عمومی

استفاده از روش های قدیم آبیاری خیانت به کشور است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا مهاجر سه شنبه شب در همایش کشت گندم متعارف در شهرستان علی آبادطول با انتقاد از وضعیت آبیاری مزارع کشور، گفت: آبیاری محصولات را انجام می دهیم و این به هیچ وجه قابل قبول نیست.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر قدرت کشور در دست من بود اجازه نمی دادم حتی یک نفر بدون نوار تایپ و روش های جدید سبزی بکارد زیرا با این روش 80 درصد آب از کشاورزان برای جمع آوری فقط 20٪ از دست می رود “و این یک خیانت است

وی تاکید کرد: زمین موجود زنده است و کشاورزی بدون تغذیه مناسب خاک به معنای بهره برداری از زمین است.

مهاجر افزود: کشاورزان ما در بسیاری از مناطق سالی دو یا حتی سه بار بدون کوددهی زمین به کشت محصول می پردازند و در نتیجه خسارت زیادی به زمین های کشاورزی وارد می کنند.

«سال گذشته کشاورزان 3 درصد پتاس، 7 درصد فسفر و 120 درصد اوره مصرف کردند که به معنای فاجعه است.

این مهاجر اوره را با مواد مخدر مقایسه می کند و توضیح می دهد: همان طور که تریاک در ابتدا انرژی کاذب ایجاد می کند اما در نهایت بدن انسان را از بین می برد، اوره نیز اگرچه به ظاهر کمی باعث افزایش بازده زمین می شود، اما در دراز مدت خاک را از بین می برد.

ارائه کود اوره فقط به کشاورزان جرم است

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت پایین مواد اولیه باعث قاچاق این محصولات در کشورهای دیگر می شود و در نهایت تصمیم گرفته شد قیمت مواد اولیه آزاد شود و قیمت محصولات کشاورزی افزایش یابد اما راه حل خوبی نبود. “کشاورزان استقبال نکردند.

وی با بیان اینکه تهیه کود اوره جرم است و کشاورزان باید از فسفر و پتاس به همراه آن استفاده کنند، گفت: این قانون تنها برای حفظ عناصر غذایی در خاک و سرمایه ملی تصویب شده است.

مهاجر گفت: اگر کمتر از پنج هکتار گندم آبی برداشت کنیم، کشت این محصول توجیه اقتصادی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که کشاورزان در کنار رود نیل در هر هکتار هشت تن گندم برداشت می کنند، در کشور ما این رقم چهار و دو دهم تن است و دلیل آن این است که باید به دنبال تغذیه نامناسب در اراضی خود باشیم. “

مهاجر استفاده از کشت دوره ای، استفاده از کودهای اساسی و عدم کشت محصول را چندین بار در سال بهره برداری از زمین دانست و افزود: خودکفایی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا