استانی

کشف جالب پژوهشگران آمریکایی برای ردیابی ویروس کرونا چیست؟

به گزارش بورن ؛ در یک مطالعه جدید ، محققان آمریکایی سعی کردند ویروس کرونا را اصلاح کنند تا تشخیص آن آسان تر شود.

محققان موسسه تحقیقات پزشکی پزشکی تگزاس یک ویروس کرونا ایجاد کرده اند که در سلول ها و بافت های حیوانی می درخشد و راهی برای ردیابی گسترش و شدت عفونت های ویروسی در حیوانات ارائه می دهد.

لوئیس مارتینز-سوبریدو ، یکی از محققان این پروژه گفت: “ما اکنون می توانیم ویروس کرونا را در مدلهای حیوانی کووید -19 ردیابی کرده و مکان آن را پیدا کنیم.” توانایی مشاهده چگونگی پیشرفت ویروس و اندام ها و سلول های مورد نظر کمک بزرگی در درک است ویروس این همچنین بهینه سازی داروها و واکسن ها خواهد بود.

مارتینز سوبریدو و همکارانش علاوه بر ردیابی ویروس ، از ویروس ها به عنوان گزارشگر برای بررسی عملکرد آنتی بادی های خنثی کننده استفاده کردند.

پروتئین های درخشان!

برای ایجاد ویروس های گزارشگر ، مارتینز سوبریدو و همکارانش چندین ابزار مولکولی پیشرفته را ترکیب کردند تا توالی ژنتیکی پروتئین های فلورسنت را به کد ژنتیکی ویروس اضافه کنند. درست همانطور که کد ویروس تکرار و رونویسی می شود ، کد پروتئین نور نیز همینطور است.

در مطالعه قبلی خود ، تیم یکی از ژن های ویروس را با ژن پروتئین درخشان جایگزین کرد ، اما این منجر به تولید و بیان سیگنال کما شد. ژنرال تشخیص آن در حیوانات آسان نبود. محققان برای افزایش روشنایی آنها باید نحوه استفاده از ویروس را برای تولید بیشتر پروتئین های خبرنگار پیدا کنند. برای این کار ، آنها از ژن گزارشگر به همراه ژنی متفاوت با ویروس کرونا استفاده کردند. به طور خاص ، ژنی که پروتئین “nucleocapsid” را کد می کند. چنگین یی ، یکی از محققان این پروژه می گوید: “این بار سیگنال آنقدر روشن بود که وقتی با میکروسکوپ فلورسنت به آن نگاه کردم ، تقریباً من را کور کرد.”

پروتئین های گزارشگر در سلول ها و مدل های زنده حیوانات در ارتباط با سیستم های تصویربرداری عمل می کنند که طول موج های ساطع شده از پروتئین ها را تشخیص می دهد. توانایی مشاهده بار ویروس و محل قرارگیری ویروس مزایای زیادی نسبت به روش های دیگر دارد. این روش بسیار ساده تر و سریعتر است و باعث صرفه جویی در وقت و مواد مورد استفاده می شود.

به جای این که یک تیم تحقیقاتی حدود 2000 ترکیب را برای ارزیابی عملکرد آنها در برابر ویروس ارزیابی کند ، می توان این کار را با ویروس گزارشگر در عرض چند ساعت انجام داد.

این روش تشخیص ویروس را در یک امکان ممکن می سازد حیوان در دوره عفونت و رفتار تعداد حیوانات مورد نیاز برای چنین نمایشی را تهیه و کاهش می دهد.

یک کشف جالب توسط محققان آمریکایی برای تشخیص ویروس کرونا

ردیابی گونه های ویروسی

محققان از ویروس های گزارشگر برای بیان پروتئین های مختلف که به ویروس کرونا متصل می شوند ، استفاده کردند. این روش به آنها کمک کرد تا کیفیت آنتی بادی خنثی کننده را در برابر دو گونه آزمایش شده به طور همزمان ارزیابی کنند.

روش قوی و دقیق

نکته مهم این است که محققان نشان داده اند که ویروس های گزارشگر مانند ویروس های طبیعی عمل می کنند. دلیل عملکرد طبیعی ویروس های گزارشگر این است که محققان هیچ ژنی را از ویروس حذف نکرده و پروتئین های گزارشگر را طوری طراحی کرده اند که بلافاصله از پروتئین نوکلئوکپسید جدا شده و عملکرد طبیعی خود را داشته باشند. این مطالعه نشان داد که درخشندگی پروتئین های گزارشگر به بار ویروسی آنها مربوط می شود. با این حال ، تجمع پروتئین می تواند در عرض چند روز رخ دهد و در برخی موارد منجر به سیگنال قوی تری شود.

این پیشرفت بر چندین روش قدرتمند ، از جمله روش “ژنتیک معکوس” تولید نوترکیب کروناویروس متکی است ، که قطعات کد کننده ژنتیکی را برای تولید ویروس کامل به هم متصل می کند.

مارتینز سوبریدو و همکارانش ویروس کرونا را دوباره ترکیب کردند و مواد غیر عفونی به نام پلاسمیدها را به بیش از 100 آزمایشگاه در سراسر جهان تحویل دادند. جهان قرار دادم. آنها اکنون می توانند ویروس های گزارشگر را در اختیار آزمایشگاه های واجد شرایط قرار دهند تا به مبارزه با همه گیری کووید -19 کمک کنند.

مارتینز سوبریدو گفت: “ما معتقدیم که مدیون سایر محققان در سراسر جهان هستیم تا به پایان سریعتر این بیماری همه گیر کمک کنند.”

این مطالعه در مجله PNAS منتشر شد.