عمومی

استقبال از آزاد راه مشهد ـ نجف ـ مکه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،

خیرالله خادمی افزود: قبل و حدود سه ماه پیش ، ما با وزیر وقت راه و شهرسازی (محمد اسلامی) با معاون نخست وزیر عراق جلسه داشتیم و در این جلسه مواردی در مورد این پروژه مورد بحث قرار گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در کشور ما پروژه ای برای بزرگراه از بزرگراه تا حرم ، یعنی از مشهد به قم داریم ، این بزرگراه از مرز ایران و عراق عبور کرده و با نجف اشرف ارتباط برقرار می کند. و حتی در این جلسه ما یک طرح پیشنهادی ارائه دادیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگراه حرم به حرم از مشهد مقدس تا کوم فعال است همچنین از کوم تا سالن پل در قالب بزرگراه بخشی از برنامه های فعلی وزارت راه و شهرسازی و اگر این پروژه بزرگراهی از پل هال به نجف اشرف ادامه یابد. “یک مسیر ترانزیت مناسب از نظر حمل و نقل بار و مسافر ایجاد می شود.
حادمی گفت: “اکنون پیشنهاد جدید نخست وزیر عراق برای ساخت بزرگراه از مشهد به مکه ، با تمرکز بر این جلسه سه ماه پیش و پیشنهاد طرف عراقی برای اتصال مشهد به مکه ، نشان می دهد که آنها از پیشنهاد ما سه ماه قبل ماه ها استقبال کردند. …
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت این بزرگراه از نظر حمل و نقل بار و مسافر بسیار استراتژیک خواهد بود ، گفت: احداث بزرگراه مشهد-مکه قطعاً مشوق همکاری های سیاسی ، اقتصادی ، منطقه ای ، زیارتی و گردشگری خواهد بود. در غرب آسیا. ، در حالی که دسترسی به حرم امام رضا (ع) ، نجف اشرف و کربلا و از طرف دیگر مکه برای نمازگزاران راحت تر خواهد بود.
وی تاکید کرد: طرف عراقی از احداث این بزرگراه استقبال می کند و به همین دلیل پیشنهاد کرده اند که مسیر مکه تکمیل شود.
اعلام آمادگی بانک ها برای تامین مالی بخشی از بزرگراه مشهد-مکه
حادمی درباره تامین مالی احداث این بزرگراه از مشهد به عراق و مکه توضیح داد: «در حال حاضر در کشور ما تکمیل اتصالات مفقود شده بزرگراه از شمال شرق به جنوب غرب در دستور کار است. این استان ایلام خواهد بود ، توسط ایران و از مرز تا نجف اشرف در طرف عراق ساخته می شود و روش سرمایه گذاری خاص خود را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا