استانی

هیچ مجموعه صنعتی به اندازه پالایشگاه آبادان در دفاع از مملکت ایثارگری نکرده است

به گزارش خبرنگار مجله زنده خبری از آبادان ؛ سرهنگ شاپور احمدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه با لباس نظامی ، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای آبادان (ضمیمه) ؛ در طول گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس به ویژه شهدای آبادان و پالایشگاه آن و تسلیت اربعین حسینی ؛ وی گفت: مدیریت گفت اگر شخصی فکر می کند که هنر دفاع مقدس مخاطب ندارد و این اشتباه بزرگی است ، مطالعه هنر دفاع مقدس یکی از هنرهای پرطرفدار است.

وی از تلاش های برگزارکنندگان این نمایشگاه که به صورت هنرمندانه و مبتکرانه ایجاد شده است قدردانی کرد. وی افزود: “دیدن عکس ها و فیلم های نشان داده شده از دوران حفاظت مقدس ؛ نقش پالایشگاه آبادان و مقاومت مردم در آغاز جنگ و مدیریت زمان برای استفاده از فرصت دشمن در اولین روزهای جنگ به خوبی با هم مرتبط بود.

تأکید بر منحصر به فرد بودن پالایشگاه آبادان به طرق مختلف در میان سایر مجتمع های مشابه در بخش نفت ؛ وی افزود: چندین پالایشگاه ، پتروشیمی و مجتمع های مشابه در کشور وجود دارد ، اما به طور خاص و به طرق مختلف پالایشگاه آبادان ، شامل بیش از هزار رزمنده و تقدیم 245 شهید در دوران دفاع مقدس ، به جرات می توان گفت هیچ مجتمع صنعتی در جهان وجود ندارد که این همه فداکاری ، دفاع و مبارزه برای دفاع از کشور و خاک آن کرده باشد.

بسیج فرمانده ناحیه مقاومت آبادان بسیج یادآور شد: بر این اساس باید طرح ویژه ای برای پالایشگاه آبادان در نظر گرفته شود ، ما نمی توانیم در بالادست قانون بنویسیم و همه پالایشگاه ها از جمله آبادان مشمول این قوانین هستند.

سرهنگ احمدی ؛ وی گفت: مردم آبادان نسبت به پالایشگاه و تیم صنعت نفت بسیار حساس هستند ، تعصبات خاصی دارند و احساس تعلق دارند. بیایید به طور خاص به آن نگاه کنیم.

وی افزود: پالایشگاه هنگام بحث مسئولیت های اجتماعی در قبال مردم و مسائل مربوطه مسئول تلقی می شود و در این زمینه بی تفاوت نیست. خوشبختانه این روحیه در بین همه کارکنان پالایشگاه دیده می شود. امیدواریم این شخصیت پایدار بماند ، تقویت شود و پالایشگاه نقش کلیدی تری در مدیریت شهر ایفا کند ، زیرا این انتظار مردم است ، افرادی که مقاومت کردند مورد اصابت گلوله قرار گرفتند اما امام را فراموش نکردند. ، اسلام و سرزمین آنها

او می گوید: “هنر دفاع مقدس این بود که مانند شیشه با ما رفتار کند.” مردم ما شیشه بودند و دفاع مقدس آن شیشه را شکست و ما بیشتر پیروز شدیم. جنگ جان بسیاری از عزیزان ما را گرفت و خسارت مادی زیادی به ما وارد کرد ، اما فرهنگی برای ما ایجاد کرد که به سرمایه ما برای ادامه راه تبدیل شد.

وی افزود: اگر همین راه و جدیت را ادامه می دادیم شاید امروز با فشار زیادی از جمله اقتصادی روبرو نمی شدیم. البته ما این مسیر را از جهاتی بعد از جنگ ادامه دادیم و موفق شدیم.

فرمانده سپاه در آبادان با بیان اینکه ما دو نوع جنگ در لشکرها داریم ، یکی دفاعی و دیگری تهاجمی گفت: ماهیت جنگ های تهاجمی این است که تمایل چندانی در آن وجود ندارد ، اما ماهیت جنگ دفاعی این است که باعث تحریک می شود. حسادت و تعصب

سرهنگ احمدی ؛ وی گفت: در جنگ اقتصادی که ما در آن شرکت داریم ، این جنگ برای ما دفاعی است و ما دیدیم که هرجا حسادت و تعصب در این جنگ دفاعی برانگیخته شد ، پیروز شده ایم. هر جا که به جوانان نخبه اعتماد کردیم و به آنها فرمان دادیم ، همانند دوران حفاظت مقدس پیروز شدیم و هیچ تحریمی بر ما تأثیر نگذاشت. اما هر جا که تحت تأثیر آموزه های غرب و شرق قرار گرفتیم ، به ویژه در زمینه حکومتداری ، من آسیب دیدم.

تأکید بر لزوم استفاده و استخراج فرهنگ دفاع مقدس ؛ وی افزود: همانطور که حضرت آقا فرمودند ، حفاظت مقدس یک گنج است و این گنج برای مدت طولانی قابل استخراج است و ملت می توانند از آن استفاده کنند تا هرکس با توجه به نیاز خود و نیازهای خود یک سری س questionsالات را از این گنج استخراج کند. جامعه و آنها استفاده می کنند.

وی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی ضمن کمک به بقاء فرهنگ دفاع مقدس ، جهاد و شهادت ، به اشاعه این فرهنگ در جامعه کمک می کند تا مردم و کارکنان را از مشکلات عبور دهد.

48

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا