عمومی

آزمایشگاه تخصصی زرشک در خراسان جنوبی راه اندازی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

احمد باکس در گفتگو با خبرنگار آنلاین بابیان اینکه مشکل صادرات زرشک میکروبی است گفت: بازاریابی و فروش عمده ترین مشکل زرشک در استان است.

وی با بیان اینکه زرشک توسط دلالان افراد مختلف با کیفیت های مختلف خریداری و مخلوط می شود ، ادامه داد: این مشکل در ارائه محصول بعدا در بازارهای صادراتی مشکلاتی را ایجاد می کند.

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی از خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مزارع زرشک باید توسط همه کشاورزانی که دارای زمین زراعی بالای دو هزار متر هستند تأسیس شود ، گفت: در زمینه فروش و بسته بندی زرشک تازه باید به صورت ویژه وارد شویم.

وی افزود: اگر بتوانیم حداقل 20 درصد محصول زرشک را در بازار تازه وارد کنیم ، تعداد زیادی از مشکلات کشاورزان کاهش می یابد.

بیکس خواستار تأسیس آزمایشگاه تخصصی زرشک و تأمین بودجه آن شد و گفت: “ما در زمینه زرشک سازمان های قوی نداریم و قوی بودن نه تنها به معنای مالی نیست ، بلکه باید سازمانی باشد که مورد قبول همه باشد. “

وی با بیان اینکه مشکلات صنایع زرشک و واحدهای تولیدی نیاز به جمع بندی دارد ، ادامه داد: زرشک در کشور مورد غفلت قرار گرفته است و راه حل آن بازدید از نمایشگاه ها ، معرفی یک برند خاص و تولید محصولات فرآوری شده است.

وی با بیان اینکه 17 نوع محصول زرشک تأیید شده است ، ادامه داد: ما نمی توانیم زرشک را با تولید یک محصول از آن ذخیره کنیم ، باید دامنه محصولات را گسترش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا