فرهنگ و هنر

انتقادی جدید از نحوه برگزاری انتخابات خانه موسیقی

شهرام صارمی ، موسیقیدان و پژوهشگر ایرانی ، متنی نوشت که از نحوه برگزاری انتخابات مجمع عمومی انتقاد کرد. دور دوم انتخابات مجمع عمومی 10 مرکز خانه موسیقی 16 آنلاین در سالن اجتماعات خانه موسیقی و فضای باز تالار وحدت برگزار می شود.

شهرام صارمی در یادداشتی که به مجله زنده خبری داده است ، می گوید:

“سرانجام ، دیروز دور دوم جلسات خانه موسیقی برای تعیین هیئت مدیره در محیط بسیار پایین خبری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی آغاز شد و در اولین گام ها هیئت مدیره و بازرسان موسسات ضبط و محققان از این موسسه شناسایی شدند.

برای دومین بار در طول انتخابات گذشته ، دیده بان موسیقی ایران با ارسال پیامی به مدیرعامل و مدیر روابط عمومی خانه ، از نماینده وی خواست در جلسات عمومی برای تهیه گزارش و بازتاب آن در مورد جامعه موسیقی ، كه در گذشته رویه بی پاسخ می ماند

چندی پیش و در آستانه دور اول این انتخابات ، ساعت موسیقی ایران درخواست ملاقات مشترک با مدیران خانه در این زمینه را داشت.

در حالی که مدت هاست پذیرش و مشروعیت خانه موسیقی توسط بسیاری از نوازندگان به طور جدی زیر سال رفته است ، این خانه با وجود نفی موارد فوق ، هرگز اقدامی برای شفاف سازی امور خود ، از جمله انتخابات برای جامعه موسیقی و حتی اعضای آن انجام نداده است. داوطلبان باید حداکثر تا یک هفته قبل از هر جلسه ثبت نام کنند ، خانه موسیقی از اعلام اسامی نامزدهای هیات مدیره و بازرسی از هر انجمن و هرگونه آماری از تعداد اعضای واجد شرایط مراکز ، شرکت کنندگان و تعداد آرای هر نامزد..

در هر دو جلسه اخیر ، تعداد نامزدها برابر با تعداد اعضای منتخب به صورت کامل و علی البدل است ، به عبارت دیگر ، همه نامزدها به نحوی از پیش انتخاب می شوند. نقض نمی شود.

با توجه به اهمیت نهادهایی با رویکرد اتحادیه ای و تردید در مورد خانه موسیقی ، انتظار نمی رود که رسانه ها ، جامعه موسیقی ، جامعه خبری و روزنامه نگاران مستقل در این زمینه نسبت به انجام مسئولیت های خود در برگزاری این نمایشگاه بی تفاوت باشند. جلسات این جلسات باید برای ایجاد شفافیت و آگاهی در بین نوازندگان کار کند. »

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا