهنگ و هنر

سیاست‌گذاری نادرست به موسیقی آیینی لطمه زده است

مراسم افتتاحیه آلبوم موسیقی “مناطق اشک” دوشنبه 21 شهریور در فرهنگسرای عترت برگزار شد.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از سایت اخبار تحلیلی فرهنگ و هنر ، مراسم افتتاح آلبوم موسیقی “مناطق اشک” توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری با حضور متین رضوانی پور ، خواننده و محقق و امیرحسین سامی ، مدیر موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری دوشنبه 22 شهریور در فرهنگسرای عترت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیرحسین سامی مدیر موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری گفت: «آلبوم« مناطق اشک »زودتر و مرحله ای در دهه اول محرم منتشر شد. در محرم 99 این روند را با آلبوم “نوحه ناتمام” آغاز کردیم. این آلبوم هیچ موسیقی پس زمینه ای نداشت و نسبتاً مشکل بود.
وی افزود: امسال سعی کردیم از دو جهت دیگر به این سمت حرکت کنیم. آلبوم “مناطق اشک” از موسیقی پس زمینه و پس زمینه استفاده می کند.
سمیعی گفت: شهرنشینی موسیقی و وجود موسیقی وارداتی که هیچ پایه ای ندارد باعث شده تا از موسیقی اصلی فاصله بگیریم. همچنین عدم وجود یک سیاست موسیقی مناسب باعث آسیب به موسیقی آیینی شده است.

مدیر موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری گفت: ما در آلبوم “مناطق اشک” به عنوان تحقیق وارد این حوزه شدیم. “مفتخریم که آقای متین رضوانی پور خواننده و پژوهشگر در این آلبوم همراه ما بود. و ما از آقای سعید عظیمی خواستیم که تنظیم کننده این آلبوم باشد. ما این حرکت را با جدیت ادامه می دهیم. ما امسال از دو جهت وارد شدیم. یکی آلبوم “مناطق اشک” و دیگری آلبوم “در این روز آسمان گریه کرد” که انشاءالله قبل از اربعین منتشر می شود.

پس از پایان مراسم ، متین رضوانی پور ، خواننده و پژوهشگر آلبوم “مناطق اشک” ، از همکاری سازمان فرهنگی هنری در این پروژه تشکر کرد و گفت: “تحقیق در مورد این پروژه در سال 1983 آغاز شد.” در اوایل دهه 80 شاهد ظهور موسیقی مذهبی در همان زمان ، من در کمیته ای به نام گریه اصلی بودم. گریه آنقدر روی من تأثیر گذاشت که به آن فکر کردم و تصمیم گرفتم آهنگهای سنتی را جمع آوری کنم. از آن زمان ، من بیش از 5000 شکایت سنتی را جمع آوری کرده ام ، از این تعداد 32 کتاب تولید شده است. در طول راه ، با تلاوت قرآن اصلی ، استنادهای مختلف به دعاها ، لالایی ها و دعاها برخورد کردم.

همچنین مصطفی بیات مدیر مرکز فرهنگی عترت و مدیر فرهنگی هنری منطقه 12 گفت: وظیفه ماست که منابع فرهنگی عمیق خود را در زمینه موسیقی و هنر حفظ کنیم. زیرا ذخایر عمیق فرهنگی ما روز به روز در حال تخریب و حمله است. هرچه جلوتر می رویم ، بیشتر از معنویت و احساس درونی فاصله می گیریم و تجزیه و تفرقه فرهنگی در کشور ما عمیق می شود و یک دهه بعد قادر به درک زبان نخواهیم بود. این صنایع دستی به ما امکان می دهد فرهنگ اصلی را حفظ کنیم. امیدوارم روز به روز شاهد چیزهای بهتر و زیباتر از مدیریت موسیقی باشیم.

در پایان این مراسم ، آلبوم موسیقی “مناطق اشک” باز شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا