حوادث و رویدادها

جزئیات خدمات یگان‌های ویژه ناجا در آغاز زمان شیوع کرونا تا کنون

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان یگان ویژه ناجا جزئیات خدمات بهداشتی درمانی یگان های ویژه پس از شیوع تاج را تشریح کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، سرهنگ حمیدرضا سعادت در آغاز مرحله دوم واکسیناسیون سیار و هوشمند علیه ویروس کرونا توسط یگان ویژه که پیش از ظهر امروز انجام شد، اظهار کرد: روزها این دستگاه اولین دستگاهی بود که با سمپاش برای ضدعفونی به بهره برداری رسید. از معابر و فضاهای عمومی. سپس به دلیل کمبود ماسک و نیاز به آن، در نقاط مختلف کشور کارگاه های تولید ماسک آغاز شد و این ماسک ها در نقاط مختلف از جمله در اقشار ضعیف و کم برخوردار توزیع شد. مناطقی از کشور که جمعیت زیادی نیز دارند.

سعادت ادامه داد: همچنین زمانی که استان قم در وضعیت قرمز قرار داشت به درخواست استاندار به درخواست استاندار به مدت بیش از سه هفته پایگاه سیار پزشکی را در آن استان راه اندازی کرد و در مجموع بیش از 5200 دوز رامد ساویر برای بیش از 1400 نفر این روند ادامه داشت تا استان کوم از وضعیت تاج سرخ خارج شد و همچنین آماده کمک به کادر درمانی سراسر کشور و نیروهای مدافع حرم هستیم تا در کنار مدافعان سلامت باشند.

رئیس یگان بهداشت، مراقبت و درمان یگان ویژه ناجا به تزریق واکسیناسیون نیز اشاره کرد و گفت: 17 در تهران است، از استان های دیگر شروع کردیم.

وی ادامه داد: اولین مرکز 24 ساعته واکسیناسیون توسط یگان های ویژه در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم راه اندازی شد که تنها بیش از 111 هزار دوز واکسن تاج در اختیار شهروندان قرار گرفت.

سعادت در خصوص اجرای فاز اول واکسیناسیون تاج سیار گفت: در مرحله اول این طرح 30 هزار و 98 دوز واکسن تاج در مناطق فقیرتر و کم برخوردار کشور تزریق شد و فاز دوم آن از امروز آغاز می شود. تمرکز بر افراد دارای معلولیت، افراد دارای معلولیت و بیماران.

وی گفت: یگان های ویژه در نقاط مختلف کشور واکسینه شده اند. به مناطقی مانند روستاهای دورافتاده، کوره های آجرپزی و… رفتیم که در برخی از آن ها کارکنان شبکه بهداشت به ما گفتند. کسانی که می ترسیدند در برخی از این مناطق واکسینه شوند.

یگان ویژه هم در خیابان و هم در مراکز انتقال خون خون اهدا می کند

سعادت همچنین به آمار مشارکت یگان ویژه در اهدای خون اشاره کرد و گفت: طبق آماری که از سازمان انتقال خون داریم و مطلع هستیم، یگان ویژه بیشترین سرانه اهدای خون را در بین سازمان ها دارد. و دستگاه ها «همانطور که فرمانده یگان ویژه در این خصوص گفت، یگان ویژه هم در خیابان و هم در مراکز اهدای خون اقدام به اهدای خون می کند.

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون پرسنل یگان ویژه و خانواده های آنان بر ضد تاج، گفت: طبق آمار ما 95 درصد پرسنل یگان ویژه اعم از کارکنان و همچنین خانواده های آنان واکسن کرون را دریافت کرده اند.

مرگ سه نفر بعد از «تاج» در بخش ویژه

وی با اشاره به تعداد مجروحان قلبی در بین افسران یگان ویژه گفت: با وجود گستردگی ماموریت ها، اما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد مبتلایان به عروق کرونا در یگان ویژه حدود یک درصد و در کل یگان ویژه است. یگان‌های ناجا همچنین تنها سه نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند که نشان می‌دهد در زمینه پیشگیری عملکرد خوبی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا